Thursday, February 10

Baru Hampa Ada Akai!!!




Melihat apa yang berlaku di Pulau Pinang bagaikan bencana yang tak sudah melanda orang melayu yang sememangnya  telah layu ditanah airnya sendiri.Dari apa yang dilihat telah berlaku kekejaman dari pihak DAPig  yang telah mengunakan pihak berkuasa tempatan sebagai senjata yang menjahanamkan perniagaan orang melayu yang kian dihimpit kesusahan.


Ironiknya senjata yang digunakan pihak DAPig memang dianggap ajaib oleh banyak pihak akan tetapi jika silap digunakan akan memakan tuanya sendiri.Hukumnya senang mereka telah melanggar peraturan dan macam-macam alasan yang difikirkan perlu.


penguatkuasa MPSP/MPPP terhadap peniaga-peniaga malang sebelum ini seperti di Tanjong Tokong, Bandar Perda dan yang terbaru di Taman Pelangi, Juru ini adalah kerana mereka telah melanggar peraturan dan undang-undang Kerajaan Tempatan iaitu Akta Jalan, Parit Dan Bangunan 1974 (Syeksyen 72 Akta 133) – yang membolehkan Notis Meruntuh dikeluarkan dan dilaksanakan.


Kerajaan DAPig Pulau Pinang dalam menguatkuasakan peraturan ini hanya tertumpu kebanyakkannya di kawasan tempat orang-orang Melayu Islam mencari rezeki mereka sahaja dan tidak di kawasan-kawasan orang Cina berniaga?






Kenapa kedai berikut tidak diambil tindakan???????

Mat Kilau:memohon maaf sekiranya ada yang tertanya-tanya kenapa baru dikemaskini.
Tahap kesihatan kurang memuaskan. 

2 comments:

Pemuda TG said...

Salam Bro Mat Kilau,

Memang pakatan tu berpakat nak halau org Melayu. Pas je yang banggang terikut-ikut gaya DAPig...
PKR syok sendiri dgn khayalan stim masing-masing yg gila kuasa.

Mohon di link ke Blog Tuan
http://pemudatg.blogspot.com
http://pemidatg1.blogspot.com

Terima Kasih dan terus berjuang

matkilaupenang said...

salam,blog tuan telah saya pautkan.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive