Tuesday, June 17

@CmLimGuanEng HALAU CINA BAGAN AJAM.....


Sebahagian daripada 230 penduduk Kampung Bagan Ajam, Jalan Pantai Bersih di sini membuat bantahan secara aman di hadapan kampung berkenaan di sini hari ini.

Sebanyak 50 buah rumah yang terdapat di kampung berkenaan akan dirobohkan oleh pemaju bagi projek pembangunan.

Penduduk di kampung berkenaan meminta pemaju supaya menggantikan rumah mereka dengan rumah kos rendah bagi memudahkan mereka memiliki rumah berkenaan.


Penduduk-penduduk kampung itu juga tidak mampu membeli rumah yang kini dijual dengan harga yang mahal.

Mereka pernah mengutarakan masalah berkenaan kepada Ketua Menteri Lim Guan Eng dan Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Puyu, Phee Boon Poh namun mereka gagal membela nasib penduduk-penduduk miskin di kampung berkenaan.

Ada penduduk kampung tersebut berkenaan mendiami sejak 1957.


MKP kesal dengan sikap Ahli Parlimen PKR bersikap seperti budak Tadika tak paham bahasa. Mengaku diri mereka Peguam tapi tak paham undang-undang. Bagi MKP depa nie Lowyar Buruk hanya pandai bercakap seperti burung Tiong.

Elok Sangat Tan Seri Speaker Halau Ahli Parlimen ini keluar dari Dewan Rakyat. Kesian pada pengundi di Kuantan dan Padang Serai. Ahli Parlimen sepatutnya membela rakyat dikawasanya tapi nampaknya tujuan menjadi Ahli Parlimen hanya untuk kepentingan Peribadi serta Parti yang dianuti.


3 comments:

Anonymous said...

Dah padan muka..tanggung lah sendiri..pilih lagi cina...bagus

Anonymous said...

Ini semua salah umno, kata totok Pas.

Anonymous said...

Blogger dengan dua orang tukang komen atas bodoh nak mampus. Halau Melayu dikatakan kerajaan rasis nak pinggirkan Melayu. Halau Cina kata padan muka pilih kerajaan DAP. Kesimpulannya, blogger dengan macai UMNO bodoh nak mampus. Kerajaan DAP pula bersikap adil dan tegas dalam menguatkuasakan undang-undang. Tak seperti yang diwarwarkan oleh macai UMNO celaka

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive