Sunday, December 12

88-15 DAPig Pulau Pinang.



Nombor tersebut bukanlah ramalan untuk besok akan tetapi 88 ahli DAP berebut nak ambil 15 jawatankuasa yang memang gila kuasa dinegeri Pulau Pinang yang akan diadakan pada ahad bertempat di DOM KOMTAR atau lebih panjang lagi kompleks Tun Abdul Razak bukan Lim Guan Eng yang punya,dia dok perasan yang tempat tue dia yang punya,itulah ketua menteri paling celaka dalam sejarah Pulau Pinang,Arahan beliau yang tutup pintu masuk kesana pasal apa takut nanti kena tampar lagi. 


Khabar angin menyatakan calon daripada 88 yang menang telah dijanjikan akan menjadi ADUN secara automatik apabila dipilih menjadi ahli jawatankuasa pada pilihanraya akan datang.



Anggota jawatankuasa DAP Pulau Pinang kini dipengerusikan oleh Anggota Dewan Undangan Negeri Pulau Tikus yang juga Anggota Parlimen Tanjong, Chow Kon Yeow.
Menurut Koay yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri Pulau Tikus, pendaftaran calon akan bermula pada 8.30 pagi sementara proses pengundian akan bermula pada 12 tengah hari hingga 2 petang yang disusuli dengan proses pengiraan undi.
Keputusan dijangka diketahui kira-kira 5 petang.
"Kami menjangkakan kira-kira 80 peratus daripada 694 perwakilan beserta 200 pemerhati akan menghadiri konvensyen.
"Bagi mengelakkan kekeliruan ekoran jumlah calon yang banyak, kami akan melekatkan nama dan nombor calon yang dicetak pada baju mereka," katanya.
Koay berkata selepas keputusan diketahui, mesyuarat agung luar biasa akan diadakan bagi membentuk barisan kempimpinan negeri yang baru di kalangan 15 calon yang terpilih itu.

dah jadi macam banduan pula dah depa nie pakai nombor pulak,Apa akan jadi pada ahad adakah akan jadi pakat baling kerusi pasal tak puas hati kalah
kita tunggu dan lihat.

2 comments:

Unknown said...

Salam Mat Kilau Penag ...

Minta izin linkkan blog hebat saudara bersama blog kami.

Wasalam dan Salam Perjuangan ...

MELAYU ATAS PAGAR

matkilaupenang said...

GWM,salam perjuangan.
silakan kecil tapak tangan
KOMTAR saya tadahkan.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive