Monday, April 9

APA PULAK WALI SELIPAR NIK AZIZ BUAT,TUA PUN GATAI KA?




Desas desus persetujuan ramai pimpinan UMNO negeri mahu menobatkan Tengku Razaleigh Hamzah sebagai calon Menteri Besar semakin kencang tersebar ke hampir seluruh pelusuk negeri Serambi Mekah. Perkhabaran yang amat dialu-alukan ramai itu dianggap satu lonjakan besar untuk merealisasikan hasrat menawan kembali Kelantan dari tangan PAS.

Tinggal lagi sekarang hanya menanti buah butir persetujuan dari mulut Ku Li sendiri untuk mengesahkan kesediaan beliau memikul tanggungjawab tersebut yang tentu saja akan disambut gembira oleh segenap lapisan anak Kelantan di dalam negeri mahupun yang berada di perantauan.

Rata-rata pimpinan UMNO tempatan percaya dengan ketokohan dan pengalaman yang dimiliki Ku Li diyakini mampu memperbetulkan semula hala tuju negeri untuk kembali ke landasan yang betul setelah 22 tahun tersasar dari arus perdana disebabkan dasar pemerintahan PAS yang
lebih banyak mengutamakan politik kepartian berbanding jasa bakti untuk kemakmuran negeri dan rakyat.

Pun begitu, khabar tersebut menjemput kerisauan pimpinan PAS negeri apabila ada sesetengahnya cuba meremehkan pengaruh Ku Li dengan menggambarkannya sebagai tidak lagi sekental dulu. Mereka menjadikan kegagalan Ku Li memimpin UMNO pada tahun 1999 sebagai ubat penenang bagi menutup kerisauan yang mula berputik.

Umum mengetahui dalam PRU ke 10 tahun 1999, PAS hanya bernasib baik untuk kekal mentadbir Kelantan disebabkan keadaan tika itu ramai kalangan orang Melayu terperangkap dan terkeliru dengan peristiwa pemecatan Anwar Ibrahim sebagai Timbalan Perdana Menteri telah membolehkan PAS meraih bonus sokongan.

Malah pandangan sesetengah pemerhati politik yang mendakwa UMNO hanya layak berangan untuk menawan kembali Kelantan selagi Nik Aziz mengetuai PAS memerintah negeri sebenarnya hanyalah satu teori atau hipotesis politik yang tidak berpaut pada fakta dan angka. Realiti hari ini menunjukkan sokongan rakyat semakin condong bersama UMNO khususnya dari kalangan pengundi generasi muda jelas meningkat dengan ketara.

JOM KITA TENGOK BILA TANPA DISOLEK DAN TERPAKSA DISELAK?

Syahrini

Luna Maya

Kris Dayanti 

Nia Ramadhani

Marsha Timothy

Revalina S. Temat

Cuba teka sapa nie????
Orang Buta Tuli Saja Tak Tahu Cerita Azmin Dan Shamsidar

Baik Azmin mahu pun Shamsidar kedua-duanya cuba membuat pekak badak dengan cabaran-cabaran yang dilemparkan terhadap mereka dengan harapan kisah jelik keluarga mereka akan dilupakan begitusaja.

Tidak sekali pun Azmin tampil menjelaskan mengenai saham-saham luar biasa yang dimilikinya danisterinya dan tidaksekali pun Shamsidar membela dirinya apabila dikaitkan dengan Anwar.

Malah Anwar sendiri tidak pernah menyentuh isuShamsida rsecara langsung.

Tetapi, apabila diasak oleh media tanpa henti, Azmin akhirnya terpaksa bersuara jugawalaupun suara yang keluar terdengarnya ring bercampur garau dan sengau semacam. Azmin menjawabl ebih kurang begini, “orangbuta, tuli saja yang tak tau cerita I.…Aauuww!”

Pihak yang mencabar, termasuk ahli-ahli Pakatan Rakyat sendiri tidakberpuas hati dengan jawapan Azmin dan mempertikaikan bilakah masanya Azmin menjelaskan kepada rakyat berkenaan semua tuduhan yang dilempar kepadanya dan isterinya. Kerana seingat semua Azmin tidak pernah menjelaskan apa-apa selain menafikan sahaja.


DAP PASTI AKAN MEROYAN BILA AMOI NIE PECAH TEMBELANG?



MKP Ayat Sempoi ; Semua dah siap dan ready,apa kata lepas nie cerita nie pulak keluaq stanby lu celaka punya ketua menteri paling malang dalam sejarah Pulau Pinang.Nak tengok Betty kasi pelempang sama lu sekali lagi?

DAP BUAT HAL LAGI, PEDUDUK SG ARA PROTES PROJEK GONDOL BUKIT? @dzainalabidin


Projek " Istimewa" yang diluluskan baru-baru ini oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang. Dulu, tak dibenarkan dan dilulus utuk buat sebarang pembangunan di bukit tersebut atas sebab keselamatan penduduk sekitar. Tetapi telah diberi kelulusan baru-baru ini untuk membina 14 blok condo ( 508 unit) dan 90 unit bangalow atas sebab 'projek istimewa". Saya memang bersetuju dengan komen ahli Majlis Pulau Pinang, Lim Mah Hooi. Beliau meluahkan perasaan kesal di mana kerajaan negeri sekarang sentiasa membuat keputusan tanpa persetujuan daripada majlis perbandaran. 

 

Dulu, kerajaan negeri BN tak memberi sebarang kelulusan untuk pembangunan di tapak bukit tersebut atas sebab keselamatan, tetapi apa yang berlaku sekarang, kerajaan negeri DAP memberi kelulusan kepada pemaju untuk buat pembangunan atas sebab "projek istimewa" Projek isitimewa" yang melingkungi 80 ekar akan dibina oleh pemaju ialah 508 unit condo ( 14 blok ) dan 90 unit bangalow.

 





MKP Ayat Sempoi ; Ramai dah meluat dengan sikap Guan Eng nie sampai depa nie bersuara.....




DAYANG DAH MELAYANG KE PKR?


Di celah-celah kemeriahan Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2011 yang berlangsung di Genting Highlands, penyanyi yang popular dengan lagu "Semakin Rindu Semakin Sayang", Dayangku Intan menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR)semalam.

Borang permohonan menyertai salah satu parti dalam komponen Pakatan Rakyat itu diterima sendiri oleh Presidennya, Wan Azizah Wan Ismail pada satu majlis makan malam "Senandung Reformasi" di sebuah hotel di Shah Alam, Selangor.

 

Dayang atau nama sebenarnya Dayangku Intan binti Tengku Abdul Hamid pernah menggemparkan negara dengan memfailkan saman ganti rugi RM3.9 juta terhadap Menteri Pelancongan dan Kerajaan Malaysia kerana memungkiri perjanjian kontrak.

Dayangku Intan yang juga Pengarah Eksekutif Syarikat InMan Production (M) Sdn Bhd dan Pengarah Urusannya, Rosman Yahil, 45, memfailkan saman itu kerana defendan memungkiri kontrak Pertunjukan dan Pertandingan Bunga Api Merdeka Antarabangsa Sedunia.

Mereka memfailkan saman itu di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Sivil, Kompleks Mahkamah Jalan Duta di sini, 20 Julai 2007, melalui Tetuan Karpal Singh & Co.

Plaintif mendakwa defendan gagal menunaikan janji dengan memberikan kontrak itu kepada Global 2000 Sdn Bhd (pihak ketiga) sedangkan cadangan dan kertas kerja asal mengenai konsep itu disediakan InMan Production.MPP


MKP Ayat Sempoi : Sempoi ka dayang nie??/??

TUAN IBRAHIM TUAN MAN BODO TAK BOLEH AJAQ?


Nie nak habaq kat hampa video dari ceramah yang dibuat sabtu malam di Permatang Pasir oleh Hassan Ali mengenai Ketua Penerangan PAS pusat yang mangkok hayun mengenai isu murtad di Selangor.Apa punya kejadah nie Penerangan PAS puasat kalau dah bangang ahli dan pengikutnya lagilah 10kali bangang dan bengap kerana mendapat penerangan yang macam haram jadah.

Ceramah Selamatkan Akidah & Pertahankan Islam anjuran GABUNGAN yang dipimpin oleh Bekas Ketua Pemuda PAS PP , Ustaz Hafiz Nordin yang menampilkan YB Datuk Dr Hassan Ali Pengerusi JATI dan Ustaz Ismail Mina Ahmad , Pengerusi MUAFAKAT .

Kehadiran umat Islam di Permatang Pauh dan sekitarnya memang cukup luar biasa sekali demi pertahankan Islam , Raja dan Melayu . Dianggarkan 5 ribu orang hadir membanjiri ceramah anjuran malam tadi .

Didalam ceramah tersebut, Haji Ismail Mina yang juga merupakan Presiden Muafakat dan bekas sahabat karib Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan, persoalan akidah masyarakat kini telah terpesong akibat dari perbuatan halus yahudi di Malaysia.

Menurut beliau, ejen-ejen asing kini berselindung di sebalik parti politik pembangkang yang berusaha untuk mengucar kacirkan umat Islam di negara ini.

Selain itu , pihak NGO GABUNGAN juga mendedahkan NGO pemikir Anwar iaitu Institut Kajian Dasar (IKD) telah menerbitkan buku-buku mengenai agama Islam yang jelas terpesong sama sekali dan ditulis pulak oleh orang yang berfahaman liberal . Malah buku-buku disebarkan oleh PKR sendiri kepada ahli-ahli mereka .

Dr Hassan Ali pulak dalam ceramahnya banyak mendedahkan ancaman murtad yang berleluasa untuk memesongkan akidah umat Islam . Selain itu, beliau juga mendedahkan sikap parasit-parasit dalam PAS yang turut bersekongkol dengan pemimpin kafir dalam menjahanmkan umat Islam .

Malah beliau juga persoalkan adakah PAS di Permatang Pauh bersetuju bukan Islam menjadi Timb Presiden PAS seperti yang dicadangkan seorang parasit dalam parti mereka ini .

MKP Ayat Sempoi ; Terkejut tengok suasana semalam,Walaupun disabotaj bergelap tetapi depa tak berganjak dari kerusi dan dengaq sampai habis ceramah tue.

SALLEH MAN DITIPU,JANJI PRN PERMATANG PASIR TINGGAL JANJI?

Kelihatan Yb Salleh Man bersama dengan Penyelaras Dun Permatang Pasir, Tuan Hj Rahim Man den Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Pmtg. Pauh, Cikgu Zaidi.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng tidak mahu campur tangan dalam isu pelantikan Yang Dipertua, Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP) yang baru.

Menurutnya, beliau tidak mahu mengulas isu berkaitan dengan hal ehwal Islam dan menyerahkkanya kepada pemimpin Islam yang bertanggungjawab.

"Biarlah, Exco Hal Ehwal Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Abdul Malik Abul Kassim dan pihak berkaitan sahaja yang mengulas isu ini.

"Saya adalah pemimpin bukan Islam dan tidak sesuai untuk mengulas isu-isu Islam," kata beliau kepada media selepas menyerahkan dana RM300,000 untuk pembinaan kuil Sri Bala Thandayuthabani di atas bukit, Jalan Air Terjun, di sini, hari ini.

Tiga hari lalu, Sinar Harian melaporkan bahawa pengisian jawatan itu masih menjadi tanda tanya apabila Adun Permatang Pasir, Datuk Salleh Man yang diumumkan sebelum ini untuk memikul tugas berkenaan belum lagi mendapat pengesahan.

Sebelum ini, Timbalan Ketua Menteri 1, Datuk Mansor Othman mengumumkan nama Salleh untuk menggantikan Elias Zakaria.

Ketika itu, mereka dalam proses untuk menghadap Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim di Istana Negara.

Mansor dilaporkan berkata akan mewakili Kerajaan Negeri bagi mendapat perkenaan Yang di-Pertuan Agong berhubung pelantikan Pesuruhjaya Pas Pulau Pinang itu menyandang jawatan berkenaan. Beliau kini adalah Timbalan Yang Dipertua MAINPP.

Bagaimanapun, timbul pula desas-desus kononnya Abdul Malik akan menjawat jawatan itu setelah namanya, yang dikatakan dicadangkan kepada Tuanku Abdul Halim, mendapat perkenan.

Namun sehingga kini, tiada pihak yang tampil membuat pengesahan atau penafian mengenai isu itu.

MKP Ayat Sempoi ; Pandai drama kung-fu sungguh Guan Lahanat nie.Janji kepada Salleh Man masa pilihanraya Permatang Pasir dulu masih janji tinggal janji.Dengaq kata Salleh Man bila nak umum masuk Jati,sebab tue depa masih tak umum lagi............heeee. 

KANDANG LEMBU LAGI?


Tindakan seorang pembantu butik pengantin menerima pelawaan teman lelakinya untuk membeli-belah di Nilai 3, Negeri Sembilan, mengundang padah apabila mangsa bukan saja dipaksa menghidu gam dan minum arak di kawasan kandang lembu, malah turut diperkosa dalam kejadian di Bangi, Selasa lalu.

Dalam kejadian jam 5 petang, mangsa berusia 18 tahun itu dikatakan berada di tempat kerjanya di Kajang sebelum lelaki berkenaan datang dan mengajak untuk membeli-belah di Nilai 3. Mangsa yang menerima ajakan teman lelakinya sempat bertanyakan hala tuju mereka ketika dalam perjalanan selepas menyedari lelaki terbabit melalui kawasan mencurigakan.

  Bagaimanapun, teman lelakinya hanya menyuruh mangsa diam dan sebaik tiba di kawasan kandang lembu dipercayai tidak jauh dari rumah suspek, lelaki itu menyuruh mangsa turun dan memaksa wanita terbabit menghidu gam serta minum arak yang sudah di sediakan terlebih dulu.

Sumber berkata, mangsa yang bimbang keselamatan dirinya hanya mengikut arahan namun dirogol suspek di kandang lembu berkenaan.

“Mangsa melarikan diri dan pulang ke rumahnya di Rinching Hilir, Kajang, namun tidak membuat laporan polis atau memaklumkan kejadian itu kepada ahli keluarganya disebabkan malu.

“Sebaik menerima beberapa ugutan daripada lelaki terbabit akan memancung kepalanya jika kejadian itu didedahkan kepada orang lain, mangsa tampil membuat laporan polis di Bandar Baru Bangi petang semalam,” katanya.
 
Difahamkan, mangsa mengenali lelaki terbabit sejak setahun lalu, namun tidak pernah menunjukkan kelakuan pelik sehinggalah ditimpa kejadian berkenaan.BH

P/S gambaq kat atas tue tiada kena mengena dengan artikel ini....cuma penambah perasa kepada artikel ini. 

PENARI TIANG DI PERMATANG PAUH?


Terkejut beruk MKP bila dapat tau kata kt Permatang Pauh ada penari tiang.Biaq betul?Pada mulanya tak pecaya jugak akan tetapi bila dah pi tengok dengan kepala mata sendiri mau tak mau kenalah pecaya bukti dah depan mata.Pak Sheik apa dah jadi nie hang dok kata kat orang tak baguh tapi tempat sendiri dah ada macam nie.apa kejadah punya bangsat nak menjual maruah bangsa sendiri sampai boleh biaq benda tak elok macam nie ada kat Perlimen Permatang Pauh.Mana tidaknya yang menari tue pun bukan orang lain Melayu jugak dah?



Penduduk setempat kawasan berkenaan tempat lokasi pub ini adalah melayu.Nak pelingkup anak muda melayu pun bukan begini caranya Pak Sheik.Nampak sah Pak Sheik nie dah termakan dengan tusukan DAP supaya melingkupkan anak melayu nie.........Celaka sungguh.





Sunday, April 8

NEELOFA AT #ABPBH 2012.



Jadi, adakah Aaron Aziz seperti ramalan ramai pihak bakal mendominasi acara malam ini atau ada kejutan luar biasa untuk kita semua? 

ANUGERAH BINTANG PALING POPULAR – Aaron Aziz
Penyanyi Lelaki Popular – Hafiz Suip
Penyanyi Wanita Popular – Yuna
Artis Duo/Berkumpulan Popular – 3 Suara
Artis Baru Lelaki Popular - Johan As’ari
Artis Baru Wanita Popular – Tasha Shilla
Pelakon Filem Lelaki Popular – Aaron Aziz
Pelakon Filem Wanita Popular – Maya Karin
Pelakon TV Lelaki Popular – Fizz Fairuz
Pelakon TV Wanita Popular – Fasha Sandha
Artis Komedi Lelaki Popular – Johan Raja Lawak
Artis Komedi Wanita Popular – Didie Alias
Pengacara TV Lelaki Popular – Zizan Raja Lawak
Pengacara TV Wanita Popular – Fara Fauzana
Penyampai Radio Lelaki Popular – Faizal Ismail
Penyampai Radio Wanita Popular - Fara Fauzana
Anugerah Seri Perak – Dato’ Siti NurhalizaAnugerah Pencapaian Sepanjang Hayat – Dato’ Sheila Majid


JANJI PENIPU PEMIMPIN PR?




Lebih 50 penduduk pangsapuri Teratai blok satu dan dua di Taman Bukit Subang mengadakan demonstrasi secara aman mendesak kerajaan Negeri Selangor menunaikan janji membaikpulih kerosakan bumbung dan bahagian dalam rumah mereka sejak tiga bulan lalu.

Penduduk dilihat berkumpul di bawah perkarangan pangsapuri mereka kira-kira jam 11 tengah hari itu turut membawa sepanduk tertulis 'Mana Janji Pemimpin PR', 'Kerajaan PR Menipu', 'Mana Janji Menteri Besar'.

Sebahagian besar mereka adalah 30 buah keluarga yang mendiami di tingkat lima di kedua-dua buah pangsapuri itu. Mereka ternyata tidak berpuas hati dan berang dengan kerja membaikpulih kerosakan bumbung dan siling rumah yang dilakukan oleh syarikat kontraktor dilantik kerajaan negeri.

Penduduk mendakwa kerja-kerja membaikpulih kerosakan bumbung, siling dan bahagian dalaman rumah mereka sekadar 'melepaskan batuk di tangga' kerana masih berlaku kebocoran apabila hujan.

Selain itu, penduduk juga mendakwa hanya empat buah pangsapuri Teratai di blok dua yang sempat dibaikpulih oleh syarikat kontraktor manakala selebihnya di blok satu masih belum dibaikpulih sepenuhnya.

Pada masa sama, penduduk juga mempersoalkan ke mana perginya dana bantuan sebanyak RM480,000 yang diperuntukkan oleh kerajaan Selangor seperti diumumkan oleh Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan Dan Setinggan Negeri Selangor, Iskandar Samad pada 10 Februari lalu.

Menurut Penasihat Pangsapuri Teratai blok satu dan dua, Ahmad Kortubi Masduki, kerja membaikpulih bumbung blok satu dan dua pangsapuri Teratai ini dilihat tidak begitu memuaskan.

"Walaupun mereka kata dah siap, kalau siap pun tidak sempurna kerana banyak benda yang mereka perlu fikirkan.

"Sebab apa peruntukkan itu banyak, kalau setakat RM40 atau RM400 mungkin munasabah dengan apa yang mereka buat, oleh kerana peruntukkan besar RM480,000, maka tidak munasabah apa yang mereka lakukan," katanya.

"Kalau macam inilah keadaanya, yang untung mereka (kerajaan negeri) yang rugi penduduk sudahlah jadi mangsa, kalau nak buat (baikpulih) buatlah secara telus, jujur dan adil, itu yang kita nak.

Bukan kepentingan politik

"Sekiranya sehingga penghujung bulan tiada sebarang tindakan diambil daripada pihak berkenaan, mungkin barangkali akan ada pihak lain ambil alih, jangan salahkan mereka, mereka nak bantu bukan kepentingan politik, terus terang saya larang ia dipolitikan, sebab wang duit rakyat bukan duit kerajaan," ujarnya.

Ditanya sama ada peruntukan RM480,000 setimpal dengan apa yang dibaiki sekarang, Ahmad Kortubi menjelaskan bahawa kos membaikpulih yang telah dilakukan syarikat kontraktor tidak sampai RM100,000.

Bagi Norhafizi Yusof, 36, pula, rumahnya pula mengalami masalah gangguan tenaga elektrik dipercayai akibat lintar pintas ketika hujan ribut baru-baru ini.

"Kita nak naik ambil barang, bila buka suis (elektrik) tendang balik, sehingga kini saya belum masuk rumah dan sekarang hanya mendiami rumah sementara.

"Saya memang tidak puas hati, dalam perjanjian lain, pembaikan untuk semua pangsapuri sekali, tetapi tiada langsung, hanya blok dua yang dibaikpulih, blok satu langsung tiada," ujarnya.

Sementara itu, Umi Kalsom Anuar, 36, yang telah menetap di pangsapuri ini sejak 1999 menyifatkan kerja membaikpulih dilakukan syarikat kontraktor tidak sempurna dan sekadar 'ala kadar'.

"Saya naik memang tengok dah repair kat pintu ada calar, pintu tak tukar, dia janji dua bulan lebih tetapi tiada sebarang maklum balas menyatakan kami boleh duduk ke apa.

"Kami mahu jawapan daripada kerajaan negeri secepat mungkin sebab tiap-tiap bulan kami kena bayar di bank, macam mana dengan kerugian yang kami alami," tegasnya.

Mana pergi peruntukan RM480,000?

Sementara itu, Penyelaras Barisan Nasional (BN) DUN Kota Anggerik, Kamarudin Ahmad melahirkan perasaan kecewa terhadap kerajaan Pakatan Rakyat yang gagal menyiapkan kerja membaikpulih bumbung rosak itu.

"Penduduk yang kini ditempatkan di rumah sementara sudahpun diarahkan pulang ke rumah mereka dalam minggu depan, walhal kerja membaiki bumbung belum lagi dilaksanakan oleh kerajaan PR.

"Sedangkan bajet sebanyak RM480,000 telahpun diperuntukkan oleh kerajaan Selangor yang diumumkan oleh Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan Dan Setinggan Negeri Selangor, Iskandar Samad pada 10 Februari lalu," katanya ditemui pemberita selepas mengadakan lawatan ke pangsapuri Teratai di Taman Bukit Subang.

Pada masa sama, Kamarudin turut mempersoalkan ke mana perginya peruntukan untuk penyelenggaran pangsapuri Teratai sedangkan masih lagi ada kerja-kerja membaikpulih bumbung yang belum dilaksanakan.

"Saya memberikan kepastian kepada penduduk sekiranya kerajaan Pakatan gagal tunaikan janji mereka maka kerajaan BN akan campur tangan dan membantu penduduk menyiapkan kerja (membaikpulih bumbung) belum disudahkan," ujarnya.

Pada kejadian ribut jam 4 petang, 7 Februari lalu, bumbung sembilan unit Pangsapuri Teratai melayang sejauh 100 meter sehingga ke Pangsapuri Melor yang terletak bersebelahan.

Unit-unit kediaman di pangsapuri lain hanya mengalami kerosakan kecil. Tiada kecederaan atau kehilangan jiwa dilaporkan.

Kejadian yang berlaku selama 10 minit itu menyebabkan 100 penghuni terjejas dan kerugian harta benda termasuk ada beberapa kenderaan remuk dihempap bumbung dan pokok-pokok tumbang.

ADUN BN P.Pinang CURI ELEKTRIK?


Dakwaaan yang gila dan tak masuk akal pulak ditimbulkan oleh paria pencacai DAP Pulau Pinang.Dah tak ada isu lain mahu dibangkitkan dan terdesak mahu mencari sesuatu yang bagi MKP gelak sampai terguling-guling.Apa kes sampai nak curi elektrik nie?Bukti gambaq yang disertakan amat lawak sekali jelas depa nie main hentam kromo dan tak ada fakta yang diberikan cuma yang nie.

Nampak sah bukan meter yang dimaksudkan oleh penfitnah,sebaliknya mungkin meter rumah dia sendiri...takkan meter rumah mewah macam nie tak bodoh namanya tue.


SEORANG wakil rakyat Barisan Nasional dikesan "mencuri elektrik" untuk kegunaan peribadi supaya bil yang diterimanya saban bulan sedikit berbanding penggunaan keseluruhan lampu dan peralatan elektrik di kediaman mewah Adun itu.
Patutkah rakyat terbanyak di negeri berkenaan disuruh berjimat cermat tenaga elektrik tetapi pada masa yang sama golongan kaya raya ini mengamalkan sikap buruk dengan mengubah suai beberapa peralatan termasuk pada bahagian meter bagi menghalang bacaan sebenar kadar penggunaan elektrik.
Sumber PenangInsight.com memberitahu, anasir tidak bermoral itu mula dikesan oleh seorang juruteknik Tenaga Nasional Berhad dengan dibantu oleh dua penyiasat lain ketika membuat pemeriksaan teknikal di rumah mewah Adun berkenaan baru-baru ini.
Meter elektrik sah diubah suai dan merupakan jenayah di sisi undang-undang.
Sumber berkatam, satu laporan polis telahpun dibuat di Seberang Perai pada Isnin lepas.
Jika didapati bersalah, wakil rakyat Barisan Nasional terbabit dirujuk di bawah seksyen 37(1) dan/atau Seksyen 37(3) dan/atau Seksyen 37(14) Akta Bekalan Elektrik 1990.
Yang Berhormat berkenaan telah tiga penggal menjadi Adun dengan memiliki kekayaan yang luar biasa dalam masa yang singkat serta mempunyai kenderaan mewah seperti beberapa buah kereta dan motorsikal berkuasa tinggi.sumber

iPAD TERBARU BERBALOI MEMILIKINYA?



ULASAN RINGKAS

PRO
Retina Display membawa pengalaman baru dalam paparan tablet dari Apple.
Kamera yang agak berkebolehan baik untuk video dan gambar kecuali untuk keadaan yang agak gelap.
Berfungsi lebih pantas dari model terdahulu.

KONTRA
Banyak aplikasi masih tidak menggunakan Retina Display.
Disebabkan Retina Display, saiz fail bertambah dan kapasiti 16GB senang dipenuhi didalam masa singkat.
Kamera tanpa kawalan untuk mengubah resolusi 1080p ketika rakaman.
Lebih berat dan sedikit tebal walaupun kedua-duanya tidak dapat dirasakan secara kasarnya.
Cepat menjadi panas (hangat) walaupun digunakan hanya untuk seketika. SUMBER

IPIDATO DARI MYEG.


Seperti yang hampa semua sedia maklum, MyEG adalah satu jabatan kerajaan yang menggunakan internet sebagai medium untuk memantapkan perkhidmatan mereka. Ternyata ia satu usaha yang bagus oleh MyEG. Sekarang iPidato muncul di bawah kelolaan MyEG di mana ia akan menjadi satu medan perdebatan secara online mengenai topik-topik hangat. Tadi pun aku ada buka sekejap, agak menarik konsepnya. Dengan adanya platform sebegini, memang bagus kerana dapat lah mereka-mereka yang selalu ada pandangan masing-masing mengenai sesuatu isu terutamanya isu sensitif dan hangat. Lepas in baguslah, jika ada apa-apa isu yang nak didebatkan, boleh la mereka-mereka yang selalu mencanang-canang mengenai sesuatu isu berdebat di iPidato. Jangan hanya jadi jaguh kampung, kalau berani berdebat secara terbuka.


STATUS IPIDATO


Buat masa ini, ia berfungsi dalam bentuk beta, menawarkan pelbagai persoalan, dan para pengguna boleh menjawabnya dengan mudah, dengan menawarkan pelbagai bukti dan sebagainya. Ia menggunakan pendaftaran menggunakan akaun Facebook, jadi berkemungkinan lebih ramai mendaftarkan diri dengan mudah untuk platform tersebut.

Disamping itu, pada halaman utama, mereka turut memperlihatkan yang mana melalui platform iPidato, mereka akan membawakan suatu debat yang besar pada 16 April kelak. Namun maklumat berkaitan dengannya masih tidak diketahui lagi buat masa ini. Buat masa ini, kelihatan platform tersebut lebih digunakan untuk berdebat berkaitan dengan sukan, ekonomi dan juga politik. Apa lagi tunggu? Pergila buka ipidato.

MKP Ayat Sempoi : Benda nie baru,tak salah kita cuba benda yang baru?


SAPA PUNYA JANJI BOLEH PAKAI?



Jika sebelum ini penduduk di Batu Pahat melahirkan rasa tidak sabar mereka menunggu kehadiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak, kini mereka disemati dengan rasa keyakinan pula bahawa perdana menteri bukan saja mampu membawa perubahan, tetapi juga mengotai janji-janji yang dilafazkan oleh kerajaan pimpinannya.

Sejak mengambil alih tampuk pemerintahan tiga tahun lalu, boleh dikatakan hampir semua janji-janji yang diikrar Najib telah dikotakan sekaligus menghimpit pembangkang yang terkedu mencari jawapan lebih-lebih lagi selepas kerajaan negeri yang ditadbir Pakatan gagal mengotakan janji tinggi melangit yang dibuat mereka ketika pilihan raya umum (PRU) ke-12 , empat tahun lalu.

Tinjauan yang dilakukan oleh Suara13.com di sekitar bandar Batu Pahat selepas Perdana Menteri melancarkan buku risalah Janji Ditepati di sini mendapati rakyat semakin yakin dengan corak pemerintahan Najib melalui Dasar Transformasi dan pembaharuan yang diusahakannya.
Mohd Farek Md Tap, 42 berkata berbeza dengan pembangkang yang hanya tahu menabur janji dan kemudian memberikan pelbagai alasan selain menuding jari ke arah pihak lain jika mereka gagal mengotakan janji yang dibuat, kerajaan Barisan Nasional (BN) komited dan benar-benar berusaha memastikan janji yang dibuat dilaksanakan.
"Setahu saya kerajaan BN daripada dulu memang komited dengan perjuangan mereka untuk masyarakat, yang kita lihat pihak pembangkang ni sangat jauh beza dengan kerajaan. Tak mampu mereka untuk bersaing. Mereka hanya pandai berjanji tapi laksanakan tu tak tahulah bila," katanya..
"Contoh macam negeri-negeri yang mereka tawan, kita dengar bermasalah juga rakyat-rakyat di sana. Tempat kita ni (kerajaan) mudahlah, dari segi ekonomi Batu Pahat di Johor ni baguslah. Itu pun atas usaha kerajaan BN." tambah beliau lagi.
noraizah
Pandangan itu dipersetujui seorang surirumah, Norizah Rehan, 42 yang bersyukur dengan pembangunan dan perubahan yang dibawa terutamanya di bandar kelahirannnya, Batu Pahat.
"Saya rasa memang kerajaan komited dengan menunaikan janji-janji, cuba lihat Batu Pahat sekarang, (banyak) berubah, beza berbanding dulu." katanya.
Seorang pesara guru pula, Salikin Nasir, 74 yang telah menyaksikan pelbagai coretan lakaran sejarah negara ini bermula masa zaman negara masih di bawah pemerintahan penjajah sehingga kelahiran Umno dan perdana Menteri pertamanya sebagai sebuah negara yang merdeka, Almarhum Tuanku Abdul Rahman, pembahruan yang dijuangkan oleh perdana menteri wajar disokong semua pihak termasuk pembangkang.
"Ini merupakan program yang menterjemahkan respon rakyat terhadap kewibawaan perdana menteri sendiri selama 3 tahun dapat diterjemahkan dengan begitu positif. Semua golongan dapat merasa baik orang muda dan gologan lama seperti saya," katanya lagi.
salikin

"Buat masa ini Batu Pahat belum ada lagi (kedai 1Malaysia, klinik 1Malaysia) tapi kita memang mengharaplah. Seperti apa yang difahamkan oleh perdana menteri, harga di kedai 1Malaysia jauh 40% lebih rendah, memang sangat dialu-alukan. Boleh meringankan beban rakyat." tambah beliau lagi.
Menurutnya lagi, pembangkang yang memerintah beberapa negeri di negara ini perlu mempelajari bagaimana BN di bawah pimpinan Najib bekerja di sebalik tabir demi kepentingan rakyat tanpa terlalu taksub menaburkan janji-janji yang mereka ketahui sendiri tidak mampu dilaksanakan.
abdul karim
Ahli paramedik, Abd Karim Mohd pula berkata, berbeza dengan pembangkang yang menggariskan janji-janji manis bagi mengabui mata pengundi dengan menghebah dulu di sana-sini perubahan yang dikatakan akan dibawa, kerajaan BN pula melaksanakan dulu janji yang diikrarkan , kemudiannya barulah menghebah kejayaan pelaksanaannya seperti program pelancaran Jelajah Janji Ditepati."Nampaknya program ini (Jelajah Janji Ditepati) membawa rahmat kepada penduduk Batu Pahat," katanya dengan bangga.
"Kepimpinan BN memberikan pencapaian ditahap kita menuju kepada program untuk mengintegrasikan penduduk Malaysia supaya mendapat kejayaan yang cemerlang daripada aspek kesihatan, ekonomi, perpaduan kaum nampaknya kerajaan Malaysia di bawah BN membawa kemajuan." tambah beliau lagi.

Saturday, April 7

DEPA KATA DATUK AZEEZ NIE TAU REMPIT SAJA BETUL KA?

Nie orang PAS yang dulu mai ambil bantuan.

Bantuan Bencana Alam Kelab Putera 1Malaysia telah menyerahkan 800 buah tilam, 350 Dapur Gas dan 400 kain sejadah kepada mangsa-mangsa banjir di sekitar Parlimen Lenggong, Perak.Turut hadir bersama YB, Datuk Shamsul Nasarah, Ahli Parlimen Lenggong, YB Datuk Haji Shahrani, EXCO Kerajaan Negeri Perak merangkap Ketua UMNO Bahagian Lenggong dan juga Y. Bhg Datuk Tarmizi Idris, ADUN Kenering merangkap Timbalan Ketua UMNO Bahagian Lenggong. Pada 7 April 2012 (sabtu), Jam 8.30pagi, Majlis Daerah Lenggong, Perak...

WOO ramainya orang Lenggong yang menjadi mangsa banjir mai ambil bantuan.

Cakap dikota,PAS,PKR dan DAP ada buat macam nie.



Sampai takat tue ayaq naik.








Presiden Kelab Putera 1Malaysia Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim hari ini menepis dakwaan pembangkang yang menyifatkan misi bantuan kemanusiaan kelab itu sebagai hanya gimik politik.

Beliau menegaskan bantuan tersebut diberikan tanpa mengira latar belakang agama, bangsa dan fahaman politik penerima.Azeez yang juga pengerusi Putera Umno Malaysia berkata, pembangkang hanya mampu mengkritik segala usaha kerajaan Barisan Nasional (BN) dalam membantu rakyat sedangkan pembangkang sendiri tidak mengotakan segala janjinya kepada rakyat.

"Kalau nak dengar kata pembangkang saja memang kita mati... (bagi) dia(pembangkang) semua tak betul. Dia bukan beri manfaat kepada rakyat tapi asyik nak kritik, kalau mereka tak boleh bantu jangan kacau (orang) yang boleh bantu, duduk diam sudahlah," katanya.

Azeez bercakap kepada pemberita selepas menyampaikan bantuan kepada mangsa banjir bagi kawasan Parlimen Lenggong di Majlis Daerah Lenggong di sini, hari ini.Sebanyak 646 keluarga dari kawasan Kota Tampan (317) dan Kenering (329) menerima bantuan berupa tilam, dapur, sejadah dan pakaian seragam sekolah. - Bernama

BAGUIH SANGAT KA PROGRAM NIE?



 











Menteri Belia dan Sukan, Dato' Sri Shabery Cheek menyatakan bahawa golongan belia merupakan kuasa besar dalam sistem ekonomi negara dalam menjelaskan terjemahankementerian terhadap keberkesanan Program Himpunan Jutaan Belia 2011 yang lalu untuk golongan belia secara keseluruhannya.

Jelas beliau, kajian impak ekonomi oleh pihak MITI (Ministry of International Trade and Industry) menyatakan bahawa program himpunan tersebut telah memberi kesan pengganda ekonomi sebanyak RM 110 juta melalui jumlah perbelanjaan pengunjung, sektor kerajaan, sektor swasta dan NGO sekaligus menyumbang kepada nilai ditambah ekonomi sebanyak 0.014% daripada nilai KDNK tahun 2010.

Dianggarkan seramai 1.1 juta pengunjung hadir di Putrajaya sepanjang 3 hari himpunan tersebut diadakan dengan purata perbelanjaan sebanyak RM100 seorang.


Himpunan Jutaan Belia di Putrajaya 2012 yang akan diadakan pada 23-27 Mei 2012. Dato' Sri Shabery Cheek menyatakan bahawa pada tahun ini, lebih 500 program dan aktiviti diadakan daripada 38 segmen.

Himpunan 5 hari ini akan melibatkan 6 KM sekitar kawasan Putrajaya, 1000 orang artis dan penghibur, 22 buah pentas dan sasaran penyertaan seramai 2 juta belia. Turut hadir Ketua Pengarah Jabatan Belia dan Sukan Negara, Tuan Borhan Dolah.

Selain itu juga, beliau berhasrat untuk menjadikan himpunan ini salah satu 10 himpunan terbesar di dunia.

Disediakan oleh : (Sekretariat HBN 2012)

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive