Tuesday, April 3

KES RABA TETEK PULAK DAH NIE?



Nie apa kes, sampai macam nie sekali depa nak buat fitnah terhadap Polis.Adakah Polis wanita tidak berhak memeriksa badan seorang yang disyaki/suspek wanita.Jika wanita meraba dan memeriksa wanita itu dianggap ganguan seksual....Apa kejadah tahap gaban Teresa Kok Nie cuba buat,Nak cetuskan supaya orang awam tidak pecaya kepada Polis.Nampaknya taktik yang bangang ini tidak berkesan dan nampak pembohongan dalam mencari publisiti murahan tahap jamban.... Berikut MKP berikan akta yang membolehkan Polis mengeledah tempat atau tubuh;

GELEDAH:
terdapat 2 jenis geledah
tentang tubuh badan seseorg.
tentang tempat.
hanya polis yg boleh melakukan perkara ini (sek 20).
boleh dijalankan
dengan waran @
tanpa waran (sek 62, 62A, 62B & 63).


Perempuan itu bercakap dalam sidang media menggunakan bahasa mandarin - dah sah dia seorang yang bodoh. Orang cina yang cerdik akan mahir atau boleh berbahasa Malaysia kerana mereka mendapat pendidikan sepenuhnya atau boleh dikatakan ada ilmu.

Gangguan seksual - Anggota polis wanita memicit payudara tahanan wanita, adakah itu gangguan seksual ?

Polis wanita bukan setakat berhak memicit payudara tahanan wanita, malah boleh meraba payudara atau membuka baju payudara seseorang tahanan wanita. Lebih dari itu mereka boleh buat termasuklah di bahagian alat sulit. Untuk tujuan pemeriksaan bagi memastikan tiada barang terlarang yang disorokan di bahagian-bahagian sulit wanita.

Kalau mengikut takrifan Theresa Kok dan malaysiakini seseorang anggota polis wanita menyentuh payudara tahanan wanita dikategorikan sebagai gangguan seksual, maka doktor-doktor yang memeriksa payudara kaum wanita juga termasuklah dalam kategori gangguan seksual.

Itulah kebodohan pembangkang yang tiada tolok bandingnya yang suka membuat undang-undang sendiri sesuka hati mereka.

Wanita itu mendakwa beberapa anggota badannya yang bengkak atau cedera akibat digari, termasuklah di bahagian pinggul, paha dan kiri betis.

Budak kecil yang berusia 3-4 tahun pun tahu, jika polis menggari seseorang pesalah tempat yang digari adalah pergelangan tangan. Belum ada polis di dunia ini yang menggari pesalah di paha.

Digari di tangan, kemudian cedera di pinggul, paha, dan betis. Logikkah ?

Terang-terang itu satu pembohongan. Sekali bohong mungkin orang boleh terima, tapi kalau sampai 2-3 bohongnya dalam satu cerita, maka seluruh cerita atau dakwaan itu adalah bohong semuanya.RBF

MKP Ayat Sempoi ; Teresa lu sudah kantoi lagi,nanti bila ada masalah jangan cari Polis.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive