Saturday, February 19

Wira Perkasa Pulau Pinang.

Ketua Wira Perkasa Negeri Pulau Pinang
Wira Muda Perkasa Penang harus mensasarkan seramai mungkin golongan muda menyertai Pertubuhan ini. Demi merealisasikanya seluruh wira muda disetiap daerah perlu secara bersungguh mendekati golongan ini secara total..tidak memilih profesion dan fahaman politik.

Tidak lagi terlalu berpolitik serta mempertahankan pendapat masing2 yang boleh menjarakkan lagi perpaduan Melayu.Jika dilihat dari awal,tujuan penubuhan PERKASA pada dasarnya ialah menyatupadukan melayu,berjuang mempertahankan hak Melayu berdasarkan perlembagaan.

Sebarang perlantikan AJK di peringkat daerah juga disaran agar tidak terlalu memilih satu golongan Parti Politik sahaja.Ada baiknya turut diberi ruang kepada pihak lain juga terutama dari Pertubuhan atau Persatuan seperti Belia 4B dan Persatuan Penduduk.

Ini adalah penting bagi menjadikan segala usaha WIRA MUDA PERKASA sampai ke pengetahuan akar umbi dengan cepat,tepat dan berkesan. Selain dari golongan Mat Rempit juga harus di beri kepercayaan dengan menubuhkan satu portfolio khas dan di ketuai oleh golongan itu sendiri.

Selain itu tidak juga terkecuali kepada peniaga2 jalanan yang kebanyakanya di monopoli golongan muda.Peniaga burger umpamanya..perlu difikirkan sesuatu agar dimasa akan datang mereka akan terus mengusahakan perniagaan mereka dengan lebih maju malah tidak mustahil hingga mereka berpeluang berniaga di peringkat francais.

Adalah menjadi harapan,agar segala usaha kearah penyatuan bangsa ini tidak dianggap sebagai satu saingan kepada mana-mana parti politik. Matlamat kewujudan Wira Muda Perkasa amatlah jelas iaitu mendekati golongan muda,berbangsa Melayu,serta memimpin golongan ini agar tidak hanyut dibuai anasir jahat, terpengaruh dengan dadah serta mendengar segala bentuk hasutan yang boleh mengakibatkan kedudukan Agama,Bangsa dan Negara menjadi rapuh.

Mengajak golongan muda bersatu hati, menanam rasa cinta pada diri sendiri, Agama serta semangat kebangsaan yg tinggi. Melahirkan golongan akan datang yang berkualiti dan bermutu serta berdayasaing dan berpengetahuan kearah membina. Menjadikan golongan yang menghargai semangat ukhwah sesama sebangsa.

Moga segala matlamat ini di redhai ALLAH serta di permudahkan apa saja idea dan ilham kearah menjadikan Wira Muda Perkasa sebagai perintis baru kearah memperkukuhkan kedudukan Agama Bangsa dan Negara di bumi Malaysia ini.

Pautan facebook KELAB SAHABAT WIRA PERKASA PENANG disini

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive