Monday, January 24

Presiden MCA,Berkempen Biar Cara Yang Elok,Jangan Memperlekehkan Islam.



Tolong jangan jadikan isu salam sebagai perkara pokok pada kempen pilihan raya kecil ini.
Mat Kilau minta sungguh-sungguh kerana Barisan Nasional punya isu yang lebih besar seperti kepentingan rakyat. Jangan sampai media hanya memainkan isu ini dan menutup isu lain.


Walau sesiapa pun hatta kami saudara seagama sekalipun, tidak boleh bersalaman dengan lelaki Islam yang mana sepatutnya rakan-rakan komponen BN faham dengan budaya ini supaya ia difahami oleh masyarakat supaya tidak lagi berbangkit.


Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek dilaporkan secara sindiran membuat perbandingan cara Normala bersalaman dengan Presiden Parti PKR Datuk Dr Wan Azizah Wan Ismail semasa berkempen di Tenang yang memakai sarung tangan.

Beliau berkata, bersalaman dengan seorang lelaki yang bukan muhrimnya tidak dibenarkan dalam Islam.



Sebagai seorang wanita Muslim memang tidak bersalam dengan seorang lelaki dan bersalam dengan masyarakat Cina wanita memang tiada masalah kerana mereka adalah perempuan.


Janganlah benda yang remeh temeh dijadikan isu silap-silap Barisan Nasional buleh bungkus.Bab agama Islam biarlah pemimpin islam yang mengeluarkan kenyataan lebih afdal.


Bukan Mat Kilau menyokong calon PAS akan tetapi diatas Islam janganlah Parti Komponen memperalatatkan Islam untuk meraih undi.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive