Thursday, August 14

AKHIRNYA #KrisisMBSelangor SELESAI AZMIN ALI MB BARU


Maklumat dalaman agenda mesyuarat Lajnah PAS pada malam ini telah bocor. Jika ini kemuncaknya Krisis Menteri Besar Selangor bakal terjawab. Sudah pasti Azmin Ali bakal menjadi Menteri Besar yang baru. Bagi MKP ini hanyalah helah permainan Pakatan Rakyat. Yang melompat lebih sudu dari kuah adalah UMNO.

Biro itu akan bermesyuarat di Pejabat Agung PAS di Kuala Lumpur pada jam 9 malam ini dengan dipengerusikan oleh presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Pemerhati politik melihat pertembungan hujah kumpulan pro-ulama dan pro-Erdogan mungkin memanaskan suasana mesyuarat itu apatah lagi suara kedua-dua kumpulan itu yang hampir seimbang dalamnya.

Antara yang dijangka hadir mesyuarat malam ini ialah Timbalan Presiden Mohamad Sabu, Setiausaha Agung Datuk Mustafa Ali, tiga naib presiden Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Salahuddin Ayub, Datuk Husam Musa, Nasrudin Hassan, Nik Abduh Nik Aziz dan Hanipa Maidin.

Sudah dimaklumi kumpulan pro-Erdogan - yang pro-Pakatan - sudah pasti bakal menolak usaha yang dikatakan bakal dibangkitkan kumpulan pro-Ulama, yang cenderung mahu PAS keluar daripada gabungan pembangkang.

Sumber-sumber memaklumkan, selepas pendirian istana dibuat, Abdul Hadi sendiri berkongsi pandangan sama dan dikatakan meminta Anwar menyediakan calon lain sewaktu pertemuan mereka di Kuala Terengganu kelmarin.

PAS dijangka membincangkan calon MB alternatif dan Timbalan Presiden PKR Azmin Ali antara yang disebut-sebut sebagai pilihan untuk dimajukan kepada istana.

Sumber yang juga pemimpin kanan PAS itu berkata, perkembangan hasil siri pertemuan antara pemimpin ketiga-tiga parti dalam Pakatan dalam tempoh dua minggu ini akan dibangkitkan dalam mesyuarat malam ini.

7 comments:

Anonymous said...

Kalau PAS calonkan Assmin sebagai MB baru pun belum tentu akan menyelesaikan masalah kerana Jijah kipas dah awal2 kata dia adalah calon yang paling layak dan mendapat majoriti suara dari PKR dan Pakatan Rakyat. Hanya PAS sahaja yang menolak mentah-mentah nama Jijah kipas tu.

Selangor tetap berantakan akibat Langkah Sumbang Kajang.

Iklan Selangor said...

PAS perlu keluar dr pakatan.. jgn bersubahat dgn PKR dan DAP. jgn mengharap undi kafir yg hanya akan menghancurkan islam.

Anonymous said...

Sikalang olang/alun pas anyak senang bikin wang oooi.......

Unknown said...

Salam Saudara , saya orang baru . Tolong share link blog saya http://bunyilaangau.blogspot.com/ .
Terima kasih !

Anonymous said...

Kalau sekiranya PAS terima percalonan Azmin Ali sebagai MB Selangor...rasa rasanya bagi aku PAS lebih dua kali BODOH..sebab masih mengangkat PKR...sedangkan PKR dah tinggal 13 Adun saja..PAS 15...Lagi bahlol la..awak yg banyak tapi lantik/sokong yg sikit...BANGANG

az ha d' said...

Pas menang bnyk kerusi pun sebab pr...jgn ingt dh cukup kuat bila bersendirian.. Malu laaa sikit.. Elok2 dah dpt sokongan pengundi bkn melayu dan golongan muda nnti golongan ni terus meminggirkan pas baru kenal erti penyesalan....

Anonymous said...

Jangan belagak la az ha d' pengundi PKR tu berapa kerat aje kalu diadakan pilihanraya sekali lagi nescaya PKR lenyap dari peta selangor. kempen [un kita yg turun podahhh.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive