Thursday, May 22

TERKINI SIDANG DUN PULAU PINANG GEMPAR LAGI....


Hari ini bermula kembali sidang Dewan Undangan Negeri setelah kekecohan rempuhan Pemuda Umno yang bersejarah semalam.

MKP agak terkejut dengan usul yang dikemukakan pada awal sidang DUN. Usul yang dikemukakan adalah meminta Ketua Pembangkang Adun Air Tawar serta ADUN UMNO  yang bersidang meminta maaf diatas tindakan Pemuda UMNO menceroboh Dewan Undangan Negeri. 

Usul ini telah disokong oleh semua ADUN Pakatan Harami yang bersidang. Sehingga kini perbahasan usul sedang berlangsung.

MKP agak terkejut dengan tindakan usul yang dibuat oleh Ketua Menteri Paling Celaka didalam sejarah Pulau Pinang. Sepatutnya Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri mendesak Adun Seri Delima meminta maaf diatas tindakan biadap mengelar pemimpin UMNO celaka. Kalau Ketua Menteri kurang ajar tidak mustahil Adun dibawahnya bersikap cauvanis dan melampau.MKP imbas kembali kronologi kejadian yang berlaku.

Rayer menggunakan perkataan itu apabila mengutuk MP Kepala Batas, Datuk Reezal Merican Naina Merican dan dua lagi pemimpin Umno yang menyertai protes itu Januari lalu di Sunway Carnival Mall , Seberang Jaya sebagai membantah flashmob  Lee 'I Love Kangkung' yang mereka dianggap satu penghinaan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

RSN Rayer Musibat yang mencetus ketegangan ini. Sepatutnya beliau meminta maaf dan isu ini boleh meredakan keadaan. Tetapi tindakan kurang ajar ini disokong oleh Ketua Menteri Paling Celaka sebaliknya menyalahkan Adun UMNO. Apa punya perangai cauvanis rasis celaka ambil pendekatan baling batu sembunyi tangan.

20 comments:

Anonymous said...

walau apapun alasan tindakan menyerang DUN adalah tidak boleh diterima..DUN adalah simbol demokrasi negara...kalau nak serang Rayer tu pegi buat di tempat lain...sungguh memalukan tindakan Pemuda UMNO PP yg bengap ni...

mmg wajar UMNO PP minta maaf kpd dewan...

Anonymous said...

anon12.33pm, BABI dan DAPpigs berpisah tiada.....

Anonymous said...

Jika benar speaker perlu adil dan mencari punca sebenar kekecohan..beliau sepatutnya menasihati Rayer supaya tarik balik dan mohon maaf di dlm Dewan..

Anonymous said...

Tolong jangan salah sesiapa ini masalahnya kalau Malaysia dah dipenuhi oleh wakil rakyat yang tiada adab dan buta sejarah.

Anonymous said...

Orang yg menyokong DAP memang celaka dan xinsaf. Liat saje Singapura jatuh kpd Cinabeng..lihat Lim kit Sial yg menghalau orang melayu pada mei 1969. Lihat DAP menentang hudud habis2an..lihat orang melayu di usir secara halus..lihat hak2 orang Melayu ..raja2 melayu dipersoal dan ditentang...cuba tengok orang cina di Indonesia..thailand dan lain2.. Usah kate sekolah atau universiti nama mereka pun kena tukar.Ya Alah Ya Rahman Ya Rahim ..kau hancurkan lah musuh2 melayu dan Islam.Amin.

Anonymous said...

KEDUA-DUA PIHAK KENA MEMINTA MAAF SECARA TERBUKA .... DAN BERJANJI TIDAK MENGULANGI PERBUATAN TERSEBUT .. CM GUAN ENG TELAH GAGAL SEBAGAI KETUA MENTERI UNTUK BERSIKAP BERKECUALI ... TINDAKAN BOLEH DIAMBIL TERHADAP BELIAU.

Anonymous said...

Kalu kerja mcm ni..mesti kerja mamak padukang lahanat..dr zama melaka smpai skng..suka buat kacau..mmg celaka puak mamak penang ni..buat perangai paria benua keling..pastu mengaku melayu..aku setuju dgn Isma yg cina india n mamak adalah penceroboh negara ini..mmg celaka mamak ni..

Anonymous said...

Namewee masuk parlimen pakai ntah apa2 tu apa benda?boleh pulak

Anonymous said...

Anon 12:33. Kalau buat demonsstrasi di jalanan 501 nak jatuhkan kerajaan yang sah, di bolehkan? Itu ke maksud anon 12:33. Kalau nak komen tu, tengok lah kiri kanan dulu lah bro! Serangan ke dalam dewan ADUN is just to show you guys, if you think you can bring down a government from street demonstration, others also can do the same to your PR if you form a government. Dont be hypocrytes !!!

Anonymous said...

Encik anon 12:33 PM ...

Kalau babi dgn paria buat semua dikira hak asasi manusia dan kebebasan tapi kalau bangsa Melayu yang buat semua rasis, semua salah.

Akai ada ka???

Anonymous said...

12:33PM best sangat ke jadi balachi kaum pendatang? Gaji kau boleh cover ke pengkhianatan kau terhadap Bangsa dan Agama? Atau kau ni cina menyamar MElayu kat sini??

Jane Duncan said...

politik Melayu dikotorkan oleh ahli politik tiada berbudaya! atau itulah budaya Kalinga dari bangsa India yang sememangnya berbudaya kelas Pariah! atau tiada budaya langsung! Orang Melayu bingai sahaja yang boleh terima perangai macam ni!

Jane Duncan said...

politik Melayu dikotorkan oleh ahli politik tiada berbudaya! atau itulah budaya Kalinga dari bangsa India yang sememangnya berbudaya kelas Pariah! atau tiada budaya langsung! Orang Melayu bingai sahaja yang boleh terima perangai macam ni!

Anonymous said...

Nasib baikla dirempuh masuk... kalau la kat negara lain sekiranya pendatang menghina sudah lama dewan tu dibakar seperti kat india..

Anonymous said...

Akhirnya, wakil UMNO meminta maaf di dewan kerana perbuatan ahli ahli UMNO dan pukimak DAP tak payah meminta maaf atas perbuatan DUN DAP yang memulakan ketegangan.
Inilah cara sombong bongkak DAP bila memerintah Pulau Pinang.
Bangsa Melayu yang baghal masih ada hati nak mengizinkan bangsa pukimak macam ni memerintah Tanah MElayu????

Bila lagi nak mula sedar ni?? Harap harap jangan terlambat!

Anonymous said...

Kau bodoh tak ada jati diri apa tahu. Nanti orang berak atas kepala kau baru kau tau. Jenis bisa bersuara 'tak apa lah' 'biar p lah' 'tenggok dulu lah' 'nanti dulu lah' ini semua melayu jenis senang dijajah.

Anonymous said...

tp malangnya masih ramai melayu yg bw bendera dap ni. x sedar diri. contohnya hr penamaan calon prk bkt gelugor br ni..

Anonymous said...

Kerana UMNO lah datuk nenek dia dapat keraayatan. CELAKA

Anonymous said...

apa kata DSAI Guan Eng adalah Km terbaik jaga cina ,india, melayu,jaga Islam Tok2 Guru beri bantuan kat masjid tak korap macam2 lagilah. Hebatkan Guan Eng.

Anonymous said...

Semua Bodoh....
Elok masing2 buat koje sendiri...
Sampah Politik Malaysia....

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive