Monday, August 11

UMNO SELANGOR #POYO #SYOK SENDIRI... MACAM HARAM.


Ada segolongan Manusia MUNAFIK menepuk air didalam talam akhirnya terkena muka sendiri dan habis baju terkena air taik.

Krisis di Selangor memang tak memberikan apa-apa kelebihan pada UMNO Selangor jika masih lagi tak berubah. Cakap aje macam meriam tapi akhirnya habuk pun tarak.

Kalau ada pilihanraya negeri, DS Noh Omar kata war room UMNO sudah siap sedia dan boleh perform. Yakin boleh tahan Abang Noh. Kalau dah siap sedia baguslah.

Tapi jangan cakap sahaja. Kita diberitahu, kerja-kerja war room di Selangor didominasi oleh ‘orang’ tertentu yang kononnya diberikan tanggungjawab penuh. Kita pun tak pasti, samada kerja yang penuh atau poket yang penuh. Standard.

Andai kata, kita nak tanya juga kepada war room, mana-mana kawasan yang bermasalah dan perlukan perhatian. Kalau ikut dengar…tak ada masalah. Kita menang.

Dulu pun cakap macam itu juga. Berduyun-duyun pergi jumpa PM/Presiden/Timb Presiden untuk kata, kita akan menang besar. Yang perlu hanya bajet dan PM untuk turun lebih sikit di Selangor.

PM pun turun. Makan nasi ayam di gerai kecik. Buat walkabouts gila-gila. Bajet turun macam tsunami. Bilion.

Kalau ikut geng war room Selangor yang sama; kali ini menang besar. Lebih jauh. Betul ke.

Berapa banyak kerusi menang?

Berapa banyak kerusi marginal?

Siapa calon-calon baru di kawasan yang hitam/kelabu?

Semua dah susun?

Ketua Bahagian yang tewas pun akan diberikan tempat lagi?

Kita harap war room UMNO Selangor buat kerja betul-betul. Jangan main tangkap muat.
About these ads

13 comments:

Anonymous said...

Kalau berlakulah harap jemput UMNO perak tolong. UMNO PErak Mantop bro... tengok Teluk Intan

Anonymous said...

UMNO Perak mantap, tapi tak payah jemput Nazri aziz tu

Anonymous said...

Umno selangor sememangnya lesu Dan pilu..masing masing jaga periuk nasi masing2.kesian pada mereka yg ikhlas berjuang

Anonymous said...

Memang rakyat Selangor dah lanyak(hantam) UMNO jatuh tertonggeng. Muka mereka pun dah berlumuran taik. Tapi tak semua meraka bagitu. Dalam semayang buah tentu ada buah yang tak berulat. Kalau UMNO di Selangor dan PAS diterima jadi exco maka hal ini harus dilihat suatu yang positif. Andai setelah diayak, ditapis, disuling dengan sempurna maka terhasillah
buah yang baik @ exco yang berwibawa.

Bukankah ini suatu fonomena baru dalam politik Negara ini. Cukup bagus untuk ikutan dimasa hadapan. Rakyat tak akan ada masaalah . Cuma puak lintah dan pacat dalam parti masing masing yang menentang.....tak dapat menyamun harta rakyat.

UMNO PARTI PENJARA said...

(( Sidang Tertutup )) -Penyelesaian Akhir Krisis MB Selangor

Hakikat yg pasti, UMNO takut terkubur di Selangor Jika Wan Azizah menjadi MB Selangor... Mungkin Ya!

UMNO perlu menerima hakikat ini yg memulakan drama ini berlarutan kerana mengumumkan Anwar bersalah kes liwat beberapa hari sblm sempat bertanding di kajang... Kemaruk kuasa di negeri termaju ini, menjadikan UMNO sanggup buat apa saja... Tapi tak mungkin pd Wan Azizah.. UMNO sudah berada di jalan mati...

Tapi, jika pemimpin lain yg menjadi MB selangor, mungkin UMNO mempunyai jalan2 lain yg lebih mudah!

Tawaran yg ditawarkan UMNO hanyalah cerita dongeng...

Konflik Anwar dan Khalid bersifat sementara..

Khalid akan pulang ke pangkuan PKR melalui Anwar juga sebenarnya..

Jadi, jangan susah hati sgt ye :)


Sumber
>>> Klik Di Sini

Anonymous said...

UMNO Selangor dah rosak. Pada mesyuarat pemilihan UMNNO bahagian (ehem ehem) yg lepas, Ketua Bahagian tanpa segan silu TIDAK menafikan dia jadi kaya disebabkan terlibat dgn UMNO.

Menyirap tak??

Kaki ampu...peh..tak hingat..

Yg paling menyirap bila azan maghrib berkumandang..berapa helai je yg keluar solat maghrib. Macam ni ke nak menjadi pejuang ugama Islam dan bangsa Melayu??

-Ketua Wanita sebuah cawangan yg dah tawar hati dgn UMNO.

Anonymous said...

Blogger ni nak cari makan kat UMNO Selangor pulak kot no, penang tak menang2 juga mamu.

Anonymous said...

Jaga UMNO penang elok2 baru sebuk cirit orang - RN

Anonymous said...

kenapalah dengan manusia seorg ni ya.. mungkin dia tak tau erti sebnr sebagai seorg wakil rakyat (mewakili rakyat).. kesian pd yg memilih dia ni..anak bini keluarga dia, x nasihatkan kah perlakuan dia ni.. sgt2 memalukan.. nazri aziz, belum terlambat baiki diri tu terutamanya utk cucu2 kau.. MALULAH PD ALLAH.. aku heran knp ds najib msh kekalkan kau sebagai menteri.. GELINYA..

Unknown said...

Umno sgor ahlinya suka tikam belakang,dpn ckp lain blakang lagi teruk ckp la..kena overhaul la umno sgor ni.muda dan tua kena bekerjasama,jgn la masing2 tunjuk pandai.

Anonymous said...

SEmua parti politik macam tu, mana ada 100% bersih, dah makan, gila kuasa pula, hanya mementingkan diri sendiri,orang peduli apa, asalkan dapat yang dihajati.

Jane Duncan said...

Memang aku anak Selangor jati.Anak pejuang UMNO. Ibu bapa berjuang untuk UMNO. Dasar Biasiswa Kerajaan UMNO yang beri kejayaan dalam hidup aku. Entah macam mana yang jadi wakil-wakil rakyat tu , sebenarnya WEAK otaknya! Kalau bab tikam belakang orang memang mereka pandai kerana wakil-wakil WEAK ini terlalu insecure dan mereka tidak bagi langsung peluang kepada yang bijak pandai. Maka si BIJAK BODEK lah yang mengkedepankan diri dan memanfikan peluang orang yang lebih berkebolehan. Hancur politik Melayu UMNO kerana sitamak-sitamak yang tak guna ni!. Sekarang mereka menikus! kerana tak mampu berfikir! Baling tahi sahaja pada mereka!

rezqeen hill said...

Useless !

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive