Saturday, December 7

1Melayu MENJADI KUDIS SERTA KURAP PADA GERAKAN..... @DzainalAbidin


MKP menyokong apa yang diperkatakan oleh Datuk Musa Sheik Fadzil dengan Slogan 1Melayu yang diperkenalkan oleh beliau ketika berucap mewakili Perwakilan UMNO Pulau Pinang. Ini adalah perhimpunan Orang Melayu terbesar di Malaysia. Hakikat yang perlu diterima oleh semua pihak termasuk dari Parti Komponen terutama dari GERAKAN.



Semua perwakilan yang hadir adalah terdiri dari Ahli UMNO yang dipilih oleh akar umbi yang mengundi dicawangan selepas itu barulah dapat menghadiri Perhimpunan Keramat Orang Melayu ini. Mengikut peratuan PARTI UMNO setiap ahli yang mahu menjadi ahli telah ditetapkan adalah mesti Melayu dan Islam. 

MKP mahu bertanya pada Setiausaha Gerakan Negeri Pulau Pinang adakah salah berucap Slogan 1Melayu dihadapan ahli UMNO bukan secara terbuka.


Ini adalah perhimpunan kami ahli UMNO adakah salah untuk membakar semangat dikalangan ahli UMNO itu sendiri untuk menghadapi PRU akan datang serta memberikan semangat kepada AHLI UMNO.Perwakilan yang hadir inilah bertungkus lumus memerah keringat tanpa menghiraukan penat lelah demi memastikan UMNO dan Barisan Nasional menang pada PRU-13. Tanpa Perwakilan yang hadir ini membanting keringat MKP nescaya kemenangan yang dikecapi pada hari ini sudah tentu tidak dapat dikecapi.


Berbalik pada Setiausaha Gerakan Saudara Oh Tong Keong perlu tanggalkan semua pakainya dihadapan cermin terlebih dahulu sebelum membuat kenyataan mendesak Datuk Musa menarik balik kenyataannya. Mana tahu ada kudis dan kurap dibadan sendiri yang perlu dihapuskan sebelum menegur Datuk Musa.

Pada PRU-13 yang lalu Musibat punya Oh Tong Keong ini adalah salah seorang calon WINCABLE dari Gerakan. Musibat ini telah bertanding dikawasan DUN PADANG KOTA. Kawasan ini mengikut laporan awal adalah kawasan putih dan kenal pasti dapat menyumbang kemenangan. Namun apa yang terjadi adalah sebaliknya. Wahai Musibat Oh Tong Keong jagalah dan perbaiki kelemahan diri sendiri serta cerminkan diri dahulu sebelum memnbuat ugutan sebegini.

Jika Musibat Oh Tong Keong ini wakil pada Gerakan dan kini menjawat jawatan Setiausaha Gerakan perbetulan PARTI GERAKAN yang bermasalah itu dahulu. Lu kena kasi Respect Sama Orang Melayu dan UMNO. MKP musykil jugak kenapa MeloyaKINI pulak menjadi suara bagi GERAKAN untuk menabur fitnah serta cerita wayang tongkol cina yang tak relevan ini.

MKP tidak ingin mengungkap lagi apa yang telah berlaku. Biarkan sejarah berlalu. Tetapi provokasi mereka amat melampau. MKP menyeru kepada semua pembaca meluangkan masa membaca buku sejarah Peristiwa 13 Mei 1969 dalam pelbagai versi. Antaranya tulisan Goh Cheng Teik (1971), Leon Comber (1985), Tunku Abdul Rahman (2007) dan lain-lain lagi.

Kata-kata seperti “Melayu sudah jatuh”, “Kuala Lumpur sekarang Cina punya”, “Ini negeri bukan Melayu punya”, “kita mahu halau orang Melayu” dan kata-kata seumpama itu adalah perkara biasa yang sering diulang-ulang sesama mereka hari ini. MKP bukan mahu mengapikan. Tetapi inilah bukti bagaimana sikap ultra kiasu tidak pernah berubah.

Jangan kita lupa GERAKAN bersama DAP memperjuangkan Ultra Kiasu ini. Motifnya dalah satu mahu menghapuskan PARTI BERASASKAN KAUM.

MKP Ayat Sempoi : KURAP DAN KUDIS INI MAKIN LAMA DIGARU MAKIN SEDAP...... Nantikan ulasan selanjutnya kelak 

3 comments:

Anonymous said...

Suruh dia pecat Ahli Gerakan yg kata melayu pun pendatang di Malaysia dulu..

Anonymous said...

sudah lah. jgn dok layan ini cina. parti gerakan habis kalah semua ...lagi mau bising.kaaa. lu pun serupa itu dap juga la...tak boleh pecaya...ma

Anonymous said...

Jangan percaya dgn kaum cina,MCA,GERAKAN,99% undi pakatan pd pru 12 & 13 yg lepas.hanya cina mata rabun saja yg terpangkah BN.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive