Monday, March 19

KADIAQ TERIMA KASIH JANGAN #LOKLAQ LEPAS NIE.




Hari nie satu berita yang kurang enak kita dengaq dari media massa.
ahli lama yang berkecimpung dalam politik UMNO telah keluaq Parti.Baguih jugak kalau keluar dari parti dari dok mengata bukan-bukan terhadap parti yang pernah menaikkan si Kadiaq nie.Tapi ingat UMNO nie Parti Keramat kerana ianya ditubuhkan berasaskan perjuangan alif,ba dan ta.Ramai dah menyesal apabila mengutuk Parti Terbesar Orang Melayu nie.Bebalik kepada diamanatkan telah dikhianati.Bak kata yang telah disampaikan ketelinga MKP oleh MT UMNO mengatakan "Jika kita khianat kepada UMNO nescaya akan terima balasan" suatu hari nanti.Insyallah MKP mendoakan Kadiaq akan terhindar dari semua nie.

Dibawah nie MKP petik dari Generasi Pejuang Bangsa,


Lepas sapu dan kenyang bersama UMNO , hari ini Kadiaq buat keputusan paling keluar dari parti UMNO . Kita jangan terkejut lepas ini Kadiaq kemungkinan akan sertai parti baru seperti pemimpin2 sebelum ini seperti Zaid Ibrahim .

Cuma yang GPB lihat beza antara Hassan Ali yang dipecat partinya dengan Kadiaq yang umum hari ini keluar parti . Hassan Ali disanjung ke mana beliau pergi tapi Kadiaq keluar parti pulak macam tak dipedulikan pulak ..hahaha

Kini yang masih tinggal dalam UMNO yang meneruskan perjuangan dari keluarga Kadiaq adalah adiknya iaitu Musa Sheikh Fadzir dan Aziz Sheik Fadzir .

Pemimpin veteran Umno, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir akhirnya membuat keputusan untuk meninggalkan parti itu.

"Saya baru saja menghantar surat kepada Setiausaha Agung Umno, peletakan jawatan selaku ahli Umno akan berkuat kuasa hari ini (Isnin)," kata Abdul Kadir dalam satu kenyataan.

Beliau turut memberitahu telah meletak jawatan selaku Bendahari Umno Bahagian Kulim/Bandar Baharu pada minggu lalu.Abdul Kadir merupakan bekas Ahli Majlis Tertinggi Umno dan menteri kabinet di bawah Barisan Nasional.

Pada minggu lalu, beliau dicabar untuk meletak jawatan ekoran dakwaannya berhubung budaya rasuah di dalam parti.Abdul Kadir walau bagaimanapun tidak menjelaskan mengapa beliau berbuat demikian.

Pemimpin berusia 73 tahun itu menjadi ahli Umno dan memegang jawatan dalam parti berkenaan sejak tahun 1956 sehingga sekarang - selama 56 tahun.


- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive