exponegaraku

Monday, May 26

@PDRM @KBAB51 JANGAN KEJAM TERHADAP PEMIMPIN UMNO..... @Zahid_Hamidi @AzwanBro @razlanrafii


Pihak PDRM telah menahan Ketua Pemuda Wilayah Saudara Razlan Rafii tengahari tadi. Sejak berita penangkapan beliau kecoh dilaman media sosial serta medium lain mengatakan ini tindakan tidak adil oleh Pihak PDRM. 

Kenapa Saudara Razlan harus ditangkap sedangkan PENCETUS kemarahan Ahli UMNO masih bebas dan masih mencaci UMNO CELAKA. Adakah tindakan yang diambil ini perlu dibuat oleh PDRM. Nampak sangat tindakan oleh pihak PDRM berat sebelah.



MKP menyokong penuh apa yang diutarakan oleh Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia Saudara AzwanBro dilaman mikro twitter. Mencegah adalah lebih baik dari mengubati. Tangkap dan ambil tindakan yang serupa kepada RSN Rayer yang biadap terhadap cacian beliau terhadap UMNO.

Polis menahan enam Pemuda UMNO termasuk Ketua Pemuda Wilayah Persekutuan Mohd Razlan Bin Muhammad Rafii petang Isnin. 
Difahamkan, kesemua mereka ditahan mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan kerana ugutan jenayah. 
Turut ditahan Ketua UMNO Bandar Tun Razak datuk Rizalman Mokhtar.
Penahanan Razlan dipercayai ada kaitan dengan demonstrasi di depan Ibu Pejabat DAP Jalan Pudu pada Khamis. 
Dalam demonstrasi itu, Razlan bersama-sama lebih 200 Pemuda UMNO telah menghantar memorendum bantahan terhadap ADUN DAP Pulau Pinang RNS Rayer yang menghina UMNO. 
DAP pada Jumaat membuat laporan polis terhadap demontsrasi tersebut. 
Laporan polis tersebut dibuat oleh Ahli Parlimen Serdang, Ong Kian Ming. AgendaDaily
Pemimpin DAP makin lama makin kurang ajar. Berikut adalah ucapan Harami DAP mengatakan ahli UMNO Lembu.... Kalau Ahli UMNO marah dan terjadi kejadian tidak diingini takkan nak salahkan UMNO lagi. KLIK

Pada Menteri Dalam Negeri Datuk Sri Zahid Hamidi tegaslah sikit pada Pemimpin DAP nie. Janganlah suka bermain api kelak membakar diri. Politik "Kebencian" oleh DAP harus dibendung. Kalaulah terjadi kembali Tragedi 13 May. Ramai rakyat bakal menderita. MKP meminta Menteri Dalam Negeri mengambil pendekatan  "CEGAH SEBELUM PARAH".....


9 comments:

Anonymous said...

apa la nak jd dgn undang-undang malaysia. apakah pdrm takut dgn puak2 pakatan ni. kalu org melayu (UMNO) buat hal ckit..tanpa buang masa terus tangkap...hai

Anonymous said...

Ini betul-betul tak adil. Si Keling Celaka Pundek yang memulakan provokasi dibiarkan bebas tetapi Pemuda UMNO yang bertindak untuk mempertahankan maruah parti dan bangsa Melayu pulak yang ditahan.

Anonymous said...

Ada hikmah disebaliknya nti.... percayalah...

Anonymous said...

apa punya celaka la pemuda umno woi...klu org kata pemimpin hmpa celaka..mcm celaka hmpa meroyan...ni cadburry dok babikn org islam kat mlsia la ni apa hmpa dok buat...mmg hmpa celaka..

Anonymous said...

Saya akan turut berjihat membibaskan tanah melayu dari malaysia dan tidak membiarkan paria membuat sesuka hati.sekiranya diperlukan saya tidak gentar turun padang selagi ada hayat dikandung badan.

Anonymous said...

Bodoh PDRM ni bila DAP manggil diorg anjing diorg suka dan takde pun diorg marah... Bila melayu marah DAP manggil polis anjing tapi yg kena tangkap melayu... So bagus la kalau melayu pulak manggil polis anjing DAP hahaha

Anonymous said...

parti kena kate je dah ngamok cam gile babi. Ugama Islam kena kutok senyap je? Ape citer? memang CELAKA pon.

Anonymous said...

Itu lah melayu umno ni bodoh Dan bengong dulu kin I Dan selamanya

tukang telek said...

Nak mempertahankan maruah bangsa melayu pun salah ke tapi yg memcerca sehingga memcetuskan rusuhan kaum di biarkan bebas pulak.?

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive