Tuesday, October 14

DATUK AHMAD MASLAN & IPHONE6...


Apa masalahnya jika Timbalan Menteri memakai telefon terbaru yang dibeli oleh anaknya di luar negara. Jika benda sebegini pun menjadi isu nampak sangat  wartawan dari Malaysia Insider LEE SHI-IAN sengaja mahu bermain taktik yang kurang sihat. 

Bukan isu yang penting seperti pemberian tunai Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) tapi banyak kepada Iphone6. Bagi MKP harga sebuah telefon bukanlah melebihi Jutaan Ringit malahan hanya sedikit berbanding kereta yang dimiliki oleh Ketua Menteri Paling Celaka didalam Sejarah Pulau Pinang. Guan Eng dengan jelas menggunakan WANG RAKYAT bukanlah seperti Datuk Ahmad Maslan membeli telefon hanya bernilai Ribuan ringgit...


Datuk Ahmad Maslan menerangkan pemberian tunai Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dibayar secara ansuran supaya ia tidak disalahgunakan untuk membeli barangan mewah seperti itu.

BR1M dinaikkan dari RM450 ke RM750 dan dari RM650 ke RM950 bagi isi rumah berpendapatan rendah dalam kategori berbeza mulai tahun depan, dan akan diberi secara ansuran, dan bukan sekaligus seperti sebelum ini.

"Kalau diberi sekaligus RM950, dan bukannya tiga kali ansuran pada Januari, Mei dan September, mungkin kita boleh lihat rakyat mula membeli telefon bimbit baru seperti iPhone 6," katanya.

MKP nak bagi nasihat sikit pada Datuk Ahmad Maslan kalau nak tayang pun berpada-pada. Kalau ada lebih bagi kat MKP satu...Nak jugak telefon tue...? Mungkin ada yang cemburu apabila Timbalan Menteri pakai iphone6......?

2 comments:

Anonymous said...

Org x cemburu
Cuma meluat

Umpama unta d kutub utara

Anonymous said...

Ko pakai phone apa ye..opps lupa nk bgtau....cleaner kat pejabat I pon pakai samsung notes 2 . Anak saudara I berumur 18 tahun baru lepas sekolah yang mak bapak penyokong pr pun dihadiahkan I phone

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive