Monday, November 8

Ayaq yang Bah?Awat Ostat Azizan Gelabah!!!

Kenyataan Ostaz Azizan MB lena di Kedah negeri kelahiran aku menyalahkan Kerajaan Pusat.Yang aku heran pasal apa dok kata awat pemimpin BN lambat mai?Apa pulak banjir di Kedah rumah hang patut hang la bertindak apa dok harap orang mai tolong.Apa la nyanok nik.Ostaz nak habaq mai Skuad Penyelamat Sukalelawan Pemuda Barisan Nasional dah Lama dok ada sana.hang saja dok lena.
musibbah banjir paling teruk dalam tempoh 25 tahun melanda Kedah. Perlis negeri jiran dan KELANTAN SERAMBI MAKSIAT juga alami nasib yang sama.

Bercempara Ustaz Azizan, MB Kedah kaki lena yang mengamalkan diet tidur seawal jam 9 mlm dan bangun jam 10 pagi. Ulama pembohong yang kini galak mengumpul harta dan mengamalkan rasuah ikut suka dia. Utamakan sepupu sepapat dengan konsep dan amalan kerajaan tiga pupu. Buatlah Ustaz sementara kuasa masih ada, tapi ingat perbicaraan di Yau Mil Mahsyar jangan dilupa.

Nasib baik la MKN (Majlis Keselamatan Negara) sedari awal take charge pengurusan krisis banjir di KEDAH, jika tidak alamatnya 35,000 entah apa kejadinya? Tahniah untuk Kak Jat yang membalun Kerajaan Kedah kerana lembap, slow dan serba tidak tau bila banjir melanda.

Sebelum itu buat rakan-rakan UMNO dan juga puak PAS pelacur agama janganla rasa termengkalan kerana bait-bait ayat Sobri Sudin kini menjelma lagi. Saja pada artikel yang lalu aku test tengok puak ni, aku bukan jenis yang berpantang maut sebelum ajal, jenis aku, alang-alang menyeluk pekasam biar sampai kepangkal lengan.

Si Zubier Abdul Rahman juga bagitau bekalan ayaq di Taman Wira ikut kata si MALIK FISOL, penjaga rumah pam, akan terputus bekalan selama seminggu sebab loji tenggelam, lepas tu nak kena cuci lagi. Takziah untuk seluruh warga KOTA SETAR, bersedialah untuk mandi manda dan gunakan ayaq Sungai Pumpong,  Sungai Anak Bukit atau gunalah taliair terdekat yang ada. Susah sangat tadah ayaq dalam tong drum, bukankah SADA berkempen suruh rakyat Kedah guna ayaq pakai tong drum?

Dalam mendegar rungutan rakan-rakan tertanya pulak mana pi EXCO PAS, Dr Ismail, DATO Amiruddin, Ustazah Aishah, EXCO KEBAJIKAN (Ustazah pembohong yang kata PAS sudah laksana 80% janji manifesto). Barangkali musibbah banjir di Kedah kali ni paling teruk sebab puak yang dakwa pandai agama,  bercakap bohong kot?  Barangkali.. Mungkinkah Dr Ismail ada di Danok kot.. mungkin.. ini bukan tuduhan tapi satu kenyataan.. kalau salah tulong nafikan. Ataupun puak alim ulama pemimpin PAS yang lain sibuk p buat haji kot (kali keberapa dah? Duit rasuah balak dengan kauri batu banyak kot? )

Dalam keadaan kepentingan ummah teramai lebih memerlukan, apakah kepentingan ibadat untuk diri sendiri perlu lebih diutamakan? Perspektif hukum Islam tidak begitu. Islam agama praktikal dan amat pentingkan kemaslahatan golongan terbanyak berbanding usaha untuk beribadat bagi kepentingan diri. Lagipun dalam sirah Nabawi membuktikan Nabi Muhammad s.a.w hanya menunaikan fardhu haji sekali dalam seumur hidup dan ikut riwayat umrah pulak sebanyak 4 kali. Jadi wahai puak pemimpin PAS, jangan gunakan alasan nak beribadat kepada Allah sedangkan amanah dan kewajipan kamu terhadap rakyat jelata kamu lepas tangankan. Itu adalah ibadah yang lebih besar dan jihad yang lebih mulia.. Faham atau tidak?

Dalam krisis banjir di Kedah ada setengah pandangan ulama jahat PAS menyatakan bah yang besar terkena di Kubang Pasu sebab MPnya dari UMNO. Habis macam mana dengan Padang TERAP dan Pokok Sena siap dengan kejadian meragut nyawa sekali.. setakat la dah 3 orang.. Bukankah Pokok Sena dan Padang Terap MPnya dari PAS?

Dari sudut de facto Kedah sebenarnya BERADA dalam keadaan dharurat. Dharurat kesan kegagalan menangani krisis dengan sistematik dan cekap oleh state government of PAS. Sebab itulah modus operandi banjir di Kedah untuk pengetahuan ramai kini dikendalikan oleh MKN dengan bantuan ATM. Dari sudut prosedur dan perundangan krisis atau bencana alam yang menimpa penduduk sesebuah negeri adalah 80% tanggungjawab negeri dan selebihnya Pusat. Kemandulan dan keharamjadahan Ustaz Azizan dalam menganiaya rakyat Kedah yang ditimpa musibbah banjir boleh dilihat dari perspektif berikut:

1.Gagal menyediakan satu sistem amaran untuk memaklumkan kepada penduduk yang berisiko tinggi menghadapi banjir.

2. Gagal mengaktifkan bilik gerakan banjir secara centralized dengan kadar segera. Bilik operasi hanya dibuka selepas 3 hari banjir melanda.
3. Gagal menyediakan kelengkapan lojistik, pengangkutan, bahan keperluan yang secukupnya untuk mangsa banjir.

4. Gagal mengkordinasikan maklumat dan penyelarasan bantuan dengan agensi seperti BOMBA, JPAM, PDRM, JPS, JKR sehingga tidak tahu siapa yang sepatutnya in charge sebaik saja air mula naik mendadak.

5. Gagal mengaktifkan Majlis Tindakan Negeri dengan sekretariatnya diketuai oleh SETIAUSAHA KERAJAAN NEGERI dengan ahlinya terdiri dari KETUA POLIS NEGERI DAN SEMUA PEGAWAI DAERAH DAN YDP PBT. Ini disebabkan Azizan mengamalkan sikap bodoh sombong. Dah tak reti hang tanya la SETIAUSAHA KERAJAAN NEGERI MACAM MANA nak buat.

6.  Gagal mengumpul maklumat tentang profail mangsa dan hebahan terkini berhubung status banjir di Kedah

7.  Walhal KEDAH sedang dilanda krisis yang sebenarnya cukup besar kerana impak ekonomi, social, keselamatan begitu mendesak maka secara lateral dan pengertian mudahnya KEDAH secara tidak langsung kini berada dalam KEADAAN DHARURAT.

8 Sebab itulah untuk makluman semua, MKN DAN ATM kini menjadi superior dan pemerintah baru di Kedah khususnya dalam usaha memastikan krisis banjir dapat ditangani dengan sitematik dan berkesan. Alang-alang dah MKN dan ATM takeover, takeover teruslah, buang masa saja dok biaq puak Azizan dengan barisan EXCO kaki lenanya menghabiskan beras, kedarah gaji buta, bila rakyat sengsara, mereka tarik selimut tidur lena.

Dan jantung aku lebih berdegup kencang bila rakan ATM yang jaga PEDU DAM berkata, 'ada tanda-tanda keretakan di EMPANGAN berkenaan kerana tidak mampu lagi menampung ayaq yang terlalu banyak". Harapnya kata rakan itu tidak betul.

BENARLAH KATA BIDALAN, DOA TURUN BALA YANG DIMINTA PAS kini sudah DATANG, PEMIMPIN PAS DAN ISTERI MEREKA RALIT BERLENGGANG, RAKYAT KEDAH KIAN KECUNDANG…


keadaan di Alor setar.

Team UPSI yang diketuai oleh Saudara Ezzad.

kambing pun lapaq Ayaq.
nun rumah Pakcik kat sana.





Pemimpin yang buat kerja.berjiwa rakyat.



 Datuk Azeez Rahim,Presiden Kelab Putera.


 
Tolong masak lagi.



Mendengar masalah rakyat.



Terima kasih tak terhingga.



Bersama Pemimpin UMNO.



keadaan di Stadium Sultan abdul Halim.





 


 
Makanan Paling Popular.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive