Wednesday, June 1

Khairy, Nasrudin, Dr Asri Mengulas Isu Video Seks Anwar Ibrahim.


Berkongsi pentas di forum Sinar: Fitnah – Ancaman Umat Akhir Zaman di Shah Alam, Ketua Pergerakan Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata beliau bersependapat dengan pandangan Pemuda PAS Nasaruddin Tantawi berhubung dengan hukum hudud tetapi soal taqzis perlu diletak pada isu yang sebenarnya.
Khairy mengulas isu video seks Anwar Ibrahim, dalam hal ini bersetuju tidak mahu aibkan mana mana pihak kerana perkara tersebut amat penting dalam politik terutama politik majoriti Islam seperti di Negara Malaysia perlu ada peradaban.
Kata Khairy pandangan Nasaruddin Tantawi jelas, berhubung hukum hudud dimana hukum hudud tidak boleh tidak boleh ditokok tambah dan tidak boleh diubah dimana jika tidak ada empat saksi dalam kes zina maka ada tuduhan kazaq.
Dengan menegaskan apa yang dikatakan oleh Nasarudin adalah benar berhubung hukuman kazaq dimana hukumanya lapan puluh sebatan, jika zina dibuktikan dengan empat saksi yang waras yang adil maka hukumannya rejam sampai mati sekiranya sudah berkahwin atau pun seratus kali sebatan sekiranya belum berkahwin dan itu juga tidak boleh diubah, ditokok tambah.
Tetapi… katanya lagi, kita harus tanya, undang undang ini bukan hanya di Malaysia, wilayah persekutuan bukan hanya hudud bukan hanya qisas tetapi taqzir juga…
Kata Khairy, jikalau melihat kepada hukum akta kesalahan syariah wilayah persekutuan 1997 apa yang terkandung dalam akta tersebut yang diguna pakai oleh PAS juga yang diguna pakai oleh PKR juga yang bawa kes qazaq yang bawa kes ke makamah syariah wilayah persekutuan adalah undang undang taqzis maksudnya bukanlah undang undang hudud.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive