Wednesday, August 20

VIDEO: RAKYAT MALAYSIA MATI DITEMBAK DI SYIRIA......


Ada yang kata Mujahiddin, ada yang kata militan... apa yang pasti salah seorang rakyat Malaysia yang berada di Syria untuk memerangi tentera Iraq dikenali sebagai Mat Soh atau Abu Turab, meninggal dunia selepas terkena tembakan peluru kereta kebal baru-baru ini.


Abu Turab dikatakan gugur ketika mempertahankan Kampung Syar’aya selepas bertempur selama satu jam.

Difahamkan, allahyarham yang sering membaca al-Quran dan solat malam sempat mengucap dua kalimah syahadah sambil memberi isyarat jari telunjuk sebanyak sepuluh kali sebelum menghembuskan nafas terakhir.

Adalah satu rahsia terbuka, terdapat rakyat Malaysia yang kini berada di Syria atas misi menjadi mujahidin dan mengejar mati syahid selepas negara berkenaan berada di bawah pemerintahan Bashar Assad yang kejam.

Walau pun ada yang mengaitkan perjuangan rakyat Malaysia di sana dengan kumpulan militan tertentu seperti al-Qaeda dan Kumpulan Negara Islam Iraq dan Jajahannya (Isil) atau Kumpulan Militan Negara Islam di Iraq dan Syria (Isis); perkara ini dinafikan beberapa rakyat Malaysia yang berada di sana yang menggelarkan mereka sebagai ‘pejuang jihad bebas’.

Apa pun, beruntunglah allahyarham Abu Turab andai dirinya gugur sebagai syahid sebagai mana diidam-idamkan olehnya dan rakan-rakan.

4 comments:

Anonymous said...

moga syahid disisi Allah

Anonymous said...

Syahid kah atau pure suicide?

ISAC said...

Bro, typo error???

"Ada yang kata Mujahiddin, ada yang kata militan... apa yang pasti salah seorang rakyat Malaysia yang berada di Syria untuk memerangi tentera "Iraq" ??? dikenali sebagai Mat Soh atau Abu Turab, meninggal dunia selepas terkena tembakan peluru kereta kebal baru-baru ini".

Anonymous said...

Whatever is it..Nothing to be proud of if this dude is fighting for ISIS. Those muslim that are proud of ISIS can go suck cock and die. Hope u guys died in the hand of Kurdish Female warrior. No more virgin to fuck.LOL.... Disgrace to the beautiful Islam and also Malaysia

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive