Friday, October 15

Peniaga Komtar nak piket lagi.

Sebelum nie ketua menteri paling celaka atau lidah bewak dalam sejarah pulau pinang buat hal dengan peniaga komtar.terbaru dok buat kacau lagi,Mereka membantah keputusan Perbadanan Pembagunan Pulau Pinang (PDC)memindahkan semua 16 peniaga konkos aras 3 ketingkat 4 atas alasan proses naik taraf.
 Apa punya kejadah nie dulu masa bulan puasa tak bagi berniaga sama jugak alasan,lepas peniaga buat demo sampai nak bakar diri senyap sat isu tue, Nie buat kacau lagi,Apa punya bangsat lu LGE serta konco-konconya.
Tadi Mat kilau sembang dengan kakak Halimah Anuar peniaga pakaian kat sana bagitau,Keputusan PDC itu langsung diketahui oleh peniaga di aras berikutan.
 Dok tak duduk PDC suruh pindah pi tingkat 4 secara tiba-tiba penghujung oktober nie.
Notis tak bagi,sepatutnya cakap la dalam mesyuarat atau jumpalah dengan peniaga dulu sebelum buat keputusan nak pindah atau pun sebagainya.
Kak halimah dah meniaga kat situ dah 11 tahun.beliau membantah cadangan PDC memindahkan mereka ketingkat 4.atas alasan surat tak bagi cakap mulut nanti tingkat 4 sapa nak pi takut perniagaanya terjejas.
Pihak PDC bagitau nanti bila dah siap proses naik taraf PDC akan menentukan tempat-tempat yang sesuai mengikut jenis perniagaan yang dijalankan.bagi kakak halimah ini adalah satu perangkap.kami tidak ada jaminan untuk berniaga semula disini.kami mahu surat hitam putih perjanjian supaya dapat meniaga semula disini.
Dok asyik sembang,tiba-tiba En.Ghani kulit(Naib Pengerusi Dewan Perniagaan Komtar) sampai dia bagitau sekarang PDC ikut cakap DAP yang hanya menindas peniaga melayu seperti kami,Depa terpelajar akan tetapi tidak memikirkan nasib peniaga seperti  kami.
Beliau akan membuat piket secara besar-besaran semula sekiranya periuk nasi peniaga komtar ditingkat 3 terjejas.kepada pihak PDC kami bayar sewa tiap-tiap bulan,kami bukan duduk secara percuma tetapi tidak menghormati kami.nie dok ikut cakap DAP LAHANAT


Mat kilau geleng kepala dengan cara DAP nampaknya secara terang-terang dok halau peniaga melayu.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive