Wednesday, October 27

ustad DAP bagi ceramah pulak awat la hampa nie

Selepas beberapa insiden ‘Ustaz DAP’ berucap menggunakan dalil Al-Quran di pentas Pas dalam siri pilihanraya yang lepas,Galas sekali lagi menjadi saksi betapa taksubnya penyokong Pas, sehingga sanggup memandang remeh soal orang bukan Islam menggunakan dalil Islam dalam meraih sokongan politik.

Di Padang Sivik,  Adun PKR Simpang Pulai berbangsa Cina yang diyakini tidak menganut akidah Islam , ‘Ustaz’ Chan Ming Kai berhujah dengan mentafsir pengertian ayat Quran, yang kemudiannya mendapat sorakan penyokong tegar Pas.

Nampak gayanya, tanpa sebarang tegahan oleh ‘Ustaz-Ustaz’ Pas yang hadir termasuk Exco Kerajaan Negeri Kelantan, Datuk Nik Mohamad Amar Nik Abdullah yang kelihatan hanya tersenyum kambing menyaksikan Chan berhujah berbaju Melayu dan bersongkok.

Memang ‘Ustaz’ Chan tidak membaca ayat Quran, tapi adakah pimpinan Pas berani jamin tafsir ayat si Chan ni benar-benar berlandaskan fikrah dan tafsir sebenar?!! Jika tidak, inilah ancaman bahaya kepada akidah penduduk Islam di Galas!!!

Simboliknya, dalam keghairahan pembangkang meraih keuntungan politik, pimpinan Pas negeri seolah-olah menghalalkan cara asalnya tindakan berkenaan menguntungkan mereka.
Dek sikap bersahaja pembangkang khususnya Pas inilah, menjadikan pihak lain ‘naik tocang’ sehingga sanggup berkempen tanpa mengira sensitiviti agama.

 Memang soal hidayah hak Allah, namun apakah jika niatnya jelas bermatlamat meraih keuntungan politik, adakah Ulama Pas berani menfatwakan tindakan ini ‘halal’?!! Pelik tapi Benar, tapi inilah hakikatnya corak politik pembangkang!!!

Wahai penduduk Galas, harus diingat tempoh berkempen masih panjang. Jika penduduk Galas tidak menunjukkan protes dengan memboikot ceramah pembangkang, tidak mustahil lebih ramai pemimpin bukan Islam naik pentas Pas ceramah guna dalil semata-mata untuk raih undi di Galas!!

Jangan alpa dan leka, jagalah masjid di kariah kita elok-elok. Jangan sampai insiden ‘Ustazah’ Teo dari DAP berceramah di dalam sebuah surau tanpa menutup aurat dengan sempurna berulang kembali di Dun Galas ini!!

Kalau ambo, ambo serik doh..

“DULU BAGI KO PAS, LA NI BAGI BN PULOK”

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive