RAPID

Friday, March 7

@n_izzah MENANGIS KETIKA @Anwaribrahim DIDAPATI BERSALAH...?


Suasana ketika keputusan dibaca oleh hakim tadi kelihatan anak kesayangan Anwar tidak dapat mengawal emosi dan menangis. Sudah tentu nasib serta masa depannya jugak gelap jika Anwar terpaksa meringkuk didalam penjara. 

Spin PR mengenai keputusan mahkamah yang menghukum Anwar bersalah

1. Mengapa mahkamah memilih tarikh bicara pada masa PRK Kajang.

JAWAB: Siapa yang mengarah dan menyusun jalan cerita supaya bekas wakil rakyat Kajang letak jawatan pada tarikh yang sudah dimaklumkan mahkamah yang akan bersidang?. Dont tell me you do not know the court prosiding dates, its an open knowledge. Unless... Ahha..

2. Najib berkonspirasi bersama hakim untuk menghukum Anwar bersalah.

JAWAB: Mengapakah menilai keputusan hakim secara berpilih?. Adakah Anwar berkonspirasi bersama hakim yang terdahulu semasa beliau dibebaskan?. Waktu tu kenapa tak jadi isu? Harus diingat keputusan kali ini diputuskan oleh 3 orang hakim. Dan semuanya menjatuhkan hukuman Anwar bersalah, 3 - 0.

3. TS Mohamad Shafee Abdullah merupakan peguam upahan UMNO.

JAWAB: Semua peguam mengambil upah diatas khidmat yang diberikan, namun belum terbukti TS Mohamad Shafee merupakan ahli UMNO. Bukti yang jelas semua peguam bela Anwar adalah ahli parti DAP, PKR mahupun PAS. Apakah ia menjadi satu kesalahan? Tentunya tidak. Yang penting ialah khidmat profesional mereka yang cemerlang.

4. Permintaan rayuan penangguhan Karpal Singh ditolak.

JAWAB: Sudah 61 kali kes ini tertangguh, berapa kali mereka nak tangguh. Keadilan bukan hanya menyebelahi pemimpin besar tetapi juga kepada anak kecil yang mengadu dan memohon pembelaan. Ada faham?

5. Najib dikatakan isytihar perang pada Pakatan Rakyat.

JAWAB: Yang ini suka hati kau orang la nak cakap. Kau punya maki hamun siang malam kat Kajang sehingga seorang pemimpin negara tidak dihormati oleh segelintir rakyatnya kau tak kira.. Berani buat berani tanggung la.. Kau ambil sedapnya, buruknya nak pas pada orang lain..

6 comments:

Anonymous said...

I like....saya suka artikel ni..yg benar sudah terbukti

Anonymous said...

yg batil tak dapat kalahkan yg hak dan benar.

BILLION TECH COM SERVICES said...

menjadi manusia semestinya mempunyai akal. so gunakan lah akal anda untuk menilai setiap permainan serta lakunan. apa apa pun teman setuju 1000% kenyataan yg diatas. ini yang dikatakan dikejar tak dapat yg dikendong keciciran. kemarau tidak mungkin selamanya. tahniah buat org kg teman kerana berani menjatuhkan hukuman kepada manusia anugerah tuhan untuk syaitan yg berselindung.

Anonymous said...

APA nk heran kt M'sia ni org ngaku tuhan pon ada pengikot. Ni cuma peliwat tegar yg pandai berlakon. kesian pada mereka yg masih mendewakan Abg Non

hangkedee said...

Kepada yg masih tegar bebal,kembali lah kearah yg benar bersatu kita teguh bercerai kita roboh.Jauhi Politaik berkepentingan diri sendiri.Apakah perjuagan itu untuk SEMUA?

Anonymous said...

begini caranya kita menjawab setiap soalan yang dilemparkan oleh pembangkang..kita perlu jawapan bertulis dan perlu disebarkan melalui tulisan yang dicetak untuk tatapan rakyat..kerana yang hardcopy itu masih relevan pada mereka yang perlu jawapan serta mempunyai catatan secra bertulis, terutama orang kita..Kita perlu hebahkan secara besar besaran..

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive