Thursday, June 19

"TPM Letak Jawatan" @MuhyiddinYassin @KhairyKJ @AzwanBro


Hari ini telah tercatat banyak tragedi didalam Sejarah Malaysia. Baik suka ada duka yang kita terima itulah kehidupan. Politik Malaysia mencatat sejarah apabila 9 Ketua Pemuda UMNO telah didakwa di Mahkamah Pulau Pinang.

Kesemua 14 orang individu tersebut dibebaskan dengan ikat jamin RM2,000 setiap seorang, manakala Majistret Nurul Rasyidah Mohd Akit menetapkan tarikh 22 Julai untuk sebutan semula kes.

Pendakwaan dijalankan oleh ketua unit pendakwaan negeri Razali Che Ani manakala tertuduh diwakili peguam Abu Bakar AS Sidek dan Wan Nazri Othman.


Dewan Rakyat menjadi kecoh apabila Timbalan Yang di-Pertua Datuk Ronald Kiandee mengambil keputusan meluluskan usul bagi menggantung anggota Parlimen PKR Padang Serai N.Surendran selama enam bulan.

Keputusan Kiandee dipersetujui di Parlimen selepas usul yang dibentangkan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim diluluskan tanpa dibahas berikutan perang mulut antara anggota Parlimen kerajaan dan pembangkang.

Usul itu diluluskan Kiandee selepas melihat anggota-anggota parlimen pembangkang tidak berminat untuk membahaskan usul tersebut sebaliknya mempersoal keputusan Speaker membenarkan usul itu dibahaskan.

Susulan keputusan itu, para anggota Parlimen pembangkang melaungkan perkataan 'rubber stamp', menyifatkan Parlimen sebagai 'pak turut'.

Ini tindakan kedua terhadap naib presiden PKR itu kerana pada November tahun lepas, Surendan turut digantung selama enam bulan atas kesalahan menghina Speaker.

3 comments:

jgn jadi bodoh!!! said...

Kj budak tingkat 4 si liberal!!

Anonymous said...

Sebenarnya dibelakang semua ini adalah Najib.Dia ingin jadi PM selama yang boleh dan dia tahu UMNO tak dapat bertahan lama. Dia telah buat perjanjian pintu belakang dengan DAP+MCA sebab kalau PR menang PRU 14 nanti,Najib tetap PM. Sebab itu dia sedang memberi apa saja kepada cina dan melayu yang bersuara ditindas dan didakwa. Perkataan penceroboh tidak ada apa2 berbanding kenyataan menghina islam dan melayu oleh kaum cina yang sehingga hari ini tidak ada sebarang kes pendakwaan.Begitulah kes dgn Rayer yang mengeluarkan perkataan celaka dilepaskan tetapi Pemuda UMNO yang masuk dewan pula didakwa. Kenapa puak pembangkang yang masuk ke Parlimen beberapa kali sebelum ini tidak didakwa?Fikirkanlah wahai ahli UMNO. Jangan jadi macam lembu yang tiada otak ikut saja pucuk pimpinan. Semua bukti dah ada. Setiap hari ada saja penghinaan terhadap melayu dan islam tapi melayu yang mengeluarkan perkataan penceroboh pula didakwa. Pantang ada saja kenyataan dari orang Melayu,terus didakwa dengan sepantas kilat.Jgn lupa Najib pernah buat perjanjian dengan Anwar sebelum PRU 13. Morale of the story-Najib must go!

Anonymous said...

ada ke di sebabkan projek bistari net YTL kementerian pendidikan???

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive