Sunday, December 19

BAGI MUKA KAT DAPig.

Pengerusi DAP, Karpal Singh berkata, PAS perlu 'beri muka' kepada parti itu memandangkan DAP sedia mempertahankan hak Islam di negara ini habis-habisan.
"Islam adalah perkara utama dalam Perlembagaan Persekutuan kerana ia adalah agama rasmi di negara kita... DAP akan pertahankan habis-habisan tapi dengan syarat hak bukan Islam untuk beragama harus ada.
Kenapa harus bersyarat sahlah mesti ada motif disebaliknya,bagi hanya satu tapi mintqa 10 syarat.
"Hak itu harus dipertahankan oleh PAS kerana DAP pertahankan PAS... bagi muka sikit kepada DAP," katanya semasa menyampaikan ucapan penggulungan pada Konvensyen Pakatan Rakyat Kedua di sini, Ahad.
Alahai geli telinga aku dengar,sebab kalu dah cakap macam tue mesti nak tunggang PAS cukup-cukup. 
Sebelum ini gabungan PAS-DAP-Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam Pakatan Rakyat dilihat menghadapi masalah kerana perbezaan pandangan mengenai penubuhan negara Islam yang diperjuangkan PAS.
Pada 1990 Karpal yang juga Ahli Parlimen Gelugor pernah memberi amaran kepada PAS supaya langkah mayatnya dahulu jika ingin menjadikan Malaysia sebagai negara Islam.
DAPig sebelum ini menentang keras hukum HUDUD yang hendak dilaksanakan oleh PAS sebab itu adalah manifesto PAS.
Demi mencapai matlamat pakatan haram ini sanggup melacurkan apa yang dijanjikan dahulu kepada rakyat.demi mencapai matlamat.
Di Pulau-Pinang rata-rata orang dok cakap depa nie pandai putaq belit.
Mat Kilau kata Karpal bila nak sunat.............................


No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive