Saturday, October 25

Guna Twitter Minta Bantuan Perdana Menteri @NajibRazak @NelsonPung


Siapa cakap Datuk Seri Najib Razak tidak mendengar keluhan serta kesusahan Rakyat Malaysia....? Mungkin selama ini rakyat termakan tomahan serta fitnah yang ditaburkan oleh Puak Pembangkang dengan mengadakan cerita dongeng demi memburukkan pemimpin yang mengemudi Kerajaan yang sedia ada. Tapi itulah kerja serta tugas hakiki yang harus dibuat sebagai pembangkang. 

Tapi semangat Jati Diri yang tidak mudah goyah oleh Perdana Menteri sekarang Datuk Seri Najib Razak memang MKP tabik spring. Beliau adalah orang yang "cool" sepanjang masa. Tapi nampak aje "cool" sebaliknya amat prihatian serta mendengar denyut nadi rakyat yang dilanda kesusahan.

Seorang mahasiswa dikatakan mengalami kesempitan wang bagi membeli buku dan kelengkapan pembelajaran sehinggakan dia mengambil keputusan untuk mengadukan masalah itu kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menerusi laman sosial Twitter.

Keluhannya itu nampaknya berjaya membuka mata Perdana Menteri yang kemudiannya mengambil keputusan untuk merealisasikan skim bantuan Baucar Buku 1Malaysia (BB1M).

Bermula pada 2012 sehingga tahun ini, bantuan diteruskan dan diberikan kepada pelajar khususnya mahasiswa Institut Pengajian Tinggi Awam (IPTA) dan Swasta (IPTS).

Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Irmohizam Ibrahim berkata, ia membuktikan bahawa tidak sukar bagi golongan belia dan anak muda negara untuk berinteraksi dengan pimpinan tertinggi asalkan mereka menggunakan saluran yang betul.

"Kita kena faham, hierarki perjuangan. Setiap idealisme anak muda yang dibangkitkan perlu selari, beri impak kepada kesejahteraan negara.

"Sebagai contoh, idealisme Baucar Buku dibangkitkan melalui tweet seorang pelajar kepada Perdana Menteri. Itu membuktikan Perdana Menteri kita dengar luahan rakyat, tak ada masalah untuk mengadu masalah atau mewujudkan interaksi antara pemimpin, asalkan tahu adab," ujarnya.

Beliau berkata demikian menerusi forum 'Idealisme Generasi Muda Dalam Perjuangan Politik: Ilusi atau Realiti?' yang diadakan di sini, semalam.

Tambahnya lagi, negara masa kini amat memerlukan idealisme golongan generasi muda demi membangunkan negara.

"Mahasiswa perlu bersifat idealisme, tidak trikat dengan mana-mana parti.

"Mereka yang boleh berhujah dengan fakta dan apa yang dihujahkan adalah demi kebenaran," katanya lagi.

2 comments:

Quantum Metal Consultant said...

Boleh tahan admin ni...
Kuat betul
Besar betul
Bodeknya...

Anonymous said...

Sekali sekala puji apa salahnya. Takkan puji yang baik tu bodek.

Kalu dok hentam selalu macam mana? Tak dak yang baik langsung ke? Kita yg dok hentam selalu baik sangat ke? Namapak salah dan kelemahan orang saja sokmo tetapi diri sendiri tak sedar juga

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive