Thursday, October 23

DEMI RAKYAT SELANGOR @AZMINALI PERLU AKUR....... @MPKOTABELUD


Tahniah diucapkan pada Menteri Besar Selangor yang baru dilantik kerana mendengar penjelasan Datuk Abdul Rahman Dahlan mengenai resolusi penubuhan Tribunal Pengurusan Strata.

Penubuhan ini perlu diluluskan oleh Kerajaan Negeri Selangor untuk Rakyat Selangor kebanyakkanya tinggal di rumah pangsa dan kondo. Kadar wabak sering meningkat dah dengan penubuhan Tribunal ini penduduk dapat mengawal serta membuat aduan secara terus kepada Kementerian.


Petang tadi saya dan pegawai-pegawai atasan Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) membuat kunjungan hormat kepada YAB Azmin Ali, Menteri Besar Selangor. 
Saya menjelaskan kepada MB bahawa mengikut perlembagaan Malaysia Fasal 80, DUN Selangor perlu meluluskan resolusi penubuhan Tribunal Pengurusan Strata di bawah Akta Pengurusan Strata 2013 yang baru digazetkan. 
Selangor mempunyai banyak bangunan Strata seperti kondo, apartmen dan flat dan 45% dari rakyat Selangor tinggal dalam bangunan Strata. Ramai daripada mereka berdepan dengan masalah yang semakin kompleks dan mencabar. 
Akta Pengurusan Strata 2013 (Akta 757) mampu untuk memberikan mekanisma yang lebih berkesan kepada penduduk bangunan Strata untuk mengurus bangunan mereka dan membuat aduan kepada pihak berkuasa. 
Semoga dengan tertubuhnya tribunal ini akan dapt memberikan kesejahteraan kepada penduduk Strata terutamanya di bandar -bandar.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive