Tuesday, March 13

GUAN ENG SIBUK SELAK LYNAS, PENANG ADA RADIASI KILANG SOLAR?


Guan Eng dok sibuk mengata kilang lynas tak selamat padahal di Penang dah buat benda yang sama tidak pulak Guan Eng kisah dengan 10 bahan kimia yang bakal menyusahkan penduduk Batu Kawan.Kali nie kita tengok apa pulak riaksi lidah bewak nie.

Penjelasan ini perlu dibuat kerana kerana kilang solar ini bakal menjejaskan kesihatan rakyat tempatan sekitar kilang tersebut.Kalau nak jelas dengan memutarkan fakta baik tak payah buat,Mana tau Guan Eng nie jenis lidah bercabang sat dia kata lain buatnya lain.Banyak sudah tembelang musibat nie dah buat.Nak cerita satu-satu rasanya sampai esok tak habis.

Laporan sebelum ini menyatakan Bosch Group telah dari Jerman akan melabur sebanyak 2.2 bilion dalam projek ini bagi membina kilang solar ini selepas satu perjanjian dengan kerajaan negeri Guan Eng.

Ketua Biro Aduan dan Perkhidmatan Pemuda Gerakan, Rich Too berkata, Ketua Menteri, Lim Guan Eng harus menerangkan kepada rakyat secara terperinci berhubung lokasi yang telah dikenal pasti untuk membina kilang tersebut dan sama ada projek itu akan menjejaskan aktiviti harian penduduk di situ.
Beliau berkata, Gerakan tidak menentang teknologi solar ini, tetapi kerajaan seharusnya berunding dengan penduduk sekitar Batu Kawan sebelum membuat sebarang keputusan untuk membina kilang.thestar
MKP ayat Sempoi : Guan Eng dah kena tembak depan dan belakang.....

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive