Saturday, October 30

Ghostbuster aka Pas +Pkr + Dap =Putar Alam Main Belakang.

Sebentar tadi rakan-rakan seperjuangan Mat Kilau yang berkempen di Galas memberi tahu puak pakatan haram buat ceramah disana,yang bestnya isu yang dimainkan ialah pengundi hantu mungkin depa dah tak ada modal kot,terdesak dengan kehebatan jentera Barisan Nasional menawan Galas.Depa memang pandai putar belit macam ular. kalu jumpa ular ayaq dengan puak kepiah putih cop bulan nie hentam depa nie dulu.maklumat lanjut klik disini.



  
takut pula apa yang disiarkan digambar nie berlaku,pasal benda nie pernah berlaku masa di Permatang Pasir dulu.depa tuduh BN hantar pengundi hantu tapi depa semua betul..........pi.....rah!!!!!!!!!.

nie baru betulnya.

soalan ini belum dijawab lagi?

atau yang nie formula terbaik.


Pemuda UMNO percaya Pas hari ini terperangkap dengan permainan politiknya sendiri apabila menimbulkan pelbagai tohmahan terhadap kerjasama antara UMNO dengan MCA  semata-mata menghalalkan kerjasama mereka bersama DAP.
Pengerusi Biro Agama Pemuda UMNO, Ustaz Hj Mohd Afandi Yusof berkata  putar belit mereka sebenarnya bertujuan untuk menutup keterlanjuran Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mengkafirkan UMNO menerusi amanat Hj Hadi yang menimbulkan perpecahan di kalangan umat Islam.
Justeru tegas beliau, kenyataan Hadi berhubung kerjasama antara UMNO dan MCA hanyalah untuk menutup keterlanjuran “lidahnya” dalam fatwa berkenaan yang sehingga hari ini menjadi  pegangan kepada sesetangah pengikut Pas.
“UMNO bekerjasama dengan MCA dulunya dituduh kafir. Apabila mereka bekerjasama dengan Dap yang secara terang-terangan menentang Hukum Hudud tidak pula dianggap sedemikian rupa.  Putar belit sedemikian bukanlah sesuatu yang baru tetapi sudah sehati dan sejiwa dengan Pas.
“Sebab itu kita tidak hairan malah amat tepat apabila Tan Sri Muhyiddin Yasssin menggelarkan mereka sebagai putar alam kerana itu jiwa mereka.  Apabila ada kepentingan segala dalil dan hadis serta ayat al-Quran akan digunapakai.
“Lagi pun fatwa mereka adalah sesuka hati. Dengan kata lainnya  fatwa yang dikeluarkan adalah untuk kepentingan politik mereka semata-mata tanpa berpaksikan kepada soal hokum hakam agama,” katanya.
Beliau berkata demikian sebagai i mengulas kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menganggap kerjasama parti itu tidak salah sebaliknya kerjasama antara UMNO dan MCA yang salah.
Dalam ceramahnya sempena kempen pilihan raya tersebut, Abdul Hadi berkata, keadaan itu terjadi kerana mendakwa pemimpin UMNO mengikut perangai pemimpin MCA yang bertentangan dengan Islam.
Afandi yang juga Ketua Pemuda Rantau panjang seterusya berkata atas alasan apakah kerjasama mereka dengan DAP  dianggap “halal”.
Ini kerana katanya DAP secara terang-terangan menentang pelaksanaan Hukum Hudud dan pelbagai perkara lain yang menimbulkan kegelisahan di kalangan umat Islam.
“Bentangkan kepada kami atas alasan apa hubungan mereka itu dianggap “halal”. Bukankah Karpal Singh pernah menyatakan langkah mayat beliau dulu jika mahu melaksanakan hukum  hudud.
“Berbanding dengan kerjasama UMNO dan MCA serta pelbagai parti komponen lain menerusi BN,  kita sama-sama membangunkan negara dengan satu semangat dan kerjasama yang erat,” katanya.
Mat kilau kata macam-macam puak harbie nie bak kata pepatah paku dulang paku serpih................?terbaca komen Pak Chat ketua editor sinar harian edisi utara menyatakan blogger pro UMNO pisau.net setengah masak.sedap jugak klu telur setengah masak ek tambah roti pun sedap.yang hairan kenapa dok melatah pulak sedangkan blogger anti-UMNO pun banyak macam tue tak kuar surat khabar pun?alahai kayalah nanti member kita tue.

1 comment:

Unknown said...

Main belakang..lubang kunyit..test IQ dulu


Jwpn IQ yg lepas : Tidak ada sorang pun Doktor yg kena mandi kunyit sebab stor kunyit kosong...puhhh nasib baik.

Setelah berpenat lelah mengumpul kunyit selama 2 hari tanpa berak,tiba-tiba didapati Stor kunyit kosong.

Soalan: Kemana hilangnya kunyit kunyit tersebut:

a] Dilarikan Jin lubang kunyit
b] Kunyit mengecut kembali ke Perut
c] Kunyit keluar ikut mulut.
d] bagi jwpn sendiri.....

aku pun masih fikir jwpnnya, kepada peminat lubang kunyit tolong kongsi jwp anda.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive