Friday, December 24

Pulau Pinang Dalca Marba bila DAPig Berkuasa.


Pulau Pinang yang dahulunya terkenal dengan Nasi Kandarnya akan tetapi senario itu bakal berubah apabila DAPig berkuasa.Trend mereka meluluskan banyak pusat hiburan yang rata-rata terkenal dengan china doll.

Apa dah jadi dah 21 kali diserbu tapi masih lagi beroperasi pasti ada dalang disebaliknya.tempatnya yang popular dikalangan warga Georgetown,Persiaran Gurney. 

GEORGETOWN: Polis menahan 23 pelayan pelanggan (GRO) warga China dan seorang warga Vietnam dalam satu serbuan di sebuah pusat hiburan di Persiaran Gurney di sini malam tadi. 

Ketua Polis Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng, berkata pusat hiburan itu jelas tidak serik-serik menjalankan kegiatan tidak bermoral walaupun sudah 21 kali diserbu polis tahun ini.

Beliau berkata dalam serbuan Ops Noda pada kira-kira 11 malam itu, polis turut menahan seorang lelaki tempatan yang bekerja sebagai penjaga pusat hiburan berkenaan.
Katanya semua mereka yang dipercayai tidak mempunyai permit kerja yang sah di samping menyalahguna pas lawatan sosial untuk menjalankan kegiatan tidak bermoral. 

Katanya, semua mereka akan disiasat mengikut Seksyen 39B Peraturan Imigresen dan jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara tidak lebih enam bulan atau denda sehingga RM1,000 atau kedua-duanya sekali. 

Bercakap kepada pemberita di sini hari ini Gan berkata pemilik premis itu pula akan disiasat mengikut Seksyen 55B Akta Imigresen iaitu menggaji dan melindungi warga asing bekerja tanpa permit. - BERNAMA
 

Apa nie jika benar hendak menangai masaalah ini pasti mudah jika tiada pengaruh politik.Masakan 21 kali diserbu dalam setahun masih lagi beroperasi?

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive