Friday, March 30

VIDEO SEMPOI ; DEMO ANWAR BONEKA ZIONIS?

Kemarahan beberapa pertubuhan badan bukan kerajaan (NGO) Melayu dan Islam terhadap sokongan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa menyokong Israel dan rejim Zionis terus memuncak.Hari ini, lebih 100 wakil NGO itu mengadakan demonstrasi secara aman di hadapan Ibu Pejabat PAS, Jalan Raja Laut di Kuala Lumpur.  
Ini kerana parti Islam itu yang berkeras mengatakan bahawa adalah haram mengadakan sebarang hubungan dengan Israel, lebih-lebih lagi jika mereka menyokong agenda Zionis tetapi gagal membidas ketua pembangkang itu.Dalam demonstrasi selama sejam bermula pukul 11 pagi itu, mereka turut menyerahkan memorandum kepada wakil PAS.
Walaupun Mursyidul Am PAS Datuk Seri Nik Aziz Nik pada 14 Februari lalu mahu Anwar menarik balik kenyataannya yang didakwa menyokong usaha melindungi keselamatan Israel seperti yang dilaporkan The Wall Street Journal (WSJ) atau menyaman media itu jika laporannya tidak benar, namun ketua umum PKR itu tidak berbuat demikian.
Anwar sekadar berkata, beliau memahami perbezaan pendirian antara PKR dan PAS dalam isu itu tetapi menegaskan mereka berkongsi hasrat melihat tertegaknya Palestin yang merdeka.Malah, katanya, kenyataannya kepada WSJ yang juga menyatakan "pendirian tersebut tertakluk kepada syarat bahawa Israel mesti menghormati aspirasi rakyat Palestin" tidak disiarkan sepenuhnya.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive