Saturday, March 24

MISI KP1M : MEMBAWA BALIK PEMUDA BALING TERKANDAS 7 TAHUN DIMEDAN.

Jika dahulu lelaki Lambok melarikan wanita Malaysia kenegaranya akan tetapi kisah yang terbalik pulak kali ini.Wanita melarikan lelaki Malaysia ke Medan Indonesia.Hebat sungguh penagan cinta warga Medan ini.Bukan niat menyalahkan sesiapa akan tetapi itulah penagan cinta tanpa mengenal sempadan dan negara.Bak kata orang tua jika lelaki segagah mana pun cair jugak apabila terkena penangan cinta ini.


Berbalik kepada Shahril bin Mohd Khalid ini berusia 31 tahun,anak sulung dari 5 adik beradik berasal dari Kg Bukit Palong Baling Kedah.Beliau telah berkahwin dengan Nordiana bin Sabur dari Medan Indonesia.Pasangan ini telah berkahwin dan dikurniakan 3 orang cahaya mata,Dari apa yang telah diberitahu kepada MKP sebentar tadi Shahril telah meminta bantuan dari kedua ibubapanya supaya mencari sumber yang membolehkan beliau pulang ke Kampung halamannya diBaling Kedah.


Bapa Shahril telah mengadu kepada KP1M tentang masalah yang telah dialami dan dengan inisiatif itu Pengerusi Kelab Putra 1Malaysia Datuk Azeez membantu membawa mereka pulang ketanahair.Mana tidaknya KP1M telah menjalani lebih 49 misi menyelamat warga Malaysia di Seluruh negara.Pada kali ini kisah sedih ini terjadi pulak kepada warga Baling.Datuk Azeez adalah Ketua UMNO Bahagian Baling tidak adil jika beliau tidak membawa balik salah seorang warganya dari Baling. 


MKP Ayat Sempoi : Tahniah kepada Datuk Azeez Rahim.Rakyat Baling didahulukan.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive