Monday, December 13

Drama Keranda Buat Chong Eng DAPig


Tengahari tadi Mat Kilau dok Melilau kat KOMTAR nak risik-risik apa jadi kat Konvensyen DAPig,nampak meriah sakan depa pasang bendera roket tebalik penuh KOMTAR rasanya akan berlangsung meriah dan jayanya akan tetapi ini jadinya sudah diberitahu awal akan ada DRAMA betul-betul jadi mungkin nasib menyebelahi saya kot.siapa yang dok buat kacau ahli BARISAN NASIONAL ka? yang bawa KERANDA tue berikut adalah laporan mengenainya.

GEORGE TOWN: Perwakilan yang menghadiri Konvensyen DAP Pulau Pinang hari ini terkejut apabila bekas Ketua Bahagian DAP Nibong Tebal, Teh Hock Yong, membawa sebuah keranda kecil untuk Timbalan Setiausaha DAP, Chong Eng. 
Teh, yang lebih mesra dengan panggilan Sakura Teh, tiba di pintu masuk tempat persidangan di Dome, Komtar, pada kira-kira 1.30 tengah hari tetapi dihalang oleh pegawai keselamatan yang bertugas di situ.

Bagaimanapun, Teh kemudian memberitahu pemberita bahawa beliau kecewa dengan Chong, yang juga Ahli Parlimen Bukit Mertajam, kerana menuduhnya sebagai dalang di sebalik usaha menjatuhkan kepimpinan parti.

"Saya telah keluar dari parti awal tahun ini dan kenapa dia (Chong) masih mengaitkan saya dengan parti dan sebagai dalang untuk menjatuhkan kepimpinan parti," katanya. 

Menurutnya, beliau tidak lagi menjadi ahli parti selepas menjadi muflis. 

"Saya kini sebagai pekerja biasa di pasar. Sebalik membantu saya, pemimpin DAP masih menuduh saya sebagai orang yang mahu menghancurkan parti," katanya. 

Di atas keranda kecil itu, Teh menulis perkataan: "Hope that everything that you've done will success" (Harap apa yang anda lakukan akan berjaya). 
Selepas gagal menyerahkan keranda kecil itu, katanya, beliau akan cuba menghantarnya ke rumah Chong pada malam ini. 

"Saya akan pastikan bahawa keranda kecil ini berada di hadapan rumah Chong esok," katanya. 

Semalam, sebuah laporan berita portal (Free Malaysia Today) memetik Chong sebagai berkata, bahawa Teh adalah dalang di sebalik komplot menjatuhkan kepimpinan parti itu. - BERNAMA. 

Berikut lagi menarik yang berlaku mari kita tengok sapa lagi kena,,,,,,,,,,,

Pemimpin veteran negeri Phee Boon Poh dan empat lagi Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) tewas mengejut pada pemilihan 15 anggota jawatankuasa DAP Pulau Pinang.
Kekalahan Phee, yang juga exco Kesihatan, Kebajikan, Masyarakat Penyayang dan Alam Sekitar Negeri, dianggap mengejut.
Phee, yang juga ADUN Sungai Puyu, memperoleh 173 undi, iaitu kurang enam undi daripada Gooi Seong Kin yang menduduki tempat terakhir dalam barisan jawatankuasa itu.
Empat lagi ADUN yang tewas ialah Lau Keng Ee (Pengkalan Kota), Yeoh Soon Hin (Paya Terubong), Koid Teng Guan (Sungai Pinang) dan A.Tanahsekharan (Bagan Dalam).
Keputusan rasmi pemilihan Jawatankuasa DAP Pulau Pinang:
-1. Jagdeep Singh Deo - 348 undi
2. Law Heng Kiang - 321
3. Chow Kon Yeow - 312
4. Chong Eng - 261
5. Lim Hock Seng - 257
6. Ng Wei Aik - 256
7. Wong Hon Wai - 250
8. Koay Teng Hai - 245
9. Lim Hui Ying - 241
10. Prof Dr P. Ramasamy - 240
11. Teh Yee Cheu - 219
12. D Harvinder Singh - 215
13. R.S.N Rayer - 190
14. Lay Hock Peng - 185
15. Gooi Seong Kin - 179
Pengerusi DAP Pulau Pinang: Chow Kon Yeow
Timbalan Pengerusi: Prof Dr P. Ramasamy
Naib Pengerusi: Jagdeep Singh Deo/Lim Hock Seng
Setiausaha: Ng Wei Aik
Penolong Setiausaha: Lim Hui Ying
Bendahari: Wong Hon Wai
Mat kilau kata nie semua angkara LGE ketua menteri paling celaka dalam sejarah Pulau Pinang cakap talak selupa bikin.Manyak pandai pusing-pusing looooooo.  

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive