Thursday, April 5

APA KEJADAH PUNYA LAGU NIE?


Apa kejadah punya lagu nie,dengaq pun macam haram.Kalau begini caranya nak mendidik golongan muda maka hancuslah.....Banyak lagi lagu dan lirik yan boleh buat tapi kalau dah macam terdesak nak cari publisiti....ini adalah komen dan pendapat peribadi untuk masyarakat menilai kebenarannya.



Lagu nie telah diharamkan penyiarannya.Penulis lirik dan rapper, Malique terkilan apabila menerima arahan agar lagu ciptaannya “Bawaku Pergi” nyanyian Zizan dan Kaka diharamkan dari ke udara di corong-corong radio dan juga di kaca televisyen.

Lagu tersebut diharamkan kerana terdapat bait lirik yang digambarkan seolah-olah seorang remaja perempuan mahu lari ke luar negara bersama teman lelakinya.

Malique yang nyata terkejut dan kecewa selepas menerima panggilan daripada Zizan mengenai isu tersebut mengeluarkan kenyataan reaksinya terhadap isu tersebut.

Di dalam kenyataan medianya ada menyebut bahawa apa yang dikatakan itu bukanlah untuk remaja lari mengikut teman lelaki namun cerita sebenarnya adalah lagu tersebut dicipta untuk isterinya. Walaupun mereka sudah berkahwin, namun disebabkan terlalu sibuk dengan kerja sehingga dia tidak dapat meluangkan masa untuk keluarga.

Malique juga turut memberitahu supaya mereka yang mengkritik atau yang menjadi juri terhadap liriknya itu supaya membaca lirik itu sebagai seorang yang matang.

“Saya tiada masa untuk meletakkan minda saya ketika menulis lirik itu sebagai seorang remaja sedangkan saya sudah lama melepasi zaman itu.”

Di dalam lirik tersebut ada menulis “Pergi Lama, Pergi Jauh” Malique menjelaskan bahawa lirik itu sebenarnya mengambarkan dirinya dan isteri yang mahu pergi menggembara jauh ke Negara Indochina melalui jalan darat.

“Di dalam dunia ni ada 192 buah negara, saya suka menggembara. Salah satu tempat yang saya idamkan adalah pergi ke Indochina melalui jalan darat. Itu yang saya angankan bersama isteri jika suatu hari nanti saya akan berkesempatan berbulan madu di sana. Bukanlah bermaksud kekasih pergi lari bersama teman lelaki yang dihebohkan ketika ini.”

Jelas Malique lagi, dia tidak mahu mereka yang mendengar terus menghentam kerana padanya ini bukan sahaja akan mencalarkan imej mereka sebagai kerajaan malahan perkara ini akan menjejaskan periuk nasi penggiat seni. “

Itu Cuma lagu, ianya seperti anda tidak gemar makan sesuatu makanan dan menghebahkannya kepada semua agar tidak makan dan haramkan sahaja makanan tersebut tanpa diminta penjelesan dari pihak mereka. Jangan biarkan orang sekeliling ketawa melihat tindakan budak-budak yang hanya merosakkan imej anda,” ujar Malique di dalam kenyataan media mengenai isu pengharaman lagu tersebut.

MKP Ayat Sempoi : Sama-sama kita renungkan sejenak kedua-dua video berkenaan.

SAPA LAGI RASIS,GUAN BABI ATAU UMNO?


Barua tahap sengal gila sibabi Gaun Eng,Persoalan yang ditanya tak dijawab malahan menepis segala yang ditanya dengan bermacam-macam alasan.Perangai macam musibat dan anak haram nie.Kalau bab rasis nie nampaknya hang lagi melebih gila. Guan Eng sudah palu gendang kulit babi RASIS dengan isytihar mahu serang kawasan UMNO terutama Nibong Tebal di mana mahu menghasut pengundi bukan Islam bahawa UMNO rasis dan tidak menghiraukan undi mereka di PRU akan datang


Nampaknya belang ultra kiasu dan rasis sudah mula ditunjukkan DAP ... Kenyataan Lim Guan Eng dalam Sinar Harian ini lah yang harus kita sebarkan kepada orang Melayu bahawa DAP adalah BAPAK RASIS SEBENAR !!


oleh: Dr MIM

Sebentar tadi Ir Shaik Hussein, Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang telah mengadakan sidang akhbar mendedahkan beberapa lagi dokumen penting tentang skandal tapak Masjid dan sekolah di Bayan Mutiara.

Dokumen-dokumen tersebut sangat penting serta menunjukkan bahawa Lim Guan Eng DAP, Setiausaha Agung DAP merangkap Ketua Menteri Pulau Pinang seperti telah terperangkap di dalam skandal yang melibatkan kepentingan rakyat Pulau Pinang termasuk Melayu, Cina dan India.

Dokumen-dokumen di bawah menunjukkan perincian pelan asal Bayan Mutiara Fasa 1 termasuk tapak masjid dan sekolah. Selain daripada itu, disertakan juga beberapa dokumen seperti perjanjian pemaju yang akan menyerahkan tapak sekolah kepada Kementerian Pelajaran.





Manakala kenyataan Lim Guan Eng DAP yang menuduh Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang sebagai rasis kerana membangkitkan skandal masjid juga merupakan satu tuduhan anak kroni tegar Lim Kit Siang itu. Jika merujuk kepada pelan asal, tapak masjid dan sekolah telah dikemukakan maka Pemuda Pulau Pinang memperjuangkan segala yang te.ag didedahkan sebelum ini.

Dalam skandal ini, Lim Guan Eng dilihat cuba memutarbelitkan isu dan mengaburinya dengan melencongkannya kepada isu-isu lain.

Inilah sikap Lim Guan Eng DAP yang tidak menjawab isu tetapi mengambil jalan kurang bijak.

Begitu juga dengan kenyataan Ketua AMK Negeri, NGO negeri dan pemimpin PAS yang ternyata tidak arif tentang skandal ini tetapi cuba berlagak pandai. Akhirnya, mereka termalu sendiri.


MiM akan siarkan video kenyataan lengkap Ir Shaik Hussein di artikel seterusnya.

ANWAR HANYA SEBAGAI BONEKA DAP?


MKP baru balik dari bersembang dengan orang kuat PAS dekat Kampung Makam.Depa bagi kat MKP surat nie.Dedahan terbaru apa yang telah dibuat oleh DAP and the kroni.Apa yang DAP lahanat nie rancang memang teliti dan halus....Apa tidaknya pembongkaran ini memang akan dilaksanakan DAP lahanat nie.Tujuan DAP adalah untuk menghapuskan apa yang kita kecapi hari ini dan menubuhkan repullik of Malaysia.Berikut MKP bagi apa yang telah dicongak oleh DAP lahanat.Maklumat ini telah diberikan oleh Mat Sabu sendiri.Dedahan ini bakal memberi tamparan hebat buat Pak Sheik.Mana tidaknya depa angkat dia hanya sebagai patung yang bersikap sementara.....


Perdana Menteri (Sementara) : Anwar Ibrahim 

Timbalan Perdana Menteri (PM Sebenar) : Lim Guan Eng (Merangkap Menteri Kewangan) 

Timbalan Perdana Menteri Kedua : Karpal Singh (Merangkap Menteri Luar Negeri)

Timbalan Perdana Menteri Ketiga : Hadi Awang (Merangkap Menteri Di JPM Portoflio Agama Islam Sahaja)

Menteri Luar Negeri : Tian Chua

Menteri Agama (Kristian) : Jeff Ooi

Menteri Agama (Buddha) : Nga Kor Ming

Menteri Perdagangan : Dr Tan Seng Giaw

Menteri Adat dan Sosial : Mahfuz Omar

Menteri Belia & Sukan : Nurul Izzah

Menteri Sumber Manusia : Manoharam

Menteri Kesihatan : Lee Boon Chye

MKP Ayat Sempoi ; Apa punya kejadah DAP nie untuk menjadikan Malaysia sebagai Republik Malaysia.

AZMIN ALI DAYUS?


Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali kena dengar ini baik-baik.Ini bukan suara orang luar tetapi ahli PKR sendiri yang tidak puashati dengan 'penafian kosong' terhadap pelbagai dakwaan terhadapnya termasuk seorang dayus.

Agak mengejutkan kerana ini pertama kali seorang yang berjawatan dalam parti itu tampil menerusi satu sidang akhbar di Kuala Lumpur Rabu bersama beberapa orang ahli parti mahu Azmin membuat penafian yang lebih meyakinkan lagi.
Ketua Penerangan PKR Bahagian Ampang,Selangor, Mohd Isa Mohd Saidi berkata langkah ini wajid diambil Azmin agar benar-benar bersihkan dirinya,keluarganya dan menjaga nama baik parti.
Beliau bimbang orangramai tidak akan menyokong PKR dalam pilihanraya umum akan datang selagi isu ini tidak selesai secara konkrit.AD

BERSIH MACAM CELAH KANGKANG JUGAK PUAK NIE?



Sehari selepas pembangkang membantah laporan penambahbaikan proses pilhanraya umum, penganjur BERSIH mengumumkan bantahan siri ketiga pada hujung bulan ini di  Dataran Merdeka, Kuala Lumpur.Lokasi itu ditetapkan oleh penganjur sungguhpun Dataran Merdeka tidak diwartakan untuk tapak perhimpunan aman.   

Pengerusi bersama Gabungan Menuntut Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 3.0), Datuk A Samad Said pada sidang akhbarnya hari ini berkata perhimpunan berkenaan akan menggunakan slogan 'Duduk Bantah' yang akan mempunyai  impak lebih.     

Parlimen semalam meluluskan Laporan Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (PSC) yang menangani beberapa isu yang dibangkitkan oleh penganjur BERSIH sebelum ini.

Laporan PSC itu mengandungi 22 syor dan cadangan yang meliputi lima isu utama iaitu perundangan dan pindaan peraturan, menambah baik proses pilihan raya, meningkatkan mutu daftar pemilih, memperkukuh kedudukan SPR dan persempadanan, pembiayaan politik dan sistem alternatif.

Syor dan cadangan diperoleh oleh PSC daripada sesi pendengaran awam, maklum balas anggota jawatankuasa dan hasil penelitian semula jawatankuasa kecil serta pemerhatian semasa lawatan kerja yang dilakukan oleh jawatankuasa berkenaan pada tahun lalu.Samad mensasarkan  500,000 orang akan menyertai BERSIH 3.0 dan senada dengan pembangkang yang menolak laporan PSC itu walaupun wakil mereka menganggotai jawatankuasa berkenaan.   

MKP Ayat Sempoi ; Hari tue dah kantoi bersih 2.0 kali nie apa pulak?


Wednesday, April 4

GADIS INI PUNCA SAFEE SALI BERCERAI?


Sumber ada mengatakan, gadis Indonesia yang dikaitkan dengan safee sali itu mempunyai rupa paras yang menarik dan mirip-mirip seperti penyanyi wanita Indonesia popular, Kris Dayanti. Oleh kerana Safee berjauhan dengan isterinya, dikatakan perkenalan dengan gadis tersebut memberikan peluang kepada gadis Indonesia itu menjaga dan mengambil berat tentang diri Safee.

Wow..memang tak tahan kalau memang benarlah Kris Dayanti si wanita itu..tapi benarkah keruntuhan keluarga Safee Sali adalah disebabkan wanita misteri seakan-akan Kris Dayanti tu? Kepada semua pembaca jangan buat sebarang spekulasi ok.. Sumber

Cerita ini diambil dari blog MyNewsHub> yang mengkhabarkan bahawa blogSuaraPakatanRakyat> melaporkan yang Ummi Hafilda mempunyai gambar isteri Azmin, Shamsidar berpelukan dengan Anwar diatas ranjang.

Cerita ini merupakan titik permulaan yang lebih besar dimana gambar tersebut masih terang dan jelas, walaupun sudah melebihi 12 tahun.

MyNewHub melaporkan juga yang Ummi Hafilda Ali tidak akan teragak-agak untuk mendedahkan gambar yang dikatakan mampu mengoncangkan karier politik Anwar Ibrahim dan abangnya sendiri, Azmin Ali.

Pada hakikatnya, Ummi masih lagi teragak-agak untuk mendedahkan gambar tersebut seperti kata beliau;

“Apatah lagi Azmin…dia abang saya, darah daging saya, saya tidak mahu dia diaibkan dalam keadaan begini tetapi nampaknya dia tidak serik-serik dengan perbuatannya itu”

“Saya akui mempunyai ‘gambar’ yang dimaksudkan dan boleh mendedahkannya bila-bila masa saja…tetapi sudah tentu ia tidak akan berlaku sekiranya dia (Azmin) bertaubat dan kembali ke pangkal jalan,” – Ummi Hafilda.



ADUN TONG GAS MENJADI HERO MENYELAMATKAN DONG ZONG?



Seperti yang diduga DAP yang menjadi proksi kepada Meloyakini telah membuka langkah untuk membela Anjing yang kini menyalak sakan dalam komuniti cina melalui pelajaran iatu Pengerusi Dong Zong Yap Sin Tian....
Yang terbaru Kambing hitam kepada Guan Eng  iatu Adun tong gas Ng Wei Aik telah bersuara untuk membela anjing yang tersepit didalam permainan yan g telah diciptanya sendiri.Apa kejadah kena mengena Adun Tong Gas nie dengan Yap Penipu beli sijil dari Kensington Universiti,Bukan satu dibeli malahan dua pulak tue....Rasanya ramai pendidik dan ibubapa masyarakat cina tertipu dalam hal ini..baca disini
Dari maklumat yang MKP dapat ternyata kreditbiliti kepercayaan terhadap Yap kini merudum dengan teruk....Apa tidaknya masyarakat cina amat sensitif dengan sikap pemimpin yang suka menipu dalam sijil yang mereka miliki.....Bukan kata cina melayu dan sesiapa sahaja akan mengamuk bila kena tipu..
Ng Wei Aik telah bersuara kepada Meloyakini menyatakan The Star sengaja mengadakan cerita untuk menjatuhkan kreditbiliti Yap adalah berdasarkan kena suruh berbuat sedemikian kerana di suruh menjadi kembing hitam oleh bossnya LGE..Kenapa LGE takut sangat dengan dengan isu ini kerana ianya akan mencacatkan perancangan yang telah dibuat untuk mengambil hati pengundi dari kaum cina dengan mengunakan isu pendidikan...Dong zong amat berpengaruh,Jika Pengerusinya telah dibuktikan menipu mana lagi kepercayaan yang tinggal dalam organisasi berkenaan.harus diingat pengundi yang menyertai persatuan ini cukup ramai sekali lebih dari sejuta orang....belum lagi yang akan mengundi dengan daftar pemilih yang terbaru.Pengundi Cina diatas pagar bagaimana pulak?Ternyata ini akan membawa perubahan yang amat ketara......
Last year, the obnoxious DAP ADUN was in the news for insulting two women who married Bangladeshis, labelling them “traitors to the country” and in a raid during an operation with municipal councillors, he insulted an Indian restaurant owner, calling him to “balik India.” 
This arrogant DAP leader is also the political secretary to Penang Chief Minister Lim Guan Eng. 
“We will support the Dong Zong as long as Dr Yap dares to come out with any decision which benefits the Chinese community,’’ Ng said to the Chinese edition of Malaysiakini.
 Since when does the multi-racial DAP becomes a Chinese party? And why is the multi-racial party endorsing the push to kick out non-Chinese speaking teachers from Chinese schools.
 Ng Wei Aik, it is best you stay out of this. You already have enough dirt waiting to be exposed, so behave. Eat your char koay teow with your boss and shut up.

MKP Ayat Sempoi ; Ng is a well-known racist. Maybe that’s why he loves Yap, another racist, so much.

EMAIL DARI PEMBACA BLOG, RASISNYA DONG ZHONG?




MKP dapat email seperti dilampirkan, apa lagi persatuan Dong Zong ni nak, cuba lah buat dekat negara Indonesia, Singapura atau pun Thailand, Jawatankuasa Sekolah-sekolah Cina Dong Zong atau lebih tepat, Jawatankuasa Pelampau Rasis Cina, seperti yang dijangka, tidak akan berganjak walaupun seinci dari tuntutan mereka walaupun sedar bahawa ianya adalah merepek, mustahil serta bersifat ekstrem.

Malah, mereka kini menetapkan tarikh iaitu 16 April 2012 di mana semua guru-guru yang tidak fasih berbahasa Mandarin, atau lebih tepat, guru bukan Cina, dikeluarkan dari Sekolah-sekolah Jenis Kebangsaan Cina.

Sekali gus, ia juga bermakna, bermula tarikh tersebut, murid-murid beragama Islam di Sekolah Cina tidak lagi boleh belajar Agama kerana hampir tiada guru agama yang fasih berbahasa Mandarin. Nasib yang sama juga akan menimpa murid-murid Kristian di Sabah-Sarawak dari kaum Iban, Bidayuh, Kadazan dan lain-lain apabila tiada guru-guru Kristian yang fasih berbahasa Mandarin.

Tidak lain tidak bukan, Dong Zong sebenarnya ingin melakukan ‘pembersihan etnik’ di sekolah-sekolah mereka kerana jika ini berlaku, maka murid-murid dari kaum lain pastinya tidak dapat meneruskan persekolahan di sekolah Cina.

Selain matapelajaran agama, tindakan mengeluarkan guru-guru tersebut juga dijangka akan menyebabkan Sekolah-sekolah Cina berhadapan dengan kekurangan guru bagi subjek Bahasa Melayu (Kebangsaan) dan mungkin juga Matematik, Sains dan lain-lain akibat dari kekurangan guru yang fasih berbahasa Mandarin.

Walaupun menyedari akan kesan dari keputusan ini, Dong Zong tetap berdegil dan tidak menghiraukan akibat yang bakal menimpa murid-murid sekolah mereka. Kemungkinan besar mereka sudah pun mempunyai perancangan tersendiri untuk mengatasi masalah tersebut iaitu dengan mendesak kerajaan mengimport lebih ramai guru dari Tanah Besar China untuk menjadi tenaga pengajar di sekolah mereka, hatta memperkukuhkan lagi identiti bangsa dan ikatan kesetiaan terhadap negara nenek moyang mereka.

Tentu sekali, dalam masa yang sama, patriotisme dan identiti Malaysia di kalangan murid-murid sekolah Cina akan pudar dan terhapus terus dengan lebih pantas.

Mungkin ramai yang masih enggan mempercayai bahawa Dong Zong sememangnya mempunyai agenda tersirat yang melampaui agenda pembelajaran Bahasa Cina semata-mata. Namun, apa yang diperlihatkan oleh Dong Zong hari ini sudah terlalu nyata iaitu mereka menentang keras pembentukan Konsep 1Malaysia yang diilhamkan oleh Perdana Menteri.

Sudah sampai masanya kita belajar membaca apa yang tersirat selain yang tersurat mengenai Dong Zong dan kaum Cina secara keseluruhan.

Sedangkan Lee Kwan Yew sendiri mengakui bahawa kaum Cina tidak boleh dikawal dengan cara diplomasi serta mengharapkan mereka mengikut peraturan serta bertolak ansur. Kaum Cina tidak akan senang selagi mereka tidak memonopoli dan menguasai orang lain tidak kira dalam apa jua bidang terutama yang melibatkan wang.

Satu-satunya cara untuk ‘mengajar’ kaum Cina adalah dengan cara yang keras seperti yang dilakukan di Singapura. Jika tidak selama-lamanya mereka akan bersikap samseng yang suka menindas dan pentingkan diri. Buktinya, bukankah hanya di Negara China kita boleh melihat bagaimana mangsa kemalangan termasuk anak kecil dan orang tua, tidak dibantu? Bukankah ini bukti bahawa mereka adalah jenis yang tidak berhati-perut?

Bukan sesuatu yang ganjil bila dikatakan bahawa kebanyakan kaum Cina tidak percaya kepada Tuhan, tetapi hanya percaya kepada wang. Oleh itu, mereka tidak takut kepada dosa sekiranya menindas atau menipu orang lain.

Penulis memperkatakan tentang sikap kaum Cina ini kerana ingin mengingatkan kita semua tentang bahayanya Dong Zong. Apa yang dituntut dan diperjuangkan oleh Dong Zong itu bukan bersifat sementara atau kecil. Tetapi, ia merupakan satu pelan jangka panjang yang mampu menghancurkan keunikan toleransi masyarakat Malaysia serta identiti Malaysia secara total. Malah budi-bahasa yang menjadi tunjang kebanggaan masyarakat kita juga berisiko untuk musnah sama sekali dan diganti dengan budaya samseng dan kurang ajar.

Kesimpulannya, Dong Zong adalah satu pertubuhan yang tidak sihat lagi merbahaya. Pakatan Rakyat sendiri sudah semakin ‘cuak’ dengan Dong Zong kerana enggan terpalit dengan sikap angkuh, rasis dan ekstemis mereka. Maka, adalah bijak jika MCA juga mengambil sikap demikian iaitu menjauhkan diri dari Dong Zong.

Kita percaya, bukan semua kaum Cina bersetuju dengan agenda Dong Zong. Masih ramai kaum ini yang bersikap rasional, terutama yang bersekolah di sekolah kebangsaan dan bercampur dengan rakan-rakan Melayu serta kaum lain sejak kecil.

Usah dilayan permainan tarik tali oleh Dong Zong. Usah diturut segala kemahuan mereka dan usah dipenuhi segala tuntutan mereka kerana apa yang mereka inginkan itu hanya akan membawa kepada kegagalan kepada pembentukan 1Malaysia iaitu konsep perpaduan yang jitu dengan semangat patriotik yang tulen terhadap negara ini.

Sedarkah kita bahawa sesungguhnya, Dong Zong sedang mempermainkan perlembagaan dan aspirasi kerajaan. Justeru, perlukah pertubuhan sebegini terus dilayan? Apakah mereka akan mencetuskan huru-hara jika tidak dilayan? Jika ya, maka layanlah mereka sepertimana mana-mana pengganas atau ektremis kerana sememangnya itulah diri mereka yang sebenarnya.

MELAYU MASUK DAP KERANA MENGEJAR PANGKAT DAN HARTA?


Kenapa melayu masuk DAP?Itu persoalan yang telah dibawa oleh 3 melayu yang telah melancarkan ceramah keseluruh negara dalam usaha untuk mencari sokongan kaum Melayu kepada DAP.Apa tidaknya DAP adalah parti yang banyak dananya.....sanggup mengeluarkan dana demi apa saja?Ahad lalu telah diadakan ceramah "kenapa saya masuk DAP"yang telah dianjurkan oleh DAP cawangan Subang Jaya dan RoketKini....Yang bagi ceramahnya sudah tentu 3 ekoq melayu yang tak sedaq diri bahawa telah dipergunakan demi memecah-belahkan melayu.3 ekoq melayu itu adalah Arif Sabri Abdul Aziz(semongkol),Zairil Khir Johari (setiausaha politik LGE)dan Aspan Alias.isu yang dibawa seperti berikut;

 (1) “Umno dan rasuah ibarat aur dengan tebing”Sakmongkol berkata dia kecewa dengan gejala rasuah dalam Umno yang sudah tidak dapat terkawal, berbeza dengan DAP yang bebas rasuah.
(2) “Umno sudah sakit dan tidak boleh diubati”Zairil berkata DAP mengamalkan keterbukaan serta tidak dibelenggu politik kronisme berbanding Umno yang sering mendalangi permainan perkauman dan agama.
(3) “Umno adalah kilang fitnah terbesar”
Aspan berkata walaupun tempoh yang dihabiskannya dahulu bersama Umno adalah suatu pembaziran masa, namun dia masuk DAP bukannya atas dasar merebut kerusi segera untuk bertanding PRU. 
Sumber: The Malaysian Insider
buku yang pelembagaan.

Betulkah DAP tidak mempraktikkan kronisme? Jadi perkara Zairil dilantik CEO sebuah think-tank yang dibiayai pejabat Menteri Besar Pulau Pinang itu panggil apa?


Sebenarnya mengikut Fasal XXX (10) (c) perlembagaan DAP, seseorang ahli yang menyertai parti untuk tempoh kurang daripada dua tahun tidak berkelayakan untuk dilantik sebagai calon parti bagi pemilihan sebagai Adun dan/atau Ahli Parlimen.



Meskipun begitu, Sakmongkol – yang sudah dijanji DAP akan diberi kerusi – mendapat kelulusan Jawatankuasa Tertinggi Pusat parti untuk dikecualikan daripada sekatan tersebut.
Kalau pengecualian boleh diberi kepada anak emas seperti evangelis Hannah Yeoh, Teo Nie Ching, Jeff Ooi dan Sakmongkol – Aspan dan Zairil juga nanti [?] – untuk diletakkan sebagai calon walaupun tidak memenuhi Fasal XXX (10) (c), pastinya pengecualian akan diberikan kepada anak ‘Bapa DAP’ Lim Kit Siang dalam hal-hal lain.DAP sebenarnya tidak menghormati perlembagaan partinya sendiri.
Sudah tentulah Guan Eng dikecualikan daripada Fasal X (2) perlembagaan DAP yang menyebut “Setiausaha Agung tidak boleh memegang jawatan itu bagi satu tempoh yang melebihi tiga penggal berturut-turut”.
Guan Eng mula menyandang jawatan Setiausaha Agung DAP pada bulan Mei 2004.
Fasal VIII (1) perlembagaan DAP menyebut bahawa kongres kebangsaan parti – serentak dengan pemilihan 20 orang ahli Jawatankuasa Tertinggi Pusat – patut diadakan setiap tiga tahun sekali.
Guan Eng akan tamat penggal ketiga perkhidmatannya tahun ini.
Akan tetapi DAP telah memutuskan untuk menangguh pilihanraya parti kerana dijangka PRU13 akan berlangsung tidak lama lagi. Ini bermaksud Guan Eng kekal menjadi Setiausaha Agung tanpa bertanding masuk penggal ke-4.
Melayu mana yang minat DAP?
Adakah DAP berjaya menarik orang Melayu menyertai parti?Tengok gambar hadirin di Subang Jaya ketika ceramah oleh ketiga-tiga ‘wajah Melayu’ DAP itu.
Hadirin Cina belaka - gambar ini dan yang di atas ditweet oleh Hannah
Dan alangkah ramainya pemimpin Melayu dalam DAP!
Life Advisor: Dr Chen Man Hin
Parliamentary Leader: Lim Kit Siang
National Chairman: Karpal Singh
Deputy Chairman: Tan Seng Giaw
Vice Chairman: M. Kulasegaran, Chong Chieng Jen, Chow Kon Yeow, Tan Kok Wai, Tunku Abdul Aziz Ibrahim
Secretary-General: Lim Guan Eng
Deputy Secretary-General: Chong Eng, Ngeh Koo Ham, P. Ramasamy
National Treasurer: Fong Kui Lun, Nga Kor Ming (asst)
National Organising Secretary: Teresa Kok, Vincent Wu Him Ven (asst), Thomas Su Keong Siong (asst)
National Publicity Secretary: Tony Pua, Teo Nie Ching (asst)
Political Education Director: Anthony Loke, Jeff Ooi (asst)
International Secretary: Liew Chin Tong
Central Executive Committee: Gobind Singh Deo, Ahmad Ton, Leong Ngah Ngah, Teng Chang Khim, P. Gunasekaran, Hiew King Cheu, Dr Boo Cheng Hau, Ronnie Liu
* Tunku Aziz dilantik sebagai naib presiden sebaik sahaja beliau menyertai parti — itulah konsep meritokrasi DAP, HA

Apa yang mereka bertiga diatas belum sedaq dan melihat dengan kepala mereka sendiri apa yang telah dirangcang oleh Lahanat DAP.... Menghasut dan memperlekehkan sistem Raja Melayu Berpelembagaan adalah agenda utama DAP.Mereka tidak pernah menghormati raja raja melayu.
Apa yang rakyat tidak sedar ,perancangan DAP adalah selari dengan apa yang diperjuangankan oleh PKR.Perjuangan mereka kearah sebuah negara Republik Malaysia yang mirip kepada Singapura.
Perancangan mereka bukan saja mahu menukarkan perlembagaan,malah hingga menukarkan lagu kebangsaan negara.Lirik lagu Negaraku juga mahu ditukarkan dan menurut sumber rapat MKP di Sarawak. Semasa pilihanraya negeri Sarawak didalam satu majlis tertutup,DAP menyanyikan lagu negaraku versi yang sudah diubah yang membuang perkataan "Tuhan Kurniakan,Raja Kita ,Selamat Bertahta".
Banyak lagi perancangan yang dibuat oleh DAP yang orang luar tidak tahu ini termasuklah rakan rakan mereka didalam pakatan haprak.Adalah tidak mengejutkan apabila hasutan agar membenci raja raja melayu dilakukan secara konsisten hingga rakyat sendiri melihat institusi raja raja melayu sebagai sudah tidak diperlukan dinegara ini.Ada kalangan haprak pakatan sendiri memperlekehkan kepentingan raja raja melayu.
MKP Ayat Sempoi ; Ingat jika anda menyokong DAP bermakna telah menyokong sebuah negara Republik Malaysia.



PENJELASAN PEMUDA ISU BAYAN MUTIARA....



Pemuda UMNO PP merasakan sudah sampai masa menjelaskan semua perkara dengan fakta terperinci berkenaan penjualan tanah masjid dan sekolah di pembangunan Bayan Mutiara selama ini. Pemuda pertama kali mempersoalkan mengenai mengenai penjualan tapak masjid dan sekolah di bayan mutiara dengan memberikan nombor rujukan pelan kebenaran merancang kebenaran merancang iaitu JPB/PM/4490(LB)Pin.1 bertarikh 30 Oktober 2006.

Persoalan yang ditimbulkan sebaliknya tidak mendapat jawapan malahan mendapat ugutan untuk menyaman atas dasar kononnya pemuda memainkan unsur perkauman. Sehingga ke hari ini tiada jawapan mengenai pelan kebenaran merancang tersebut malahan satu-satunya jawapan yang telah dikeluarkan daripada ketua menteri hanyalah beliau telah menjual tanah bayan mutiara seluas 41.6 hektar yang tiada pecah sempadan. Dituruti pula jawapan daripada Zairil Khir Johari bahawa nyawa ketua menteri terancam dengan perkara ini dan UMNO, TV3 dan Utusan akan disalahkan jika sebarang perkara yang tidak diingini berlaku kepada ketua menteri. 

Malahan saya pula digelar bodoh dan dituduh tidak tahu sejarah Bayan Mutiara kerana kononnya pemimpin UMNO dulu yang perlu dipersalahkan apabila tiada pelan pecah sempadan yang dibuat sebelum ini yakni pada tahun 2006. Walaupun saya telah kemukakan semua fakta di media TV3,namun mungkin pemimpin pakatan rakyat cetek ilmu pengetahuan seperti Mujahid Yusof Rawa dan Pemimpin Kongres Melayu Rahmad Ishak yang terus mempertikaikan penjualan tapak masjid dan sekolah tanpa usul periksa atau mungkinkah sekadar membantu rakan mereka LGE yang sudah tersepit walaupun perkara ini melibatkan tanah milik orang Islam dan Rakyat miskin Pulau Pinang.

Biarlah saya menceritakan sejarah pembangunan bayan mutiara agar mereka lebih faham dan tidak lagi mengeluarkan kenyataan kenyataan membuta tuli. Pelan merancang yang pertama telah dikemukakan kepada MPPP pada 3.3.2005 dengan beberapa pindaan yang akhirnya telah diluluskan pada 30.10.2006. Tapak pembangunan bayan mutiara ini merupakan tanah tebus guna yang rata, ditumbuhi belukar pepohon gelam berpasir dan terletak di persiaran sungai nibong. Dibawah Pelan Dasar Perancangan dan Kawalan Pemajuan MPPP/PN-020(PL/PP)(F1/96) tapak ini ditunjukkan sebagai "Tanah/Projek Kerajaan/Utiliti dan Infrastruktur Awam". Keluasan tapak ini pada ketika itu adalah 93.06 ekar.

Pelan kebenaran merancang yang diluluskan pula mengandungi berbagai jenis perumahan dan kemudahan2 masyarakat lain terutamanya tapak sekolah seluas 6 ekar yang telah dipersetujui akan diserahkan kepada kementerian pendidikan ketika itu dan tapak masjid seluas 2.49 ekar yang telah dipusatkan dan perlu diserah kepada MAINPP. Dalam syarat yang ditetapkan dalam pelan kebenaran merancang tersebut tapak sekolah dan tapak masjid perlu diserahkan dengan pelan pecah sempadan dan milikan kosong sebelum memulakan kerja dan diluluskan pihak berkuasa negeri sebelum sijil kelayakan menduduki dikeluarkan. Namun begitu,oleh kerana tapak tersebut terletak diatas tanah yang ditebusguna, pihak PDC tidak dapat memperolehi Suratan Hakmilik Sementara yakni no.lot dan no. hakmilik daripada pendaftar hakmilik negeri pulau pinang yang pada ketika itu masih di bawah pegangan pihak kerajaan negeri dan pemajunya adalah anak syarikat PDC sendiri iaitu PDC Properties SB. 

Pihak PDC juga pada ketika itu telah membuat akujanji dengan suratnya kepada MPPP akan mengemukakan permohonan pemberian milik tanah bagi projek ini terus kepada pihak berkuasa negeri kelak dan tidak perlu mengemukakan pelan pecah sempadan kepada MPPP pada ketika itu. Dengan jaminan tersebut permohonan memulakan kerja telah dibenarkan dan pembinaan fizikal fasa 1 bayan mutiara D'Residence telah dimulakan pada 27 september 2007. Sijil Layak menduduki untuk fasa 1 bayan mutiara dengan nombor pelan bangunan PB NO 44881(LB) telah diperolehi pada Julai 2010 yakni ketika proses tender bayan mutiara sedang berjalan . Sepatutnya Pelan pecah sempadan telah dikemukakan berdasarkan Suratan Hakmilik Sementara yang sepatutnya telah diperolehi. Pada ketika itu kerajaan negeri DAP telah menjual keseluruhan baki tanah 41.6 hektar termasuk laut yang akan ditebusguna.Cukup menghairankan semua agensi yang terlibat telah mendiamkan diri apabila tapak masjid dan tapak sekolah turut dijual.

Pemuda UMNO pada hakikatnya memang 'Hero Rakyat" apabila berjaya membongkar skandal ini. Pemuda UMNO akan tetap teruskan perjuangan walaupun digelar bodoh atau apa sahaja sehingga tapak masjid dan tapak sekolah seluas 8.49 ekar yang bernilai hampir 185 juta dengan kadar harga rm500 sekaki persegi sekarang. Perjuangan pemuda adalah untuk rakyat miskin pulau pinang yang jelas cuba dipinggirkan oleh kerajaan negeri DAP. 

Tindakan LGE mendiamkan diri dan mengalihkan isu serta cubaan sesetengah pihak untuk membuatkan orang Islam bergaduh sesama sendiri dengan mengarahkan Mujahid Yusof Rawa dan Rahmad Ishak menghentam pemuda UMNO tidak akan berkesan kali ini. Penjelasan mengelirukan IVORY sekolah dan masjid akan dibina SEKIRA TIMBUL KEPERLUAN dan DI LOKASI LAIN YANG SESUAI tidak dapat diterima sama sekali. IVORY hanya merupakan kontraktor dan bukannya pemaju iaitu TROPICANA IVORY untuk menjawab isu ini. Penjelasan IVORY juga telah mengukuhkan lagi bahawa skandal penjualan tapak masjid dan tapak sekolah cuba dielakkan untuk diperjelaskan kepada rakyat oleh LGE.

Akhir sekali berbaloikah gula2 kerajaan negeri DAP yakni RM100 utk warga emas,RM1000 untuk kemasukan IPTA, RM1000 untuk pengurusan jenazah dan anak emas RM200 berbanding hak rakyat miskin bernilai RM185 juta yang hilang begitu sahaja.Ir Shaik Hussein



KEMBALIKAN TAPAK MASJID DAN TAPAK SEKOLAH BAYAN MUTIARA TANPA KURANG SEINCIPUN DAN PADA LOKASI YANG SAMA KERANA INI MILIK RAKYAT MISKIN PULAU PINANG.

Kelab Putera 1Malaysia Bawa Pulang Tiga Rakyat Malaysia Yang Cedera



Kelab Putera 1Malaysia berjaya membawa pulang tiga rakyat Malaysia dan seorang isteri mangsa warga Thailand, yang cedera dalam insiden pengeboman di sini Sabtu lepas.
Choo Kok Boon, 46, dari Petaling Jaya, Selangor dan isterinya, Somkhid Luagnut, 37, dimasukkan ke Hospital Universiti Malaya, Kuala Lumpur pada kira-kira 12 tengah hari waktu Malaysia selepas dibawa keluar dari Hospital Rajyindee di sini.
Satu lagi pasangan suami isteri, Lew Kim Lai, 39, dan Lim Hock Bee, 37, dari Kuala Kedah, tiba di Hospital Sultanah Bahiyah di Alor Setar, Kedah pada 9 malam dari Hospital Songkla Nagarind.
Pengerusi Kelab 1Malaysia Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim berkata mangsa yang pulang itu akan diperiksa semula bagi membolehkan mereka menerima rawatan lebih baik daripada pakar di tanah air.
"Mereka akan mendapat rawatan di hospital Malaysia yang berdekatan dengan kediaman mereka supaya mereka lebih selesa, selain bimbang faktor keselamatan tidak menentu di sini,", Selasa.
Kini hanya tinggal dua rakyat Malaysia, suami isteri, dirawat di Hospital Songkhla Nagarind

DAP GENDANG KOSONG KEPADA RAKYAT?


Kepimpinan pentadbiran DAP di Pulau Pinang ibarat membawa ‘gendang kosong’ yang diketuk bagi mencanangkan apa yang mereka lakukan dan menyalahkan Barisan Nasional (BN) dengan pelbagai tuduhan tanpa mereka perlu melaksanakan tanggungjawab sebagai pemimpin dan pentadbir kerajaan negeri.

Ahli Dewan Undangan (ADUN) Sungai Acheh, Datuk Mahmud Zakaria menyelar sikap kepimpinan kerajaan negeri yang berketua menterikan Lim Guan Eng lantaran sikap bermuka-muka khususnya dalam memberikan bantuan kepada masyarakat miskin.

“Mereka (DAP) cerita beri bantuan macam-macam sedangkan itu semua tidak benar dan ini telah terbukti di kawasan saya sendiri apabila tidak ada sebarang bantuan dihulurkan oleh kerajaan negeri bukan saja kepada penduduk setempat tetapi juga kepada mana-mana individu yang ditimpa kemalangan atau bencana,” katanya,

Terang beliau, masyarakat yang tinggal di pedalaman dan kampung-kampung dipinggirkan dari aspek pembangunan dan bantuan kerana tumpuan mereka adalah kepada kelompok tertentu sahaja sehinggakan ibaratnya tidak wujud masyarakat desa di negeri tersebut.

“Jika ada pemberian wang ringgit RM100 sebagaimana yang diberikan kepada warga emas sebelum ini maka ia sebenarnya tidak menyeluruh kerana hanya diberikan kepada mereka yang mendaftar menjadi pengundi di Pulau Pinang saja manakala warga emas yang tidak berdaftar atau mengundi di negeri lain akan diketepikan walhal mereka ini juga adalah pembayar cukai.

“Di kawasan saya sendiri tidak ada langsung bantuan diberikan sehinggakan penduduk yang mahu membaiki rumah, ditimpa kebakaran, pembinaan jalan raya, saliran air dan macam-macam lagi terpaksa saya salurkan kepada pihak kementerian yang dikendalikan terus oleh kerajaan pusat malahan budaya lama BN memberikan bantuan melalui Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) tetap berlangsung tanpa mengira idealogi politik masing-masing.

” Jelas beliau lagi, pelaksanaan keputusan Perbadanan Bekalan Air (PBA) Pulau Pinang yang dipengerusikan oleh Lim Guan Eng sendiri dengan ahli lembaganya terdiri di kalangan anggota mereka telah mengenakan caj baru iaitu 20 peratus lebih tinggi daripada kos penggunaan lebihan air atas alasan menghadkan penggunaan air kepada 233 liter sehari berbanding sekarang 286 liter sehari. Dengan kata lain, mana-mana pengguna menggunakan lebih daripada 233 liter sehari mereka akan dikenakan bayaran surcaj tambahan 24 sen satu meter padu.

“Ini adalah tidak adil bagi mereka yang mempunyai ahli keluarga yang ramai khususnya bagi penduduk-penduduk kurang berkemampuan dan miskin kerana tentunya akan menambahkan beban dalam kehidupan mereka. “Senang cakap mereka ini gagal dalam pentadbiran dan hanya pandai bercakap saja sebagaimana mereka laungkan kononnya pemerintahan Khalifah Umar Abdul Aziz, ‘amar maaruf nahi mungkar’ dan macam-macam lagi sedangkan realitinya mereka hanya layak untuk tetap menjadi pembangkang berdasarkan pengalaman-pengalaman yang lalu .

” Ujarnya lagi, contoh DAP tidak layak dalam pentadbiran juga dapat dilihat dalam persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) kerana pakatan pembangkang lebih cenderung melemparkan cacian kepada BN/UMNO dengan pelbagai tuduhan negatif sedangkan sebuah kerajaan perlu menerangkan kepada rakyat apa yang berlaku atau dasar yang ingin diperkenalkan.

“Jika ada kemajuan atau projek pembangunan mega yang dilaksanakan di Pulau Pinang hari ini ia adalah hasil daripada pentadbiran BN atau saluran terus kerajaan Pusat sebagaimana pembinaan jambatan kedua Pulau Pinang, pembesaran Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang, baik pulih kawasan pelancongan Bukit Bendera dan pelbagai kemudahan asas lain yang disalurkan melalui kementerian-kementerian di bawah pentadbiran BN. “Slogan CAT (Cekap, Akauntibiliti, Telus) yang dilaungkan tidak benar kerana mereka hanya menumpang pentadbiran BN.” – MediaUMNO

MKP Ayat Sempoi : DAP nie hanya pembohong dan putaq alam saja pandai.

Umno kesal pemimpin PAS membisu.



Umno Pulau Pinang kesal dengan sikap pemimpin PAS  di negeri itu yang membisu mengenai dakwaan kerajaan negeri telah menjual tapak masjid dan sekolah di tanah Bayan Mutiara di George Town.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang Datuk Zainal Abidin Osman berkata sikap membisu pemimpin Pas dan juga exco agama, Abdul Malik Abul Kassim dan Timbalan Ketua Menteri, Datuk Mansor Osman, kedua-duanya daripada PKR, membuktikan mereka tidak bertanggungjawab membela maruah umat Islam di negeri itu.

"Isu masjid dan sekolah itu menjadi isu umat Islam di negeri ini  dan ia bukan isu Umno sahaja yang memperjuangkan mengenai kepentingan umat Islam di negeri ini.

Sebagai pemimpin Melayu dalam kerajaan pakatan pembangkang, PAS dan mereka yang beragama Islam perlu bersuara dalam mempertahankan hak umat Islam dan bukannya bersikap mendiamkan diri.


Zainal Abidin berkata dalam isu tapak masjid dan sekolah itu, soal politik harus diketepikan kerana kepentingan rakyat dan umat Islam  perlu diutamakan.

Beliau juga berkata kerajaan pusat menyediakan peruntukan RM2.2 juta untuk membantu 101 SAR dan Kafa di Pulau Pinang.

Katanya bantuan itu bagi memberi keselesaan kepada murid untuk mendapat pendidikan agama.

GAMBAQ SIAPAKAH INI? @Neelofa


Ini adalah gambaq family kepada Neelofa.Jika kakaknya dah cantik mesti adiknya begitu jua......Artis nie tengah meletup sekarang nie apa nak buat bila mai tengah malam nie cerita nie yang ada peminat nak baca..... 

Ibu dan atuknya 

Family bahagia.....

Sape tak kenal pelakon comel molek berdarah Kelantan nie... Neelofa... Dikatakan rupa parasnya yang anggun dan cantik menjadi pakej utama dalam peningkatan mendadak populariti dirinya... Selain tu jugak.... bakatnya dalam lakonan tidak dilupakan..... Nie ler dier Biodata Neelofa yang sempat aku simpulkan.... 

BIODATA PENUH NEELOFA

Nama Penuh: Noor Neelofa Binti Mohd Noor
Nama Manja: Neelofa (bermaksud cahaya bunga biru)
Asal: Pasir Mas, Kelantan 
Tarikh Lahir: 10 Feb 1989
Tinggi: 158cm
Berat: 47kg (berubah mengikut keadaan semasa)
Pendidikan: 5A (UPSR), 8A (PMR), 10A (SPM), A Level (Kolej Damansara Utama), Bachelor Of Business in International Trade & Marketing (Sunway University College, PJ)
Anak ke Berapa: Ke-3 dari 9 adik beradik ( enam perempuan dan dua lelaki)
Iklan: Nokia, Silky Girl, Fair & Lovely dan F&N Fruit Tree
Klip Video: Kau Bukan Aku nyanyian Tilu
Filem: Azura (versi baru), Lemak Kampung Santan, Pak Pong, Saya Amat Mencintaimu (SAM)
Drama: Kasih Najihah, Tahajud Cinta, Kitab Cinta, Lara & Jiwa.
Pengacaraan: Paparazzi, Sekolahku Hebat, Nona
Pencapaian: Juara Dewi Remaja 2010, Pelakon Paling popular 20??

Tuesday, April 3

KES RABA TETEK PULAK DAH NIE?



Nie apa kes, sampai macam nie sekali depa nak buat fitnah terhadap Polis.Adakah Polis wanita tidak berhak memeriksa badan seorang yang disyaki/suspek wanita.Jika wanita meraba dan memeriksa wanita itu dianggap ganguan seksual....Apa kejadah tahap gaban Teresa Kok Nie cuba buat,Nak cetuskan supaya orang awam tidak pecaya kepada Polis.Nampaknya taktik yang bangang ini tidak berkesan dan nampak pembohongan dalam mencari publisiti murahan tahap jamban.... Berikut MKP berikan akta yang membolehkan Polis mengeledah tempat atau tubuh;

GELEDAH:
terdapat 2 jenis geledah
tentang tubuh badan seseorg.
tentang tempat.
hanya polis yg boleh melakukan perkara ini (sek 20).
boleh dijalankan
dengan waran @
tanpa waran (sek 62, 62A, 62B & 63).


Perempuan itu bercakap dalam sidang media menggunakan bahasa mandarin - dah sah dia seorang yang bodoh. Orang cina yang cerdik akan mahir atau boleh berbahasa Malaysia kerana mereka mendapat pendidikan sepenuhnya atau boleh dikatakan ada ilmu.

Gangguan seksual - Anggota polis wanita memicit payudara tahanan wanita, adakah itu gangguan seksual ?

Polis wanita bukan setakat berhak memicit payudara tahanan wanita, malah boleh meraba payudara atau membuka baju payudara seseorang tahanan wanita. Lebih dari itu mereka boleh buat termasuklah di bahagian alat sulit. Untuk tujuan pemeriksaan bagi memastikan tiada barang terlarang yang disorokan di bahagian-bahagian sulit wanita.

Kalau mengikut takrifan Theresa Kok dan malaysiakini seseorang anggota polis wanita menyentuh payudara tahanan wanita dikategorikan sebagai gangguan seksual, maka doktor-doktor yang memeriksa payudara kaum wanita juga termasuklah dalam kategori gangguan seksual.

Itulah kebodohan pembangkang yang tiada tolok bandingnya yang suka membuat undang-undang sendiri sesuka hati mereka.

Wanita itu mendakwa beberapa anggota badannya yang bengkak atau cedera akibat digari, termasuklah di bahagian pinggul, paha dan kiri betis.

Budak kecil yang berusia 3-4 tahun pun tahu, jika polis menggari seseorang pesalah tempat yang digari adalah pergelangan tangan. Belum ada polis di dunia ini yang menggari pesalah di paha.

Digari di tangan, kemudian cedera di pinggul, paha, dan betis. Logikkah ?

Terang-terang itu satu pembohongan. Sekali bohong mungkin orang boleh terima, tapi kalau sampai 2-3 bohongnya dalam satu cerita, maka seluruh cerita atau dakwaan itu adalah bohong semuanya.RBF

MKP Ayat Sempoi ; Teresa lu sudah kantoi lagi,nanti bila ada masalah jangan cari Polis.

VIDEO ADAM ADLI KENA TUMBUK.



Rundingan 34 penduduk pangsapuri PKNS Kampung Kerinchi dekat Kuala Lumpur bersama pihak berkuasa tempatan (PBT) yang mahu merobohkan kediaman mereka pagi ini dicemari oleh insiden aktivis pelajar, Adam Adli yang mengaku ditumbuk.

Menurut saksi kejadian, Adam Adli Abd Halim kelihatan ditumbuk ketika menuruni pangsapuri empat tingkat itu oleh lelaki, dipercayai penduduk setempat.

Adam yang hadir bersama seorang lagi aktivis pelajar Ekhsan Bukhari kelihatan mengalami kecederaan di bahagian bibir dan mata.Adam kini sedang membuat laporan polis di Balai Polis Jalan Pantai Baharu.






MKP Ayat Sempoi ; Padam muka dok buat kacau tempat orang,bila dah kena macam nie pun patutlah.kena haria nie pun,aku cukup pantang dengan mamat skema macam nie.........

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive