Thursday, January 13

ADUN KOMTAR MENGAKU.

Hebatnya adik lidah bewak nie pandai cakap dan putaq belit macam ular ayaq.ternyata bewak sekor nie mengaku kesalahan dia.Kami mempertikaikan kenapa beliau ada disana dan memberi arahan kepada penguatkuasa.


Bewak nie cuma ADUN yang tak sedaq diri bahawa tidak mempunyai kuasa memberi arahan kepada pegawai penguatkuasa.  


Kenyataan Media oleh Y.B. Ng Wei Aik, Ahli Dewan Undangan Negeri bagi Kawasan KOMTAR pada 13 Januari 2011 (Khamis) di George Town:

Terlebih dahulu, saya ingin melahirkan rasa kesal terhadap kehadiran saya semasa tindakan penguatkuasaan MPPP diambil dan ini telah memberi suatu gambaran yang tidak tepat dan menyimpang daripada tujuan sebenar tindakan MPPP diambil pada malam itu. 

Mulai hari ini, saya tidak akan melibatkan diri dalam mana-mana tindakan penguatkuasaan yang bakal diambil oleh MPPP atau Pihak-Pihak Berkuasa pada masa yang akan datang.



Khairul Anuar adalah salah seorang saksi yang mendengar Ng Wei Aik melemparkan kata kata kesat "tutup kedai balik India" ,namun kerana sifat hakiki sebagai tunggangan rasmi kepada DAP maka petualang ini sanggup membela dan mempertahankan tindakan Ng Wei Aik dengan mendiamkan diri dan tidak mendedahkan kepada umum.


Ng Wei Aik mendapat pertolongan AMK Pulau Pinang dengan berpakat agar tidak mendedahkan kata kata kesat beliau kepada peniaga nasi kandar kepada umum.Maka segala tindakan beliau dihalalkan.




Khairul Anuar merelakan DAP menindas peniaga terutamanya melayu/Islam. Malah petualang ini juga terlibat dalam isu merobohkan sebuah bengkel motor baru baru ini hanya kerana pemiliknya tidak mahu menyertai PKR.Dendam dan mahu menunjukkan 
kuasa.Maka sesiapa yang tidak menyertai mereka akan dianggap sebagai musuh walau pun kepada rakyat yang tidak berminat kepada politik.

Ng Wei Aik berleluasa melakukan apa saja hatta menghina dan menindas rakyat kerana mendapat pembelaan tunggangan seperti Khairul Anuar.

Sementara itu Shahul Hameed ketua cabang PKR Jelutong tidak mengiktiraf Yang di Pertuan Agong,Sultan pada anggapan beliau berketurunan lanun dan penjahat yang tidak layak diangkat menjadi raja.

Shahul Hameed sanggup menghina Yang Di Pertuan Agong kerana sudah mengangkat ketuanan DAP sebagai raja mereka. Maka adalah tidak mengejutkan gerembolan haprak ini akan menyokong segala tindakan DAP.

Pemimpin haprak seperti Shahul Hammed bertindak sedemikian semata mata mahu menarik perhatian Tuan Besar Khalifah sosialis Lim Guan Eng . Shahul Hameed dan Khairul Anuar sudah pasti akan diangkat oleh DAP kerana petualang bangsat ini akan sanggup melakukan apa saja demi mengekalkan survival politik gampangan DAP.

Inilah dikatakan produk pakatan rakyat,bayangkan jika mereka berkuasa di negara ini kelak,maka sudah pasti YDP Agung dan raja raja melayu akan ditumbangkan.Mereka ini hanya berpura pura kononnya mendaulatkan raja raja melayu realitinya haprak pakatan

Mat Kilau dok sembang dengan peniaga nasi kandar semalam,sebelum nie depa bagi undi kat DAPig pasal janji macam-macam.tunggu punya tunggu jadi penungu lepas nie depa nak tukar pulak tapi depa nie kadang-kadang sekati daging sekilo lemak,mamu penang.





2 comments:

hisham said...

sekati daging,sekilo lemak....aku faham sindiran tu...
dalam maknanya...
budak2 la mana tau bab2 kiasan ni...
aku nak tunggu apa komen mummy rokiah dalam "sekati daging sekilo lemak".

matkilaupenang said...

bro hisham,
kiasan tidak ditujukan kepada sesiapa kalau makan cili dia terasa pedasnya.
akan membongkar lagi kiasan orang lama pulau pinang lepas nie kalau ada respon.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive