exponegaraku

Thursday, May 22

VIDEO GADUH LAGI.... PEMUDA WILAYAH PULAK MENGAMUK @razlanrafii


Kekecohan berlaku apabila sekumpulan lebih 100 ahli Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan daripada 13 cawangan dengan ahli-ahli dan penyokong  DAP di Ibu Pejabat DAP di sini hari ini.

Ia bermula selepas demonstrasi membantah kenyataan Ahli Dewan Undangan Negeri Sri Delima, RSN Rayer di Pulau Pinang yang melabelkan Melayu sebagai celaka.


Semasa ketua pergerakan itu, Mohd. Razlan Muhammad Rafii menyerahkan memorandum kepada wakil DAP yang juga Ahli Parlimen Serdang, Ong Kian Ming kira-kira pukul 3.30 petang tadi.

Pada pertemuan penuh emosi itu, Mohd. Razlan bertekak dengan ahli-ahli DAP dan tindakan sesetengah ahli pergerakan yang cuba merobohkan papan tanda DAP menimbulkan kekecohan.

Kehadiran anggota polis dan FRU bagaimanapun dapat mengawal suasana selepas itu.


Terdahulu, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin membidas sikap Rayer sambil menyifatkan wakil rakyat itu biadap dan mahu ahli-ahli UMNO di Pulau Pinang terus memberi tekanan bagi memastikan Rayer menarik balik kenyataannya itu/

"Jika Rayer bukan seorang wakil rakyat DAP yang bacul, kami cabardia supaya mengulangi kata-kata kesat itu terhadap para pemimpin UMNO secara terbuka di luar dewan di hadapan kami," katanya sambil menasihati ahli-ahli Pemuda UMNO yang membantah supaya melakukan bantahan mengikut lunas undang-undang.

3 comments:

Anonymous said...

Kalu kerja mcm ni..mesti kerja mamak padukang lahanat..dr zama melaka smpai skng..suka buat kacau..mmg celaka puak mamak penang ni..buat perangai paria benua keling..pastu mengaku melayu..aku setuju dgn Isma yg cina india n mamak adalah penceroboh negara ini..mmg celaka mamak ni..mamak celaka ini akan mengapi-apikan melayu supaya bergaduh kemudia mereka senyap2 jual tanah melayu pada cina..

Anonymous said...

ramai tuh jer yang dapat mewakili UMNO? mana dorang nak takut. kalau pak menteri datang bukan main ramai lagi;

Anonymous said...

pak menteri tidok lena agaknya. aku heran pemuda luak aktif protes. tp x dgr sgt dr pemuda umno penang. mana yb rezal yg dulu tu garang sgt dok kritik dap.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive