Saturday, March 17

ANWAR TALIBARUT MUSNAHKAN ISLAM?




Anwar dah jadi pengkhianat kepada umat islam,terbaru Anwar telah pergi ke India untuk memberikan sokongan terhadap Salman Rushdie,apa yang menarik tentang rushdie nie,mai tengok apa yang telah dibuat oleh anwar nie.MKP petik dari AIDC.

Anwar Ibrahim tidak mengkritik Salman Rushdie, sebagaimana yang dilakukan oleh majoriti umat Islam di seluruh dunia, sebaliknya memuji penulis itu sebagai ‘profound writer’ (seorang penulis yang mempunyai pengetahuan yang mendalam).

Dalam erti kata lain, pendapat Anwar senada dengan pihak Barat yang membela dan memuji serta memberi anugerah kepada penulis itu. Misalnya Britain selain memberi perlindungan, negara itu juga memberi anugerah ‘Sir’ kepadanya.

Pendapat Anwar itu senada dengan pendapat John Esposito , seorang orientalis yang menjadi guru Anwar di Universiti Georgetown yang mengatakan Salman Rushdie adalah seorang ‘intelektual yang bijak’.

Salman Rushdie, anak seorang Muslim dilahirkan di Bombay pada 19 June 1947 dan bersekolah di Gereja John Conon kemudian di King Kolej, Cambridge.

The Satanic Verses adalah karya keempatnya yang diterbitkan pada tahun 1988.

Buku ini berjumlah 547 halaman. Dicetak oleh penerbit Vikin (pemilik Yahudi) anggota jaringan penerbit Penguin.

Menurut sumber, Salman Rushdi menulis buku itu karena kerana diupah 850 ribu pound oleh pimpinan Viking (Yahudi), yang berniat untuk merosakan imej Islam.

Antara isi kandungan buku itu yang menyimpang dengan akidah Islam antaranya adalah;

1. Salman mendakwa wahyu yang diturunkan kepada Rasulullah adalah dihantar oleh Syaitan dan seterusnya, Rasulullah tertipu dengan wahyu tersebut. Kemudian, Rasulullah menyampaikan wahyu tersebut sebagai ayat atau surah dalam Al-Quran

2. Kota Mekah adalah Pusat Pelacuran yang diuruskan oleh kesemua isteri-isteri Rasulullah

3. Salahuddin Al-Ayubi, Panglima Perang Islam dalam Perang Salib dikatakan sebagai syaitan.

MKP Ayat Sempoi ; Sedaqlah,Anwar cuma mahukan kuasa sanggup mengadaikan Agama Islam demi kuasa.sama-sama kita renungkan.

- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive