Thursday, March 20

VIDEO : WAN AZIZAH DEDAH #MH370.......? #TolakWAWI4Kajang


Wan Azizah adalah tidak lebih daripada ‘simbol’ kepada kewujudan Anwar. Tugas Wan Azizah selama ini hanyalah untuk ‘menjaga’ kerusi bagi pihak ataupun sementara keadaan mengizinkan untuk beliau menyerahkannya kepada Anwar - tidak lebih dari itu.

Ketika menyerahkan kerusi Permatang Pauh kepada Anwar, Wan Azizah ada menyatakan yang beliau ingin “meluangkan lebih banyak masa dengan cucu-cucu dan menjaga datuk mereka”.

Dari kata-katanya, beliau nampaknya ingin berehat dan enggan lagi aktif berpolitik. Namun, pencalonan beliau di Kajang memperlihatkan sikap putarbelit ahli politik yang sama seperti suaminya.

Bagaimana Wan Azizah boleh meluangkan masa dengan cucu, menjaga suami, menjadi ADUN dan menjadi Presiden parti sekali gus?

Rekod perkhidmatan Wan Azizah di Permatang Pauh cukup menyedihkan. Beliau tidak mampu membawa apa-apa perubahan kepada Permatang Pauh walaupun kawasan tersebut kini berada di bawah jajahan Pulau Pinang iaitu negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat.

Sebagai Presiden juga Wan Azizah tidak lebih dari sekadar boneka.

Satu-satunya kebolehan Wan Azizah ialah menjadi peraih simpati terhadap Anwar Ibrahim. Pendek kata, Wan Azizah tidak punya ciri-ciri kepimpinan langsung dan beliau bukanlah seorang pemimpin yang berkesan.

Oleh itu, rakyat Kajang perlu ingat bahawa yang menjadi pertaruhan dalam PRK ini bukanlah nasib Anwar mahupun Wan Azizah tetapi diri sendiri dan keluarga. Tugas seorang ADUN bukan untuk menarik simpati orang ramai, tetapi untuk berkhidmat untuk orang ramai.

Jika Wan Azizah telah terbukti gagal menjadi Presiden yang berkesan dan gagal juga untuk menjadi ADUN yang berkhidmat kepada rakyat Permatang Pauh sebelum ini, apa lagi yang dapat diharapkan oleh pengundi Kajang darinya?

Apatah lagi dengan keputusan mahkamah yang mensabitkan Anwar bersalah serta masalah rumahtangga anaknya, Nurul Izzah, pastinya sukar untuk Wan Azizah untuk menumpukan sepenuh perhatian kepada rakyat Kajang sekiranya beliau menang.

Tidak kira kerusi Presiden atau kerusi ADUN, Wan Azizah sebenarnya tidak punya apa-apa fungsi yang lebih dari itu.


Inilah Wan Azizah..Dari dulu sehingga kini beliau hanya pandai cakap soal keadilan..malangnya bukan keadilan untuk rakyat tetapi untuk suami dan keluarganya.

Tidak ada satu jalan cerita pun mengenai keadilan untuk rakyat Kajang khususnya dan Selangor amnya.

Kesian Wan Azizah sampai tiada isu yang nak diceramahnya sampai nak kena cakap pasal bagaimana Kapten Zaharie nak claim insurannya didalam ceramahnya.

Dalam MH370 tu cuma ada Kapten Zaharie seorang je ke?

Dulu sibuk kata keluarganya tidak mengenali Kapten Zaharie tapi bila dah kantoi menipu tentang hubungan keluarganya dengan Kapten Zaharie.

Sekarang ni nak jaja pula kisah hidup Kapten Zaharie agak-agak la nak politikkan kisah MH370..Cari la bahan lain...

2 comments:

Anonymous said...

Ape die ckp ni??berterabur..gagap..takot tersalah keluar statement ke??

Anonymous said...

Apa biji butir dia cakap? Bunyi macam org yg bermasalah jiwa

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive