Thursday, December 23

Bomba P.Pinang Nafi Dakwaan Kononnya Tiba Lewat Padam Kebakaran.

Inilah yang dinamakan hanya hendak mencari kesalahan orang lain,itulah dinamakan malang tidak berbau,hanya mencari publisiti murahan ADUN yang kalah dalam pemilihan DAPig baru-baru nie Phee Boon Poh.
Menyalahkan BOMBA adalah tidak masuk akal,inikah dinamakan orang yang terlebih pandai atau bodoh sombong. 
GEORGE TOWN: Jabatan Bomba dan Penyelamat Pulau Pinang menafikan dakwaan kononnya kelewatan pasukan itu tiba di tempat kejadian adalah antara sebab empat beranak maut dalam kebakaran rumah kedai dua tingkat di Jalan Perak di sini awal pagi Rabu.
Pengarahnya Ahmad Izram Osman berkata dakwaan oleh seorang daripada anggotakeluarga mangsa itu adalah tidak berasas kerana bomba tiba sejurus menerima panggilan mengenai kebakaran itu pada pukul 2.50 pagi.
Katanya sebanyak lima jentera bomba dari Jalan Perak, dan empat pasukan sukarelawan bomba dengan kekuatan 35 anggota bergegas ke tempat kejadian selepas menerima panggilan namun terdapat pelbagai kekangan yang meyebabkan mangsa kebakaran berkenaan gagal diselamatkan.
"Antara kesulitan itu ialah faktor struktur bangunan yang susah ditembusi dari pintu hadapan, struktur lantai beralaskan kayu, susun atur barangan dalam kedai tersebut yang dipenuhi colok dan minyak serta papan tanda kedai hadapan bangunan menyukarkan anggota penyelamat untuk memasuki premis itu," katanya kepada pemberita di sini, Rabu.
Katanya, bagaimanapun kerja-kerja menyelamat tetap dilakukan ketika api sedang marak menerusi pintu belakang ekoran kedai tersebut menggunakan dua pintu bergerigi di hadapan yang sukar dipecah masuk.
Dalam kebakaran itu, pemilik kedai Neoh Hooi Poh, 57, terselamat manakala isterinya Goey Siew Keow, 56, anak perempuannya Neoh Li Hong, 18, dan anak lelakinya Neoh Soo Aik, 16, ditemui mati di tingkat atas bangunan manakala ibu Hooi Poh, Lim Chai Hwa, 73, meninggal dunia semasa dalam perjalanan ke hospital.
Pengerusi Jawatakuasa Kesihatan, Kebajikan, Masyarakat Penyayang dan Alam Sekitar negeri Phee Boon Poh berkata, terdapat anggota keluarga mangsa yang melahirkan rasa kesal kerana kelewatan pasukan dari Balai Bomba Jalan Perak tiba di tempat kejadian sedangkan ia hanya terletak tidak sampai satu kilometer dari tempat kejadian. - BERNAMA

3 comments:

Azraque7 said...

Apehal cina bangang ni, Nyawa dieorang pun nak suruh melayu jaga ke. Pantat mak nko...ada ke cina jadi bomba kat Malaysia ni? lain Kali bomba kena tanya dulu rumah sapa yang terbakar, kalau apek..biarkan je mampus

cicaksakit said...

sepatutnya diharamkan simpan colok dalam rumah.bahaya...keh3

hangkedee said...

Dasar kafir Harbi teman karib PASPKR penjilat tegar tak sedar asal usul mereka

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive