Friday, February 14

PECAHKAN MELAYU SUPAYA SENANG BUAT KERJA KOTOQ..........?


Kerajaan republik sosialis of Penang di bawah ketua menteri dalam sejarah negeri pulau pinang yang pasti akan dikenang oleh penyokong2 nya kerana tetap dengan pendiriannya meneruskan dasar cina didahulukan,double standart diutamakan. Kita semua maklum kampung kampung melayu seperti Kampung Jalan Pokok Asam Jelutong dan di Kampung Permatang Tepi Laut,Batu Maung akan dirobohkan tidak lama lagi. Dua kampung ini diberi tempoh sehingga selepas hari raya ini.Ketika ini bila bila masa kerja merobohkan kampung akan dijalankan.

Malah penduduk dua kampung ini langsung tidak dibela dan tidak dilayan oleh kerajaan negeri dibawah ketua menteri paling tidak berhati perut dalam sejarah.Sebaliknya dilayan bagaikan paria di tepi jalan.Penduduk kampung ditendang kesana sini bagaikan bola oleh Guan Eng dan Jeff Oii.Pelbagai alasan diberikan.Pelbagai janji diberikan akhirnya kampung tetap bakal dirobohkan,wang pampasan hanya 20 ribu rumah pun tidak diganti. 

Tindakan double standart amat berbeza terhadap Kampung Pulau Jelutong,yang keseluruhan penduduknya adalah terdiri dari kaum cina.Mereka diberi layanan istimewa oleh kerajaan DAP.Penduduk Kampung Pulau turut akan di pindah dalam erti kata lain tidak dihalau sepertimana penduduk kaum melayu atau pun india. Kerajaan negeri sanggup mendengar dan berbincang bersama penduduk Kampung Pulau hanya kerana mereka adalah bukan melayu dan India. Kerajaan ini tidak memandang jika mereka melayu PAS atau pun PKR. Yang penting kaum cina diberi keistimewaan. Pada 19hb September 10 pada jam 4.30pm bertempat di tingkat 28 diadakan dialog penduduk Kampung Pulau bersama Ketua Menteri untuk menyelesaikan permasalahan penduduk di situ . Siapa penduduk di kampong tersebut? Kaum dia sendiri…..MELAYU? pupus……. ! Ada masa pula untuk berdialog dengan penduduk Kampung Pulau yang 100% adalah kaum cina. Sedangkan penduduk Kampung Jalan Pokok Asam dan Permatang Tepi Laut langsung tidak diberi layanan. Malah dihalau keluar dari pejabat Ketua Menteri..da serupa macam ANJING melayu di buatnya….. !

Dalam dialog tersebut Guan Eng berlidah biawak bersama Law Heng Kiang akan mempertahankan hak penduduk Kampung Pulau,ini kerana penduduk tersebut tidak mahu menerima pampasan RM 40K seperti mana yang ditawarkan oleh pihak pemaju. Pihak kerajaan negeri akan mempertahankan penduduk yang enggan menerima pampasan,sebaliknya akan membantu mendesak agar nilai pampasan dinaikkan dan diberi sebuah rumah yang baru. Penduduk Kampung Pulau ditawarkan bantuan khidmat peguam oleh kerajaan negeri jika mereka didakwa oleh pihak pemaju.Wah! kerajaan negeri sanggup mempertahankan penduduk Kampung Pulau? Hanya mereka berbangsa cina,Kerajaan negeri sanggup membantu penduduk kampung untuk lawan pihak pemaju,adakah hal yang sama berlaku terhadap penduduk kampung kampung melayu dan India diberi pembelaan oleh kerajaan negeri? Jawapannya tidak sama sekali!

Kalo di timbal balik…..Adakah ini konsep keadilan dan sama rata yang dilaungkan oleh kerajaan DAP pakatan rakyat? Sebenarnya semua itu hanyalah retorik semata mata.

Lihatlah,Melayu dan India di Pulau Pinang bagaikan kelas ketiga bukannya kelas kedua… Langsung tidak dilayan apabila membuat tuntutan. Seperti penduduk kampung Jalan Pokok Asam,sudahlah pampasan hanya RM 20K rumah baru untuk penempatan semula pun tidak diberi. Malah penduduk kampung yang hadir dihalau dari pejabat ketua menteri dengan sombong. Dengan angkuhnya Guan Eng berkata ” Ini bukan urusan kerajaan negeri,sila rujuk dengan ahli parlimen anda iaitu Jeff Oii “. Kurang Ajar betol la hampa ni…..!

Gambar diatas menunjuk kronologi Melayu ditindas oleh DAP dibawah pimpinan Ketua Menteri Lim Guan Eng. Kes tarbaru adalah di Kepala Batas. Nasib baik Kepala Batas masih lagi dikuasai oleh UMNO dan Barisan Nasional. Jika tidak sudah tentu nasib penjaja yang berniaga lebih 30 tahun ini menerima nasib yang sama.

Inilah bukti betapa rasis dan chauvanist kerajaan negeri sosialis DAP, mereka tidak akan langsung membantu penduduk Melayu atau India yang tertindas. Sebaliknya layan istimewa diberikan kepada penduduk Kampung Pulau yang 100% adalah kaum cina. Lim Guan Eng yang anda patut kenal cukup pandai bermuka muka dihadapan balaci haprak melayu dan penyokong kaum India. Jika sesuatu berlaku yang tidak menguntungkan beliau atau kaum cina , beliau akan cepat cepat lepas tangan atau pun terus mengambil tindakan.

Lim Guan Eng yang kita semua tahu akan meneruskan polisi lidah biawak pada setiap tindakan beliau,kerana polisi ini akan menentukan jatuh bangun kerajaan negeri pembohong yang serba rasis dan chauvanist. Apa yang perlu sekarang ni..kita perlu fikir bersama-sama untuk mengatasi permasalahan ini….Selamatkan Pulau pinang dari Malaun Lim Guan Eng ini….. 



No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive