Monday, October 20

AMARAN DARI NKP @AzwanBro "JANGAN BESAR KEPALA"


Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia hadir pada Persidangan Perwakilan Parti GERAKAN Malaysia  diatas jemputan Presiden Parti Gerakan. Namun ada jugak sesetengah pihak cuba mengeruhkan keaadan dengan mengeluarkan kenyataan berbaur menghina serta mencerca Melayu sebagai Pendatang. Berikut adalah amanat dari Azwan Bro yang MKP dari Facebooknya.

Sebagai parti komponen dalam Barisan Nasional, adalah penting untuk kita meletakkan kesepaduan dan mempunyai jalur persefahaman yang sama dalam mengekalkan keharmonian sedia ada. 
Sebelum memperkecilkan peranan rakan komponen, wajar untuk kita sukat sejauh mana sumbangan yang kita telah berikan dalam kesepaduan ini. 
Jangan merasa hebat dan besar kepala jika sumbangan yang diberikan hanya kurang sekangkang kera. Jika tiada apa yang bijak untuk diperkatakan adalah baik untuk mereka fokus dalam merencana penambahbaikan institusi mereka sendiri. 
Keharmonian & toleransi ini adalah hasil kesepakatan yang telah dipupuk sekian lama, dan janganlah kita memandang enteng serta memandang kecil kesepakatan ini. 
Tiba masa Presiden Parti Gerakan Malaysia mengotakan janji beliau untuk mengambil tindakan yang tegas terhadap ahli parti seperti Tan Lai Soon, perwakilan PGRM Johor kerana memainkan isu perkauman. 
Kearah Kesepaduan yang progressif & harmoni.
MKP bukanlah seperti kawan blogger hebat yang lain mampu berhubung terus dengan Ketua Pemuda atau Naib Ketua Pemuda. Siapalah MKP hendak dipandang sebegitu rupa darjatnya.......? 

Tapi apa yang telah diamanatkan oleh Saudara Azwan Bro pada pemimpin Gerakan amat jelas dan nyata bahawa Perpaduan didalam Barisan Nasional amat kukuh. Memang akan ada yang bersikap nakal namun nakal biarlah bertempat. Janganlah mengusik Orang Melayu atau melabelkanya sebagai pendatang ianya tidak baik untuk perpaduan dimasa akan datang.

Parti Gerakan kena ingat bahawa kemenangan di Teluk Intan adalah sumbangan terbesar jentera dari UMNO pada Parti Itu. Jika tiada perpaduan sudah tentu Barisan Nasional tidak berjaya menakluki Teluk Intan.Jentera dari UMNO berkerja bersungguh-sungguh supaya Presiden Gerakan menang. 

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive