Friday, March 16

KENAPA KILANG SOLAR MERBAHAYA?




KESAN BAHAYA RADIASI ELEKTROMAGNET INI MENYAMAI KESAN BAHAYA MENGGUNAKAN HANDPHONE DENGAN KADAR MASA YANG LAMA.

Beberapa minit paparan radiasi elektromagnetik dapat mengubah 5% sel kanser aktif berubah kepada 95% sel kanser aktif,

1- Penyakit Alzheimer’s, Multiple Sclerosis & Parkinson’s

2-2minit pancaran radiasi elektromagnetik, dapat melemahkan sel darah, sehingga protein dan racun/toksin bocor dan kemudian masuk ke dalam otak. Inilah yang membuka jalan bagi berkembangnya berbagai penyakit seperti Penyakit Alzheimer’s, Multiple Sclerosis & Parkinson’s

3. Jantung dan Batu Ginjal
Radiasi elektromagnetik dapat menyebabkan kebocoran hemoglobin yang berperanan sebagai pembawa oksigen ke seluruh tubuh bermula dari sel darah merah.Hal ini berakibat pada timbulnya sakit jantung dan batu ginjal.

4. Bayi Cacat

Radiasi elektromagnetik juga dikaitkan dengan bahaya terhadap ibu hamil dan janin yang dikandungnnya. Kajian di USA ada menunjukkan bahwa radiasi elektromagnetik menyebabkan cacat pada emberio ayam.

5. Kerosakan Sistem Pertahanan Tubuh dan DNA

Beberapa kajian lalu menunjukkan bahawa radiasi elektromagnetik telah menyebabkan kerosakan DNA dalam sel tubuh. Radiasi elektromagnetik dapat melemahkan sistem pertahanan tubuh yang bertugas melawan infeksi dan penyakit.

6. Tekanan Darah Naik Secara Tiba-tiba ( mendadak)

Di Jerman sendiri ,media Lancet pada tahun 1998, menyatakan tekanan darah pada subjek yang diteliti meningkat 5-10Hg .Peningkatan ini boleh menyebabkan stroke atau serangan jantung pada individu yang berisiko tinggi.

Kebanyakan radiasi suria merupakan radiasi elektromagnetik ( BACA BETUL BETUL YANG INI .....), matahari turut menghasilkan radiasi zarah, zarah suria, yang berbeza dengan kitaran suria. Ia kebanyakannya merupakan proton; ia amat rendah dari segi perbandingan tenaga (10-100 keV). Purata komposisi menyerupai Matahari itu sendiri. Ini mewakili zarah tenaga jauh lebih rendah daripada yang datang dalam bentuk pancaran kosmik.

Zarah suria amat luas dari segi julat kekuatan dan spektrum, meningkat kekuatan selepas kejadian suria seperti julangan suria. Tambahan lagi, peningkatan dalam kekuatan sinaran kosmik suria sering kali diikuti dengan pengurangan dalam pancaran kosmik galaktik, dikenali sebagai pengurangan Forbush sempena penemunya, pakar fizik Scott Forbush. Pengurangan ini diakibatkan oleh angin suria yang membawa medan magnetik matahari lebih jauh bagi melindungi bumi lebih menyeluruh dari radiasi kosmik.Komponen mengion radiasi suria boleh diabaikan berbanding bentuk radiasi lain pada permukaan Bumi.

MKP Ayat Sempoi ; RAKYAT NAK TAU MENGAPAKAH DIBINA DI ATAS KAWASAN YANG DI ZON KAN SEBAGAI KAWASAN PERUMAHAN. BATU KAWAN IALAH KAWASAN PERUMAHAN DAN BUKANNYA KAWASAN PERINSDUTRIAN SEPERTI BUKIT MINYAK DAN JURU.ADA FAHAM KA GUAN ENG. JANGAN PUSING LA BILA CAKAP. WA TATAK MAU DENGAR LU PUNYA BOHONG MA....



- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive