Saturday, November 27

Ketuanan melayu sila ke-tong sampah kata kak Wan.

pkr congress 271110 wan azizah


Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata konsep “Ketuanan Melayu” 


wajib ditinggalkan kerana ia didakwa hanya slogan untuk memperdayakan bangsa itu sendiri.

"Ketuanan Melayu adalah slogan yang digunakan oleh sekumpulan kecil elit Melayu yang 



berkuasa untuk memperdaya orang Melayu yang ramai, demi kepentingan diri sendiri.


Sudahlah Kak Wan, jangan dok tembak . Hang dengan laki hang dengan anak-anak hang sama dengan menantu hang hidup dengan apa yang hang ada adalah punca dari Ketuanan Melayu. Mat kilau sedar beban yang ditanggung oleh Kak Wan amat besar. Ada laki suka lubang kunyit. Ada parti keldai komunis tapi jangan sampai melampau usik Ketuanan Melayu.
Engkau ingat kalau Ketuanan Melayu engkau anak beranak dapat hidup macam hari ini?? Apa sebab utama yang engkau kata Ketuanan Melayu itu bohong??? Jangan hanya kerana laba politik hang sanggup lacurkan Ketuanan Melayu.
Mat kilau harap engkau selesaikan 1001 masalah yang ada dalam PKR. Masalah Pemilihan, masalah kepimpinan, masalah ahli parti, masalah Baju Hitam dan yang lebih penting laki  hang pastikan tidak meliwat sesuka hati. Bila semua sudah selesai, baru hang dengan parti hang  boleh bicara tentang perjuangan.


Mat kilau juga sedar kenapa Wan Azizah berani sebut pasal Ketuanan Melayu kerana dia ini bukan Melayu tulen. Dia ini keturunan Peranakan Penang. Sebab tu perangai pun macam komunis ikut DAPing.

1 comment:

Unknown said...

Inilah manusia tak sedar diuntung dan tak pernah berterima kasih pada pejuang. Bagi mereka ngan ngap saja. Rugi kerana wang rakyat banyak dihabiskan oleh penderhaka dan pertualang negara. Manusia ini lupa daratan dan lupa pada Kholidnya. Beliau lupa asal usul kejadian dan perdunya hinggakan cuba menghapuskan indentiti bangsa sendiri dan pertualang bangsa.

Justeru kita semua harus ambil iktibar dan beringat supaya pada PRU 13 ianya harus dibalas dan diberi ganjaran setimpal seperti perbuatannya yang tidak bermaruah dan menjatuh bangsa sendiri.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive