Saturday, October 18

RAHSIA SEBENAR KENAPA PEMBANGKANG MAHU MANSUHKAN #AKTAHASUTAN


Jika anda tidak diperhatikan serta dipahami dengan leibih mendalam sudah pasti ramai yang akan terpikat dengan apa yang cuba diperjuangkan oleh DAP ini. DAP seperti biasa bermain sentimen kebencian untuk memburukkan kerajaan yang sedia ada. Setiap perancangan mereka sudah pasti ada tujuan serta maksud tersirat. 

Anak muda khususnya Melayu tertarik dengan ikon yang dilahirkan oleh pemimpin DAP ini. Untuk makluman semua DAP melalui Zairil Khir Johari telah menubuhkan satu insitusi yang agak gah di Pulau Pinang dengan biayaan yang amat besar dari DAP. 


Dedahan yang bakal memburai niat sebenar DAP. Apakah sebab sebenar Majlis Peguam beriya-riya mengepalai gerakan mendesak kerajaan memansuhkan Akta Hasutan 1948 dan sebab sebenar ini tidak pernah dibincangkan secara terbuka oleh BAR COUNCIL dan AMBIGA dalam mana-mana majlis atau penulisan mereka.

Apakah sebab utama mereka nak mansuh Akta Hasutan 1948?

Sebab menurut Perkara 63(4) Perlembagaan Persekutuan, Ahli- ahli Parlimen adalah kebal dari sebarang pendakwaan mahkamah jika mrk mengucapkan atau mengundi sesuatu di dalam perbahasan majlis Parlimen KECUALI HAL-HAL YANG MERUPAKAN SATU KESALAHAN DI BAWAH AKTA HASUTAN 1948.

Lihat bagaimana hebat dan pentingnya Akta Hasutan ini berbanding dengan akta-akta yang lain. Ahli Parlimen Kebal dari pendakwaan KECUALI DI BAWAH AKTA HASUTAN.

AHLI PARLIMEN PEMBANGKANG SEMAKIN RAMAI DI PARLIMEN DAN SATU HARI NANTI MEREKA AKAN MENJADI KERAJAAN. TETAPI SELAGI AKTA HASUTAN TIDAK DI MANSUHKAN MEREKA TIDAK AKAN MAMPU MENGHAPUSKAN RAJA2 MELAYU, HAK ISTIMEWA MELAYU DAN BAHASA MELAYU MELALUI PARLIMEN KERANA TINDAKAN ITU AKAN MERISIKOKAN MEREKA DI KENAKAN TINDAKAN DI BAWAH AKTA HASUTAN.

Nampak tak permainan mereka. Sekarang mereka menghujahkan Akta Hasutan menyekat kebebasan bersuara lah, menganiaya, padahal itu bukan sebab sebenar.

Itu modus operandi mereka utk divert isu saja.

Sebab itulah kita kena sama-sama mempertahankan Akta Hasutan 1948.

1 comment:

Anonymous said...

Thank you Sdr Mohd Khairul for enlightening us and for exposing the hidden agenda of the opposition. The Malays and bumiputras shd pay particular attention o the evil intention of the opposition. Jangan main sokong dan sondol tak tentu arah macam Anwar dok buat sahingga boleh mersosak masa depan kita.Sdr Mohd Khairul memang pejuang bangsa..TAHNIAH!!!

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive