Monday, August 11

KESIAN....ANWAR IBRAHIM DIPUKUL OLEH MB PKR...


Apa dah jadi kisah dalam kain telah terbongkar dan teruk dibelasah oleh orang kepercayaan sejak mengambil alih tampok pemerintahaan di Selangor. MKP Kesian pada Anwar Al juburi... Walaupun bergabung dengan Cina Bangkai DAP namun tidak jua berjaya memertabatkan Bininya sendiri menjadi Menteri Besar Selangor...

Sidang Media Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Tarikh : 11/8/2014, Isnin
Masa : 2.30 Petang
Tempat : Tingkat 22, Bangunan SUK, Shah Alam.

VIP : Tan Sri Khalid Ibrahim

Kenyataan Media :
1. Saya telah mengadap DYMM Sultan Selangor hari ini pada 11/8/2014, 9 pagi di Istana Alam Shah, Klang untuk memaklumkan kedudukan saya sebagai Menteri Besar Selangor selepas pemecatan saya sebagai ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR).

2. Dalam pertemuan tersebut, saya telah sembah maklum kepada DYMM Tuanku bahawa saya telah dipecat daripada PKR pada 09 Ogos 2014 oleh Lembaga Disiplin PKR.

3. Lanjutan daripada pemakluman saya, DYMM Tuanku telah bertanyakan sama ada saya masih memperolehi kepercayaan majoriti Ahli Dewan Undangan Negeri.

4. Saya telah memperjelaskan bahawa disebalik pemecatan saya sebagai ahli PKR, saya masih memperolehi kepercayaan majoriti Ahli Dewan Undangan Negeri. [Menurut Artikel 53 (2b) Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor iaitu mendapat sokongan sekurang-kurangnya 4 orang Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (EXCO), 4 EXCO tersebut dari PAS]

5. Justeru, DYMM Tuanku berpuas hati dengan penjelasan yang telah disembahkan dan selanjutnya DYMM Tuanku telah perkenan untuk saya terus memegang jawatan sebagai Menteri Besar Selangor sehingga ada perkembangan baharu, saya masih kekal sebagai Menteri Besar Selangor dan akan menjalankan tugas seperti biasa.

Pertanyaan Wartawan
1. Ditanya oleh wartawan sama ada beliau bersedia mempertimbangkan tawaran PAS untuk menyertai parti tersebut? Khalid Ibrahim menjelaskan bahawa beliau belum memikirkan perkara itu kerana keutamaan beliau ketika ini ialah membersihkan diri daripada tohmahan PKR.

2. Menjawab pertanyaan wartawan sama ada pembubaran DUN ada dibincangkan dalam pertemuan bersama DYMM Sultan Selangor tersebut? Khalid Ibrahim menjelaskan bahawa pembubaran DUN tidak dibincangkan.

3. Menjawab pertanyaan wartawan sama beliau bersedia mewujudkan Kerajaan Perpaduan bersama PAS dan UMNO? Khalid Ibrahim menyatakan bahawa beliau belum memikirkan perkara itu lagi.

Ulasan :
1. Sidang media petang ini telah meleraikan teka-teki yang menjangkakan akan berlaku pembubaran DUN Selangor dan PRN Selangor yang menjadi perbincangan hangat rakyat ketika ini.

4 comments:

Anonymous said...

Peliwat ada peguam keliling pinggang pun masih BODOH dengan UNDANG-UNDANG TUBUH NEGERI SELANGOR....

Kah kah kah kah kah kah ka

Anonymous said...

Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah mempunyai kuasa mutlak dalam menentukan pelantikan individu yang layak menjadi Menteri Besar negeri itu. Kuasa itu diperuntukkan dalam Artikel 51, Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor 1959.
"Sultan Selangor mempunyai kuasa mutlak dalam dua perkara dan boleh membuat keputusan tanpa perlu nasihat iaitu yang pertama dalam hal pemilihan Menteri Besar dan kedua, soal pembubaran Dewan Undangan Negeri. "Dalam membuat keputusan menyentuh kedua-dua perkara itu, Sultan tidak perlu bertindak atas nasihat sesiapa.
Maka itu rakyat Negeri Selangor harus sedar dan bangkit melihat bahawa "Langkah Kajang" yang di cetus oleh YB Rafizi telah bertukar menjadi "Langkah Kejang"

Anonymous said...

Nuar Nuar Nuar laki jijah sepat kering kipas hikmat...
Kesiannya hang tak sanpai hajat nak bagi bini jadi MB selangor...sat aje lagi hang dah nak balik dok sungai buloh pulak...
Taubat la Nuar..awak dah banyak bawa kerosakkan pada malysia...itu kata karpal singh....
Dia dok tunggu hang tu Nuar.

hangkedee said...

Ini lah jasa Berkawan dengan kafir harbi laknatullah. DAPIG.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive