Wednesday, March 28

7 Exco Belanja RM800 Ribu Ubah Suai Pejabat?


Azmin Ali nie macam mentornya juga cakap pusing da kona sana.Nie dedahan dari Menteri Besar sendiri yang telah menyatakan 7 Exco telah ubah suai pejabat.Awat Benda nie tak kata membazir wang rakyat.Apa Kejadah sumua tuduhan macam musibat hang buat.....Lain kali nak kata pembaziran cuba selidik dulu dan tengok baik-baik.Tu la lain kali nak serbu pakai helmet kan dah pecah kepala.Pecah nyiur Anwar dah buat siap menari macam hindu mabuk lagi......
Tan Sri Khalid Ibrahim, semalam berkata tujuh ahli Exco Kerajaan Negeri termasuk Datuk Dr Hasan Ali membelanjakan hampir RM800,000 untuk mengubah suai pejabat mereka.
Khalid mendakwa perbelanjaaan mengubah suai pejabat Hasan sebanyak RM329,000 adalah yang tertinggi, sungguhpun ia mengikut prosedur kewangan negeri yang diluluskan oleh beliau(Khalid). 
Menurutnya, Ahli Exco Ean Yong Hian Wah membelanjakan RM146,000 untuk mengubahsuai pejabatnya, Rodziah Ismail (RM119,000), Iskandar Abdul Samad (RM21,000), Ronnie Liu (RM53,000), Yaakob Sapari (RM32,000), Elizabeth Wong dan Teresa Kok (kurang dari RM25,000) manakala RM70,000 dibelanjakan untuk pejabat Dr Xavier Jeyakumar. 
Minggu lalu, ADUN Bukit Antarabangsa, Azmin Ali menuduh Hasan membazir wang rakyat dengan mengubah suai pejabatnya pada kos yang begitu tinggi. Pendedahan itu dibuat hanya selepas Hasan "menyerang" Pakatan Rakyat dalam siri ceramahnya setelah dipecat daripada Pas Januari lalu. 

Dalam cubaan untuk meredakan keadaan, Abdul Khalid memberitahu sidang Dewan Undangan Negeri bahawa Hasan dan exco-exco lain tidak melakukan apa-apa kesalahan dari segi penggunaan wang untuk mengubah suai pejabat mereka.Namun Khalid mendakwa Hasan cuba mempengaruhi pemberian kontrak kepada syarikat tertentu ketika memegang portfolio Infrastruktur dan Kemudahan Awam semasa menjadi Exco.  

Dakwaan di dalam DUN Selangor itu memberikan Khalid perlindungan daripada sebarang tindakan undang-undang yang mungkin diambil oleh Hasan bersabit tuduhan itu.

MKP Ayat Sempoi : Azmin Ali sudah kantoi,Mana mau letak muka sudah tebai macam kulit Babi dah.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive