Friday, March 9

PHAHROLRAZI GUNA BOMOH PEKENA AZIZAN??


Apa kejadah nie dalam PAS pun nak main bomoh,lawak pun ada macam musibat pun ada.Ingat bila dah kuat amalan nie tak la terkena dan tak main nie semua malahan menjadi-jadi lah pulak.Ternyata Phahrolrazi nie punya busuk perut dan bersungguh nak menjatuhkan Ostad Azizan.

Rungutan dikalangan pemimpin kanan PAS mengenai tindakan Datuk Phahrolrazi Zawawi membawa 5 kereta penuh dengan samseng untuk mengiringinya hadir ke mesyuarat damai bersama kepimpinan PAS Pusat di kediaman Menteri Besar Kedah di Seri Mentaloon pada Ahad.

Selain dari tindakannya yang biadap kerana enggan menjawab salam yang dikemukakan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Harun Din.

Sudahlah Phahrolrazi terang-terangan mencaci Datuk Seri Azizan Razak (enggan memanggil Menteri Besar itu dengan gelaran rasminya) di hadapan kedua pemimpin tertinggi PAS tersebut dan mempersendakan keadaan kesihatan mata Menteri Besar itu yang semakin merosot kebelakangan ini, beliau juga enggan menjamah makanan yang disediakan kerana takut telah ‘diracuni’ Azizan.

Sumber yang rapat dengan Azizan memaklumkan keadaan kesihatan mata Azizan yang teruk sekarang ini pun dikatakan berpunca dari Phahrolrazi yang menggunakan khidmat bomoh untuk ‘mengenakannya’. Itu juga punca kenapa Phahrolrazi enggan menjamah makan yang disediakan kerana takut Azizan juga menggunakan pendekatan yang sama ke atas dirinya.

Kepada mereka yang mengikuti dengan rapat senario politik Kedah ini, soal menggunakan khidmat bomoh untuk menjatuhkan pesaing politik masing-masing bukanlah perkara baru. Sebagai negeri yang bersempadan dengan Thailand, perkara tersebut memang sudah menjadi kelaziman dikalangan ahli politik disana.

Baiklah, sementara tuduhan yang mengatakan Phahrolrazi menggunakan bomoh itu masih tidak dapat dipastikan kesahihannya, tindakan Phahrolrazi yang biadap ini amat memualkan. Latar belakangnya sebagai seorang jurutera professional tapi bersikap kebudak-budakkan amat-amat dikesali.

Datuk Seri Anwar Ibrahim juga dilaporkan mempunyai hubungan yang rapat dengan Phahrolrazi melebihi 3 Exco PKR lain dalam kerajaan Kedah. Tidak hairan kenapa Anwar mengarahkan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifudin Nasution bertemu dengan Phahrolrazi terlebih dahulu untuk menyampaikan amanatnya, mendahului Jawatankuasa Khas PAS Pusat yang mengendalikan krisis politik Kedah.

Phahrolrazi jangan lupa, pepatah Inggeris pernah mengatakan “What Goes Around Comes Around”. Jika beliau dilantik menjadi Menteri Besar pun pada satu hari nanti, apakah agaknya perasaan beliau jika ditempelak sedemikian rupa oleh anggota Exconya sendiri?

Phahrolrazi perlu kembali semula kepada prinsip asas berkerajaaan, apa pun yang mahu dikatakan mengenai Azizan, beliau adalah Menteri Besar yang diamanahkan kepimpinan PAS Pusat dan rakyat negeri Kedah dengan tanggungjawab tersebut. Mahu tidak mahu, suka tidak suka, Phahrolrazi perlu menerima ketentuan ini sehingga ada ketentuan lain pula yang mengambil alih.


MKP Ayat Sempoi : Depa nie lagi teruk dari apa yang nampak diluar,Tue la orang kata cara berpakaian bukan menentukkan seseorang tue alim.......sama-sama kita renungkan.....

- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive