Monday, February 21

Hindraf Dah Melampau.


Didepan Ibu Pejabat Polis Daerah Jawi, Nibong Tebal sejak jam 8 malam tadi ramai kaum india yang dianggarkan sekitar 300 orang berkumpul di pintu masuk IPD. Mereka mendesak pembebasan pemimpin mereka yang telah ditahan dan sekarang berada di IPD Jawi. Nyalaan lilin beramai-ramai turut dilakukan oleh puak tak faham bahasa ini!


Semua ini berpunca dari kempen hasutan jahat Hindraf di sebelah utara berkenaan bantahan novel interlok yang sehingga sekarang masih belum lagi selesai. Puak-puak ni masih belum dapat menerima fakta yang sebenar walaupun telah berbuih mulut diberi penjelasan. Puak-puak ni diberitakan kelihatan tidak hormat langsung pada pasukan polis. Terpekik terlolong depan IPD sehingga saat tadi.


Diberitakan sehingga sekarang keadaan semakin reda dimana hampir 100 orang masih membanjiri depan pintu masuk IPD yang menuntut pembebasan. Pasukan FRU turut bersiap sedia menghadapi sebarang kemungkinan dan nampaknya keadaan terkawal. Apa lagi yang puak-puak ni mahu? Diharap pihak berkenaan ambillah tindakan yang sepatutnya dalam menangani isu ini.


Polis menahan lapan lelaki kerana terlibat dalam perhimpunan tanpa permit bagi menuntut kerajaan mengharamkan novel interlok di Simpang Ampat dekat sini,

Dari sumber polis, mereka ditahan setelah enggan bersurai daripada perhimpunan haram.kesemua mereka kini disiasat di bawah Seksyen 27 Akta Polis kerana berhimpun tanpa permit.

Dalam pada itu seramai lebih kurang 100 pengikut Hindraf berhimpun di luar Ibu Pejabat Polis Daerah SPS untuk menuntut lapan yang ditahan dibebaskan.

Awal penahanan lapan yang terlibat pengikut terbabit melakukan kekocohan dengan membuat bisin sebelum dikawal pihak polis.

Pengikut itu juga menyalakan lilin menandakan protes terhadap penahanan rakan mereka sebelum mereka bersurai jam 2 pagi selepas lapan yang ditahan dibebaskan pihak polis.


No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive