RAPID

Saturday, February 15

PEMIMPIN SYOK SENDIRI.......?


Pemberian BR1M kepada isi rumah berpendapatan bulanan RM3,000 dan ke bawah dinaikkan daripada RM500 kepada RM650, manakala bagi individu bujang berumur 21 tahun dan ke atas yang berpendapatan tidak melebihi RM2,000 sebulan, nilai bantuan dinaikkan daripada RM250 kepada RM300.

Sebagai tambahan, buat pertama kalinya BR1M 3.0 diperluaskan kepada isi rumah yang berpendapatan bulanan antara RM3,000 hingga RM4,000 dengan nilai bantuan sebanyak RM450.

Di bawah BR1M 2014, kerajaan turut memperkenalkan Insurans Takaful Berkelompok Rakyat 1Malaysia (i-BR1M) bernilai RM50 kepada penerima isi rumah BR1M dengan nilai perlindungan minimum RM1,000 (kematian biasa) dan maksimum RM30,000 sekiranya berlaku kematian akibat kemalangan atau hilang upaya kekal.

Kita tengok siapa yang bakal beratur awal untuk mengambil wang BR1M ini. sudah tentu puak yang tak berapa malu. Siang malam kutuk kerajaan bila bab duit tak pulak salahkan kerajaan kerana murah hati memberi walaupun tak menyokong Kerajaan BN.


3 comments:

Anonymous said...

PAS ni apa agenda mereka sebenar asyik duk jilat DAP saja,pegangan apa tu?

Anonymous said...

Dulu cakap UMNO geng org kafir..tapi skarang PAS lagi teruk..jadi kuda tunggangan DAP..sampai nak letak pemimpin jadi MB slangor pun takut walaupun menang majoriti kerusi dlm PR..takde org PAS yg layak ke? Atau PAS penakut dgn DAP & PKR?..jadi pak angguk je..

Anonymous said...

pas sanggup jual agama Islam kerana nak kuasa, dendam ngan umno dan nak geng dgn dapig tu. Lu dgr ckap gua baru gua geng sama lu. tgk mat sabu angkat komunis jadi hero dan polis musuh dia.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive