Sunday, January 16

Alahai!!! Nasi Lemak Tidak Halal?



BAYAN BARU – Kesal atas tindakan pengusaha nasi lemak bukan Islam yang memalsukan logo halal, lebih 100 ahli Pertubuhan Kebangsaan Warisan Ketuanan Melayu Malaysia (Pewaris) Pulau Pinang mengadakan bantahan dan membuat laporan polis di Balai Polis Bayan Baru di sini, semalam. 

Pengerusinya, Sabaruddin Ahmad mendakwa, ada pengusaha bukan Islam menghantar nasi lemak berlogo halal palsu ke gerai – gerai Melayu untuk diijual di sekitar kawasan ini. 

“Logo halal yang dicop pada pembalut nasi lemak itu tidak diiktiraf Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan ada peniaga yang membuat aduan kepada kami agar perkara ini diketengahkan. 

“Kami berasa dipermainkan kerana logo halal palsu digunakan bertujuan untuk mengaburi mata pelanggan beragama Islam,” katanya. 

Sabaruddin berkata, nasi lemak berharga RM1 sebungkus itu turut diedarkan di sekitar Jalan Tengah, Bukit Gedong,Bukit Jambul dan Kampung Jawa.



Sumber klik disini


Mat Kilau rasanya benda nie perlu perhatian serius pihak berkuasa jangan pandai gubal undang-undang tetapi perlaksanaannya macam musibat.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive