Sunday, October 26

'LET GET WET" PENANG STYLE


Apa dah jadi dengan Ketua Menteri Pulau Pinang yang paling malang di Pulau Pinang. Lepas satu, satu lagi pulak skandal yang timbul.Apa nak jadi dengan Pakatan Harami nie....

Kalau sebelum nie ustad yang bermulut celupar depa dedahkan. Tapi kali nie Apek style pulak. Kalau dilihat cara awek nie nampak cun jugak......

Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang meminta kerajaan negeri supaya berterus terang dalam isu penutupan Taman Tema Air Wet World Wild (WWW) di Batu Ferringhi.

Pengerusinya, Teng Chang Yeow, berkata kerajaan negeri mesti memberi penjelasan kepada masyarakat berkaitan isu sebenar di sebalik penutupan taman itu awal bulan ini.

“Masyarakat ingin sekali mengetahui punca projek usaha sama dengan sebuah agensi kerajaan negeri hilang begitu sahaja dalam tempoh lapan bulan.

“Sama ada terdapat sebarang kekurangan; apa yang ditawarkan ketika itu dan apa yang berlaku sekarang,” katanya kepada pemberita pada majlis rumah terbuka Deepavali parti Gerakan malam tadi.

WWW adalah projek kerjasama antara Theme Park Concepts and Services Sdn Bhd (TPCS) dan Penang Global Tourism (PGT), iaitu biro pelancongan negeri.

Taman itu dibuka pada Disember tahun lepas namun dilaporkan ditutup awal bulan ini selepas ombak kuat merosakkan peralatan di taman itu.

Chang Yeow berkata, jika peralatan itu boleh rosak dan dileraikan dengan mudah, ini bermakna taman berkenaan memang tidak selamat.

“Bagaimanapun, dari mula lagi, mereka memberitahu orang ramai yang taman itu selamat dan kerajaan negeri tidak pernah mempertikaikannya, ini bermakna mereka memperakukannya,” katanya.

Chang Yeow berkata, Gerakan Pulau Pinang tidak dapat menerima alasan yang diberi kerajaan negeri berhubung penutupan taman tema air itu.

Awal minggu ini, Ketua Menteri Lim Guan Eng berkata kerajaan negeri tidak mahu campur tangan dan membenarkan pengusaha taman untuk membuat keputusan sendiri.

Beliau juga berkata, kerajaan negeri tidak terlibat dengan taman tema itu, sebaliknya hanya mengutip sewa daripada pengusahanya.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive