Thursday, March 8

PUNGKOK SAPA KENA RABA?

Sapa punya keja nie!dok ikut jenis perangai tak boleh pakai pulak dah?

Oh ! aah ! adakah Pippa dan Henry telah melakukannya?

Bukan cerita tue yang nak MKP sampaikan akan tetapi cerita ketua menteri paling celaka dalam sejarah Pulau Pinang nak habaq mai.Dengaq kata lepas nie tak mau dah jadi ketua menteri pasal apa?Retorik semua tue Guan Eng ayat katanya pernah berjanji masa PRN Sarawak hari tu,Lepas tue kalu nak lepas jawatan mampus pi la dekat hang apa kena mengena dengan Khoo Tsu Koon..Tsu Khoo nie pegang lama sebab dipercayai oleh rakyat Pulau Pinang.Rakyat yang mengundi Gerakan.Bab mengundi mana boleh tipu dan tidak boleh di manipulasi......

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata beliau tidak akan ikut jejak Presiden Gerakan Tan Sri Koh Tsu Koon yang memimpin negeri itu sebagai Ketua Menteri selama 18 tahun.
Lim juga, pada masa yang sama berkata DAP tidak akan mengikuti manifesto Parti Keadilan Rakyat (PKR) ketika pilihan raya negeri Sarawak untuk menghadkan tempoh memegang jawatan Ketua menteri kepada tiga tahun.
"Kita tidak pernah membincangkan perkara itu,"  Lim dipetik sebagai berkata dalam temubual dengan akhbar harian China Press.
Beliau juga mengaku telah mencapai kemuncak kerjaya politiknya selepas menyandang jawatan tertinggi di negeri itu selama ama empat tahun, tetapi beliau tidak akan memegang jawatan itu selama Koh.
"Saya serahkan kepada rakyat Pulau Pinang," katanya.
Lim menolak dakwaan bahawa dia adalah seorang pemimpin autokratik yang telah mengatasi anggota exco kerajaan negeri yang lain, dengan berhujah bahawa ia adalah satu persepsi yang dicipta oleh Umno.
Ditanya mengenai pandangan rakan-rakannya bahawa beliau harus melepaskan lebih banyak kuasa pentadbiran untuk menggambarkan imej kabinet negeri sebagai satu pasukan, Lim berkata, ia adalah satu gambaran yang dicipta oleh media, yang sering memberi tumpuan terhadapnya.
"Seorang ketua menteri mesti memperlihatkan keprihatinan kepada semua dan melawat pelbagai tempat. Saya perlu menghadiri pelbagai acara, termasuk yang berkaitan dengan pertanian, malah sukan. Ini adalah skop tugas saya. 
"Parti lawan menyerang saya dan bukan anggota exco yang lain, jadi saya perlu untuk terus mempertahankan diri saya dan ini mewujudkan persepsi tersebut," Lim dipetik oleh harian tersebut.AntaraPos.

MKP Ayat Sempoi : Selamat bersara  Lim Guan Eng lagi cepat lagi baguih la....Oh ya sebelum nak berambus tue pasal isu Bayan Mutiara apa cita,,,,Awat tak habaq kata ,dah kantoi kena berhenti kalah dalam pertandingan cabar mencabar dan Jawatan CM dipertaruhkan....   



3 comments:

zakzak said...

mungkin dengan pendedahan mengenai kebarangkalian bahaya sisa toksik dari kilang photovoltaic manufacturing plant di pulau pinang akan menyerlahkan lagi hipokrasi LGE dan himpunan hijau?

http://stopthelies.my/?p=1015

rasanya boleh blogger2 p.pinang war2kan perkara ini dan buat himpunan hijau 3.0 pulak hehe

pukimaq said...

Tak suka Lim.Lebih suka sayangku dan bontotnya.

matkilaupenang said...

zakzak,nampak macam tue la akan jadi dengan lidah bewak nie

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive