Wednesday, April 18

APA KES NIE SAMPAI KENA TIBAI?

Masih ingat pada peristiwa ini wahai si Nurul Izah.......Dari apa yang telah MKP bagitau dulu?Ini baru permulaan dan akan ada lagi benda nie lepas nie...Bapak TIBAI depan belakang dan si Anak kena tibai pasal nak lulus universiti...Apa kejadah punya keluarga 69 nie...Cerita pasal TIBAI tadi ada pulak pelancaran tibai dari bekas ahli PKR pernah tertipu dengan keluarga 69 nie....


Bekas pemimpin PKR tubuh gerakan bantah Anwar.. 'Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (Tibai)' Bekas-bekas pemimpin pengasas PKR menubuhkan kelab menentang Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim - dinamakan Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (Tibai). 

Mursyidul Amnya, Muhammad Zahid Md Arip berkata, kelab ini ditubuhkan bagi memberi kesedaran kepada rakyat mengenai pembohongan yang dibuat Anwar. Tibai akan dilancarkan secara rasmi pada 22 April ini di Kelab Sultan Sulaiman. Ia akan dirasmikan oleh Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali.

"Kita akan turun secara maksimum di kawasan-kawasan yang ditandingi PKR bagi mendedahkan siapa Anwar sebenarnya. "Kita akan fokuskan empat negeri iaitu di Wilayah Persekutuan, Selangor, Pulau Pinang dan Kedah," katanya pada sidang media di sini, hari ini. 

Ditanya bagaimana untuk menjadi ahli kelab itu, Muhammad Zahid berkata, keahlian adalah terbuka dan percuma kepada seluruh rakyat Malaysia. "Untuk jadi ahli, cukup hanya di dalam hati, sahaja aku sertai Tibai kerana ALLAH Taala," katanya. 

Tibai turut ditubuhkan oleh 28 individu yang merupakan bekas pengasas PKR, antaranya Senator Mohd Ezam Mohd Noor; Ahli Parlimen Kulim-Bandar Bahru, Datuk Zulkifli Nordin; Senator Datuk S Nalakaruppan; Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Cho Keong; bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari; Ketua Penerangan Perkasa, Ruslan Kassim; bekas Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Aminah Abdullah; Pengerusi Gagasan Anti Penyelewengan Selangor, Hamidzun Khairuddin; bekas pembantu Anwar, Rahimi Osman dan Ng Lum Yong. 

Kata Muhammad Arip lagi, walaupun Tibai menyokong Umno, mereka bertindak menubuhkan kelab ini tanpa pengaruh sesiapa kecuali atas kesedaran menyelamatkan negara daripada Anwar. "Kita akan guna apa jua cara untuk halang Anwar, jika beliau berceramah, kita akan berada dalam ceramahnya," katanya.

ARTIS BERGADUH PASAL KETIAK.....CEHHHH?



Lufya, artis yang lahir dari rancangan realiti Akademi Fantasia cuma menyatakan kekesalannya terhadap peminat yang seringkali dianggap oleh peminat yang dirinya itu adalah Zarina Anjoulie Lavocah dan sering dikaitkan dengan isu gambar bogel di internet.

Gara-gara kenyataan Lufya inilah, Zarina Anjoulie mengamuk sakan di laman sosial Twitter seperti yang Zarina lakukan sebelum ini di mana ‘mengugut’ seorang penyanyi yang berasal dari Singapura, Aliff Aziz mengenai video Aliff Aziz mabuk di kelab malam.

“U keep nagging2 on papers n blogs bout me dah 5 years I just kept silent when I too kena bahan ngan org pasal muka cam awk. This is WAR.”
Hak hak… Rupanya si Zarina Anjoulie pun ramai jugak peminat yang silap terhadap mukanya yang dikatakan sama dengan Lufya dan hampir 5 tahun pulak bersabar dengan ‘isu silap orang’ nie. Hehehe…
Habislah kalau Zarina Anjoulie nie dah luahkan perasaan kat Twitter, dah tentu dia nie akan terus menerus meng’update status Twitter dengan ayat-ayat pedas sehinggalah isu muka sama nie reda. Tak gitu? Tengoklah, sampai isu ‘lap ketiak’ pun dah timbul. Hahaha…

DATUK AZEEZ RAHIM BANTU MENANTU P. RAMLEE?


MKP boleh menarik lafaz lega apabila Kelab Putra 1Malaysia membantu menantu kepada P. Ramlee yang sebelum ini dilaporkan didalam media arus perdana tentang kesukaran membayar cukai pintu rumah.

Kini Suria mampu menarik nafas lega apabila Pemuda UMNO Malaysia, SENIMAN dengan bantuan Menteri Wilayah Persekutuan Raja Nong Chik berjaya mencari jalan penyelesaian dengan pihak DBKL di mana DBKL bersetuju untuk memberi potongan sebanyak 50% cukai pintu yang tertunggak.

Manakala baki sebanyak 50% lagi akan dijelaskan kepada pihak DBKL oleh Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Azeez Rahim Pengerusi Kelab Putera 1Malaysia.

Walaupun begitu ada pihak yang mengatakan Kelab Putra dan Pengerusinya Datuk Azeez Rahim ingin mengambil publisiti murahan .Bagi MKP itu semua tuduhan tidak berasas dan ada agenda disebalik.Membantu sesama Islam dan menghargai pengorbanan yang telah dilakukan oleh P.Ramlee menaikan nama Malaya pada waktu itu tiada nilainya jika diukur dengan wang ringgit.Kalau nak cerita apa yang telah kelab Putera 1Malaysia bantu rakyat malaysia rasanya sampai esok pun tak habis nak taip.


Selain masalah rumah berjaya diselesaikan, bantuan kepada anaknya turut diberikan agar pelajaran mereka dapat disambung semula.

Bagi memastikan keluarga ini tidak lagi berhadapan masalah kewangan, dana perniagaan turut diberikan dengan harapan punca pendapatan dari perniagaan itu nanti dapat menampung segala kos kehidupan mereka 3 beranak.

Selain itu Exco Pemuda UMNO Malaysia selaku Pengerusi Biro Kebudayaan & Kesenian Pemuda UMNO Saudara Jamawi Jaafar bermurah hati untuk menanggung segala kos cukai pintu yang akan datang secara peribadi.


- Posted using BlogPress from my iPad

PEMUDA UMNO ZIARAH BALU NASIR P.RAMLEE


Suria Bakar yang kehilangan suaminya iaitu Nasir P.Ramlee kini berhadapan dengan masalah ekoran kegagalan beliau menjelaskan tunggakan cukai pintu yang kini berjumlah hampir RM10,000 .Disebabkan kegagalan beliau menjelaskan cukai tersebut rumah yang didiaminya sejak 20 tahun akan di sita pada 18 April ini. Sejak kematian suaminya Nasir P.Ramle, Suria hanya bergantung hidup dengan RM400 sebulan dari Baitulmal yang hanya cukup untuk menampung kehidupan beliau 3 beranak.


Mengambil kira keperitan yang dialami keluarga ini Pemuda UMNO melalui Biro Kebudayaan & Kesenian Pemuda UMNO Saudara Jamawi Jaafar menziarahi tiga beranak ini untuk mendengar rintihan mereka dan membantu mencari jalan menyelesaikan masalah yang dihadapi.

Zed Zaidi sebagai biro Orang muda Seniman turut hadir.seterusnnya di YY 



ISU POLITIK SEMPOI CIPTAAN SYURGA DAP?


Sekali lagi Sin Chew Jit Poh dan Guong Ming Daily menyiarkan iklan mengenai ‘mangsa’ radioaktif kilang Asian Rare Earth (ARE). Iklan satu muka penuh tersebut disiarkan masing-masing di muka 18 dan 7 yang pastinya berjumlah lebih RM100,000 lagi, bertujuan merayu sumbangan RM10 dari kaum Cina bagi menentang operasi Lynas di mahkamah.

‘Mangsa’ tersebut, Cheah Kok Leong yang dilahirkan terencat akal dan cacat fizikal telah pun meninggal dunia hampir tiga minggu lepas. Namun, mendiang kini tidak tenang dan masih berdendam kerana tidak dapat membuktikan bahawa bekas kilang tempat ibunya bekerja, iaitu ARE adalah punca kecacatannya dan mungkin juga kematiannya.

Dan kini, seperti yang dipaparkan oleh iklan satu muka tersebut, mendiang sedang merungut kerana telah mati! (Complaints from heaven: I don’t want to die yet!!) Hebat sekali penangan radioaktif ARE sehingga walaupun sudah mati, masih lagi boleh berhubung dengan kita semua.

Sudah menjadi sikap pihak anti kerajaan untuk merungut mengenai segala-galanya. Kerana itu, walaupun berada di syurga, mereka masih lagi merungut.

Mungkin juga syurganya tidak begitu selesa kerana mendiang adalah dari jenis tak reti bersyukur. Mana tidaknya, sepatutnya orang yang sudah sampai ke syurga tidak ada penyesalan, tetapi mendiang masih ingin terus hidup di dunia walaupun dalam kecacatan. Justeru, mendiang telah ditempatkan di syurga paling lekeh – agaknya.

Sepatutnya, sebelum pihak Jawatankuasa Selamatkan Malaysia (Save Malaysia Committee (SMC)) bercakap mengenai Lynas dan mempermainkan mendiang Kok Leong, mereka harus terlebih dahulu membuktikan bahawa Kok Leong cacat dan akhirnya meninggal dunia disebabkan oleh pendedahan radioaktif dari kilang ARE.

Oleh itu, jika benar SMC adalah sekumpulan manusia yang ikhlas berjuang, prihatin dan bertanggungjawab, mereka wajib mengusahakan agar satu bedah siasat dilakukan bagi mengenalpasti punca kecacatan dan kematian Kok Leong sebelum memperalatkan mendiang bagi merayu sumbangan yang sebenarnya mereka tidak perlu pun.

Adalah tidak mungkin pihak yang mampu mengeluarkan wang sebegitu banyak untuk menempah ruang iklan dan menggerakan demonstrasi besar-besaran, tidak mampu menanggung kos perundangan.

Kini, Kok Leong telah pun berada di syurga dan apa yang tinggal hanyalah rekod mahkamah iaitu “tiada bukti kilang ARE menjadi punca kecacatan Kok Leong”.

Walaupun isu ini bukanlah isu Kok Leong atau ARE, tetapi demi mencapai tujuan mereka, pihak SMC telah mempergunakan Kok Leong sehingga mendiang menjadi tidak tenang di syurga.

Tindakan SMC ini tiada bezanya dengan tindakan DAP mempergunakan mendiang Teoh Beng Hock sebagai modal politik bagi mengalihkan pandangan ramai dari siasatan korupsi pemimpin mereka.

Hakikatnya, kilang Lynas telah dibuktikan sebagai selamat oleh pihak-pihak yang bertanggungjawab dan kita boleh menilainya sendiri melalui bukti-bukti saintifik yang dikemukakan.

Oleh itu, kita tidak dapat mengelak dari mengesyaki bahawa pihak ini, jika tidak bertujuan memberi publisiti kepada pembangkang terutamanya DAP, maka kemungkinan besar mereka sebenarnya ditugaskan untuk memastikan kilang Lynas tidak beroperasi di Malaysia dengan apa cara sekalipun agar monopoli nadir bumi negara China tidak terjejas.BERUANGBIRU.

TERKINI : Pengerusi MIC Pulau Pinang meninggal dunia


Pengerusi MIC Pulau Pinang, Senator Datuk P.K. Subaiyah, meninggal dunia di rumahnya di Butterworth kira-kira jam 5 pagi tadi akibat serangan jantung.

Mendiang adalah bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bagan Dalam dan Exco Kerajaan negeri.

MKP ucapkan takziah kepada keluarga mendiang...........

RUU Memperkasakan Peranan RELA Dibentang Di Parlimen! @HishammuddinH2O


Kerajaan akan membentangkan satu rang undang-undang baru berkaitan Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (RELA) demi memperkukuhkan lagi instituisi terbabit yang memberi sumbangan kepada pembinaan bangsa dan negara.

Menteri Keselamatan Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussein berkata kelahiran semula RELA perlu didokong undang-undang supaya RELA dapat melaksanakan tugas mereka secara sah.

"Menuntut kita membentangkan satu rang undang-undang baru ini untuk memastikan RELA merupakan satu instituisi yang penting tetapi pada masa yang sama mengambil kesempatan untuk memposisikan RELA supaya mereka merupakan satu gerakan sukarela yang masih tetap relevan pada masa ini."

"Yang lebih penting adalah melihat ke hadapan dari segi konteks latihan, bagaimana dapat menyelia dan memastikan bagaimana jumlah ahli yang begitu ramai dapat dikendalikan (supaya) tidak lari daripada agenda besar kerajaan, saya percaya bahawa struktur RELA kalau diluluskan kedua-dua dewan Rakyat dan Negara."

Jelas Hishamuddin lagi Akta Pasukan Sukarelawan Malaysia 2012 menggantikan Peraturan Perlu Ikatan Relawan Rakyat 1964 pindaan 2005, menyentuh beberapa perkara untuk menjadikan RELA lebih relevan, antaranya had minima seseorang untuk menyertai RELA ditingkatkan daripada 16 tahun kepada 18 tahun.

Dalam undang-undang baru RELA ini juga meggugurkan kuasa untuk menahan, memeriksa dan menangkap mana-mana individu yang tidak diingini seperti pengganas tanpa izin dan sebagainya serta kuasa membawa senjata api.

Justeru itu untuk meningkatkan lagi kuasa, RELA dikehendaki menghadiri latihan yang akan disediakan demi memastikan standard.

"Apa yang lebih penting adalah (kewujudan rang undang-undang) saya mahukan RELA lebih profesional, progresif dan mengambil tempat dalam agenda transformasi politik dalam perubahan yang telah dibuat Najib," katanya.

Tambah beliau lagi lebih sekiranya rang undang-undang baru ini diluluskan oleh Dewan Rakyat dan Negara banyak lagi perkara akan diumumkan mengenai kepentingan kerajaan dalam menggubal undang-undang baru ini.

Untuk rekod jumlah keahlian RELA di Malaysia adalah sebanyak 2.93 juta orang.

Undang-undang RELA akan dibentangkan esok bagi mengantikan undang-undang tubuh RELA yang akan berhenti berkuatkuasa pada 21 Jun ini selepas penarikan balik Proklamasi Darurat 1969 yang diumumkan perdana menteri, Datuk Sri Najib Razak.

BAKAL PM YANG KE 7 PUN MENYANYI KOPI DANGDUT?


Sama-sama kita renungkan sejenak!!!!!Jika begini perilakunya adakah layak Pak Sheik menjadi PM ke 7 Malaysia.....

Tuesday, April 17

PERNAH DIRABA PUNGGUNG........LUFYA?



Lufya menceritakan pengalamanya yang Pernah diraba punggung apabila peminatnya telah tersalah anggap bahawa dirinya sebagai Zarina Anjulie....Apa kejadah punya peminat macam tue sampai punggung anak dara orang pun hampa nak raba......MKP rasa jenis suka raba punggung nie mesti kaum sejenis Anwar sahaja....

Artis kacukan Arab Melayu dan indonesia nie lebih mesra dipanggil Anju dan nama ini jugak jelas merujuk kepada Zarina Anjuolie.Lufya juga pernah disapa oleh seseorang yang menegurnya mengapa beliau bogel didalam internet sedangkan dirinya tidak pernah membuat pekara terkutuk itu.Lufya membuat kenyataan ini bukan mempunyai salah faham dengan dengan Zarina akan tetapi hanya ingin menjelaskan kekeliruan yang sering terjadi kepadanya.....




MKP Ayat Sempoi ; Susah jugak bila tengok artis nie muka depa lebih kurang aje......
Anwar: Saya bukan lelaki dalam video seks

Ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan keras menafikan yang beliau adalah lelaki dalam video seks yang didedahkan pagi ini.

Dia menyifatkan dakwaan itu sebagai "pembohongan" yang diselaras oleh mereka di peringkat kuasa tertinggi.

Pada masa itu video dikatakan dirakamkan, Anwar berkata beliau berada di rumah bersama kakitangannya, isterinya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, anak-anak dan cucu-cucu.

Katanya, beliau telah mengemaskini Twitternya pada masa itu, yang akan membuktikan yang beliau bukan lelaki dalam video tersebut.

Sambil tersenyum Anwar berkata, lelaki dalam video itu "berperut buncit" berbanding dengan perutnya.

"Cuma perut orang itu jauh lebih buncit daripada perut saya," katanya.

Anwar turut berdiri untuk membolehkan jurufoto mengambil gambar perutnya.

Bercakap dalam sidang media petang ini, beliau menyifatkan dakwaan dakwaan tersebut sebagai "fitnah jahat terbaru dalam bentuk video."

BODOHNYA ANAK MELAYU JIKA BANGSA LAIN AMBIL KESEMPATAN?




Apa yang boleh kita perolehi daripada gambar di atas? Jawapannya mudah sahaja; betapa jauh ketinggalannya bangsa lain di dalam bidang pendidikan ini termasuk bangsa Melayu yang memperolehi lebih banyak keistimewaan dari segala segi berbanding bangsa Cina.

Daripada statistik di atas juga dapat kita katakan, betapa bangsa Cina ini mementingkan keputusan yang cemerlang untuk menjadikan pinjaman mereka ditukarkan ke bentuk biasiswa. Dengan keputusan yang cemerlang itu, mereka memperolehi pendidikan percuma tanpa perlu mengadakan demonstrasi jalanan seperti mahasiswa berbangsa Melayu yang berlaku baru-baru ini di Dataran Merdeka.

Mengapa segelintir daripada mahasiswa berbangsa Melayu kita beria-ia meminta kerajaan memansuhkan Pinjaman Tabung Pendidikan Tinggi Nasional ini? Mengapa golongan ini beria-ia meminta diberikan pendidikan percuma sehingga sanggup melakukan sesuatu tindakan yang boleh dianggap bodoh?

Tidak cukupkah dengan segala subsidi yang telah ditanggung oleh kerajaan untuk menjadikan yuran pengajian golongan mahasiswa ini serendah sekarang? Atau golongan ini terlupa yang selama ini yuran yang perlu dibayar sudah diberi subsidi yang tinggi?

Ada banyak jawapan yang boleh diberikan kepada persoalan di atas. Namun apa yang paling nyata adalah fikiran golongan mahasiswa ini telah dipengaruhi oleh janji-janji manis Pakatan Pembangkang sehingga segala apa yang telah dinikmati selama ini yang diberikan oleh kerajaan dianggap sebagai penipuan.

Golongan mahasiswa ini juga malas untuk belajar bersungguh-sungguh demi mendapatkan pendidikan percuma ini. Golongan ini hanya mahukan segalanya diberikan secara percuma. Mereka inginkan segala yang diimpikan menjadi milik mereka tanpa perlu bersusah payah untuk mendapatkannya.

Mengapa tidak golongan mahasiswa ini menggunakan masa untuk berdemonstrasi sehingga sanggup berkhemah dan bermalaman di Dataran Merdeka mendesak kerajaan memansuhkan pinjaman PTPTN dengan membaca buku atau belajar bersungguh-sungguh supaya mendapat keputusan yang sangat baik? Kalau pun tidak mendapat 4.0, sekurang-kurang mendapat 3.9 supaya boleh mendapat pengecualian membayar semula pinjaman. Bukankah itu lebih baik daripada menghabiskan masa berpanas dan berembun?

Golongan ini juga terus-terusan menuduh kerajaan menggunakan duit rakyat dan memaksa kerajaan memberikan kepada mereka hak mereka dengan menyediakan pendidikan percuma. Tidakkah mereka terfikir dengan menghabiskan masa berdemonstrasi tanpa mempedulikan pelajaran, boleh menyebabkan mereka keciciran dan akhirnya tidak mendapat keputusan cemerlang ataupun gagal, mereka juga menghabiskan duit rakyat yang dibelanjakan ke atas mereka?

Jika golongan mahasiswa ini sudah keciciran, tidak berjaya menamatkan pengajian dengan cemerlang, tidak mendapat peluang pekerjaan dan akhirnya tidak dapat membayar cukai, di mana kerajaan akan memperolehi wang untuk menampung pendidikan generasi akan datang? Cukupkah dividen beberapa peratus yang diberikan oleh Petronas kepada kerajaan untuk menanggung kesemuanya?

Tidakkah golongan mahasiswa ini terfikir, rakyat yang membayar cukai akan berasa sakit hati apabila mereka yang bertungkus lumus bekerja dan terpaksa membayar cukai, namun golongan mahasiswa ini sewenang-wenangnya membelanjakan hasil titik peluh mereka?

Sebagai golongan yang berpendidikan tinggi, golongan bijak pandai, golongan mahasiswa ini sepatutnya tahu membezakan yang mana baik dan yang mana buruk. Jangan hanya tahu mementingkan diri sendiri tanpa mempedulikan kepentingan golongan lain yang sama-sama perlukan pembelaan.

Nasihat penulis kepada golongan belia dan mahasiswa, janganlah menjadi seperti anjing yang tersepit, apabila dilepaskan, kembali menggigit orang yang melepaskannya. Janganlah melupakan apa yang telah dilakukan dan diberikan oleh kerajaan kepada mereka. Hayatilah makna bersyukur.

suaragenerasibaru.com

- Posted using BlogPress from my iPad

PECACAI DAP (MELAYU) MAKAN BABI DI PULAU PINANG?


Apa kejadah punya Pak Halim mengaku macam tue,Untuk makluman Pakcik nie setiap minggu datang ke Speaker Corner untuk memberi ceramah dengan memuji dan mempertahankan lim guan eng serta Kerajaan Bangsat DAP.....

Beliau cuma diupah dengan beberapa tin minuman keras untuk berceramah berikut apa yang MKP tulis sebelum nie baca disini sungguh jijik taktik yang digunakan oleh DAP nie untuk mempedayakan melayu yang kurang akal.

Pak Halim sesudahlah memalukan bangsa sendiri dengan bercakap dalam keadaaan separuh sedar tue,jika video ini ditonton oleh keluarga beliau alangkah malunya mereka.......


JASA LAPORAN SYOK SENDIRI KE?


MKP tengok laporan yang telah dikeluarkan oleh pihak JASA nie macam syok sendiri pun ada jugak....Agensi nie kekadang buat keja syok sendiri aje.Entah betul atau tidak dalam laporan yang depa nie buat.......MKP senantiasa turun padang dalam setiap Program BN Tanjong dan mendekati pengundi dalam PARLIMEN TANJONG P49 nie tak pernah jumpa dengan Pegawai JASA pun yang bertanya dan yang pelik hingga ke hari ini MKP tak kenal pegawai JASA yang bertugas di Parlimen P49?So apa kejadah hampa keluarkan benda mengarut macam nie.........

Bila baca laporan di SINAR HARIAN

Nanti pasti ada yang melenting kepada MKP pasal keluarkan artikel nie.Tak pedulilah apa hampa nak kata kebenaran kena diberitahu supaya jangan dok tido banyak,Laporan hantaq kat Pengarah JASA Pulau Pinang pastinya mengatakan depa nie dah buat yang terbaik.Bukan MKP nak marah akan tetapi kita kena buat lebih baik demi memenangkan BN Tanjong pada PRU 13.Kalau teguran ini diterima dengan baik pasti elok jika teguran ini dengan emosi pasti akan keluar lagi artikel seterusnya.......

DANA PILIHANRAYA - PAS, SATE DAN PELAJAR SEKOLAH


Kecoh di Felda Gugusan Besout hari ini apabila seorang guru (ustaz) yang mengajar di sebuah sekolah menengah di situ mengedarkan kupon kepada pelajar-pelajar sekolah untuk menghadiri majlis makan sate bersama Bob Lokman malam ini.

Seorang ibu menghantar sms mengadukan hal itu, bagaimana anaknya menerima kupon daripada seorang ustaz yang amat dikenali pro-PAS. Selepas itu beberapa aduan dan mms diterima dari penduduk di Besout menunjukkan bentuk kupon yang anak mereka terima.

Oh... nak kutip dana pilihanraya rupanya. Di kupon berkenaan jelas tertera harganya RM15 siap dengan nombor siri.

Kesemua ibubapa yang menghubungi saya menyatakan rasa kecewa dengan tindakan ustaz itu kerana cuba mengheret anak mereka dalam program politik partinya.

Tak salah PAS nak buat apa juga program bagi mengutip dana pilihanraya asalkan ada permit. Lagipun bukan perkara baru PAS mengutip wang daripada rakyat, khususnya pengikut mereka untuk tujuan dana politik. Asal ada program ceramah PAS, maka akan adalah tong yang beredar. Kalau di Kelantan, mereka sebutnya 'jahe'.

Tetapi apa yang tak kena di Felda Besout adalah kerana kupon itu diedarkan kepada pelajar sekolah. Ustaz yang mengedarkannya itu memang sudah lama dikesan membawa unsur-unsur dan fahaman politik ke dalam pagar sekolah.

Sekolah bukan medan untuk berpolitik. Jadi janganlah salahkan pihak jabatan atau pihak-pihak lain jika tindakan dikenakan ke atas ustaz berkenaan.

MKP Ayat Sempoi ; sampai macam tue terdesaknya PAS nie? 

18SXXX ANWAR MESTI SUKA NIE PUNGKOQ MOVIE.?



"Anwar main bontot depan aku pun aku tetap sokong"

Begitulah kata-kata Naib Ketua AMK, Jonah atau nama sebenarnya Khairul Anuar Ahmad Zainuddin pada seorang kawan.Kata-kata itu membayangkan sentimen yang rata-rata dalam sekelompok kepimpinan PKR dan PAS faction Attartuk.

Suatu yang diketahui adalah kumpulan Solidariti Mahasiswa Malaysia SMM, ramai memperakui bahawa mereka percaya orang yang di dalam videotape China doll itu adalah Anwar.

Di atas, pihak kepimpinan PKR dan PAS menuduh UMNO menyebarkan CD video tapi siapa sebenarnya? Pemuda? Lohe ...

Puteri? Lagi lohe tak berani buat.

Wanita masa tu asyik dgn isu Shahrizat.

Sebenarnya video itu tersebar oleh orang PAS yang berkongsi sesama dia untuk buat penilaian. Mungkin puak pro ulamak atau Pemuda PAS.

Pastinya UMNO tak terlibat.

Sentimen antara parti komponen Pakatan Rakyat tahu Anwar melakukan macam-macam perkara tidak bermmoral dan pelbagai tuduhan yang dihadapi. DAP tahu dia meliwat kalau melihat dari Wikileak repot SB SIngapre.

PAS yakin Anwar adalah pelakun CD video CHina Doll dan tawar hati bila isu Israel timbul.

Kini dalam PKR dah mula percaya Anwar memang buat macam-macam. Tetapi mereka seperti Jonah sangguop kata demikian kerana mereka ingat mereka dah hampir dengan kuasa.

Bagi mereka untuk berhenti, agak lambat dah. Berapa tahun dah dikorbankan untuk perjuangan ANwar. Banyak dah dimodalkan termasuk pelajaran, wang ringgit, keluarga dll.

Kalau mereka lompat, mereka tahu mereka susah nak dapat peranan seperti yang ada sekarang. Kalau masuk UMNO atau mana-mana parti BN, makan masuk mereka akan dipercayai.

Monday, April 16

LISA SURIHANI HARGAI PENGORBANAN GURU.....ADAM ADLI BOLEH KE?


Rahsia Lisa Surihani pernah menjadi guru sandaran sembilan tahu dulu bongkar apabila beliau sendiri meluahkanya.Yang paling menarik kerjaya sebagai guru kini berdepan dengan cabaran yang mencabar dan bukan senang hendak mendidik anak zaman sekarang. Lisa berkata pengalamannya mengajar di sekolah itu membuatkan beliau lebih menghormati profesion guru.


"Pengalaman saya hari ini memang jelas membuktikan bahawa bukan senang untuk jadi seorang guru. Cabarannya bertambah mengikut peredaran masa terutamanya dari aspek menarik perhatian dan tumpuan pelajar.

Lisa dan Yusry masing-masing meluangkan masa selama sejam berada di dua buah kelas tingkatan satu di mana Lisa mengajar subjek Geografi manakala Yusry mengajar subjek Bahasa Inggeris.

Selain kedua-dua artis itu, mereka yang mengambil bahagian dalam program anjuran TFM yang bermula hari ini sehingga 20 April ini mewakili sektor perniagaan, kewangan, perkhidmatan awam, pendidikan dan hiburan.

Mereka dijadualkan mengajar di sekolah kawasan Kuala Langat, Klang, Kuala Selangor, Petaling Perdana dan Hulu Langat di Selangor; Sentul dan Keramat di Kuala Lumpur; dan Tampin, Jelebu serta Kuala Pilah di Negeri Sembilan.

TFM adalah sebuah badan bebas bukan mencari keuntungan yang menyenaraikan bakal pemimpin masa depan Malaysia paling menyerlah dalam misinya untuk menghapuskan keadaan tidak saksama dalam bidang pendidikan.

Sejak Januari 2012, kohort pertamanya yang terdiri daripada 50 felo, menjadi pengajar di sekolah berkeperluan tinggi di Kuala Lumpur, Selangor dan Negeri Sembilan.

TFM sedang mencari 70 lagi felo untuk kohort barunya bagi 2013. - BERNAMA


Jangan pulak nanti bila dah masuk universiti jadi macam nie pulak,bukan salah guru yang mengajar akan tetapi mengejar benda yang tak PASti.Demo tak tentu hala mengikut pemimpin pembangkang yang kurang cerdik dalam membuat penilaian......



Kenangan MKP bersama Lisa Surihani ketika Perhimpunan Agung UMNO tahun lepas...... 


SIAPA YANG PUKIMAK?????

Apa punya kejadah nie sampai macam nie perangai hang,dah tue plak mengata kepada ustad fathul bari   pukimak,yang sebenarnya hang sendiri yang berperangai pukimak.........


MKP Ayat Sempoi ;Moga mahasiwa dapat menilai perilaku sahabat anda diatas? 

500 BENDERA BN DIBAKAR,SIAPA PUNYA KEJA?


Bangunan Block 54 Pangsapuri PKNS, Seksyen 7 Shah Alam hampir terbakar apabila sebuah stor yang menempatkan lebih 500 bendera Barisan Nasional dipercayai dibakar oleh individu yang tidak bertanggungjawab.

Kejadian yang berlaku awal pagi tadi turut merosakkan dua buah motorsikal yang diletakkan berhampiran dengan stor tersebut.

Sebatang paip yang menyalurkan sisa kumahan penduduk pangsapuri itu bocor akibat tindakan khianat tersebut.

Menurut Ketua MIC Cawangan Nilam Sari, Deva A/L Nalansamy, kejadian tersebut disedari penduduk pada jam 4 pagi dan mereka bertungkus-lumus memadamkan kebakaran tersebut dari merebak ke kediaman mereka.

Menurutnya, beliau sangat kesal dengan kejadian yang menimpa namun tidak mahu membuat kesimpulan sendiri tentang siapa yang bertanggungjawab melakukan perkara terkutuk itu.

“Kami (penduduk) tidak mahu tuduh sesiapa. Tapi kami berasa sangat kesal dengan kejadian ini. Cuba bayangkan kalau api merebak ke rumah, orang mati, macam mana?

“Kami harap agar kejadian yang sama tidak berulang lagi. Kalau mahu ikut hati, kita juga boleh buat (bakar bendera), tapi kita tak mahu. Kita masih boleh fikir secara rasional lagi,” kata Deva.

Susulan daripada kejadian tersebut, satu laporan polis telah dibuat di Balai Polis Seksyen 9 pagi tadi.

Sementara itu Pengerusi Jawatankuasa Penduduk Blok 54, Hanipah Jantan turut kesal dengan kejadian tersebut.

“Saya sangat kesal dengan tindakan tidak bertanggungjawab ini. Saya harap pihak polis dapat menjalankan siasatan terperinci dan menghukum mereka yang terlibat,” katanya.

Satu laporan polis turut dibuat oleh beliau di Balai Polis Seksyen 7.

Susulan daripada kejadian itu katanya, pihak jawatankuasa penduduk akan lebih berhati-hati bagi mengelak kejadian yang sama daripada berulang.

MKP Ayat Sempoi : Sapa punya kerja nie,sampai macam tue terdesak!!!!!!

#MansuhPTPTN MAKAN PUN SHEB BAGI?

MKP tergelak berguling-guling kat atas lantai bila tengok gelagat mahasiswa nie, Dah la SHEB nie bagi depa makan free pun nak cakap banyak lagi,Apa kejadah punya perangai mahasewel nie. Sebenarnya SHEB merupakan satu unit yang ditubuhkan oleh Pemuda UMNO Malaysia bertujuan membekalkan makanan kepada golongan gelandangan yang tidak berumah di sekitar ibu kota. Program yang diberi nama 'Food For Life' itu telah dijalankan sejak sekian lama.


Kemunculan kenderaan unit SHEB di Dataran Merdeka semalam merupakan rutin biasa yang dilakukan oleh sukarelawan SHEB setiap hari Sabtu dan Ahad di sekitar Jalan Masjid India, Jalan Tuanku Abdul Rahman, Bukit Bintang dan Chow Kit.


Kehadiran unit ini sekitar jam 6.30 petang tadi bukan bertujuan menyatakan sokongan kepada para demonstran 'Mansuh PTPTN' sebagaimana digembar-gemburkan mereka.

Malah kehadiran SHEB di Dataran Merdeka petang tadi sebenarnya menimbulkan rasa tidak puas hati para demonstran sehingga sukarelawan SHEB dikepung oleh mereka.klik disini

MKP Ayat Sempoi : Muka depa nie tak tau malu sungguh,,,,,apa kejadah punya manusia nie??

DIRA AWAT SAMPAI MACAM TUE,TELAN BENDA MEREPEK?

Sampai macam tue sekali rasa tertekan,takkan dugaan melanda sampai nak bunuh diri pulak si artis nie....Dugaan dalam kehidupan kalau tak dapat dikawal dengan baik bakal menjahanamkan diri sendiri...Berikut apa yang MKP cedok dari rotikaya.
Perkhabaran kurang gembira kami terima dari mereka yang rapat dengan selebriti ini. Hendak percaya pun agak sukar untuk kami buat masa ini. 
Sekitar jam 5.00 petang tadi, seorang selebriti yang bergelar pelakon juga bekas pengacara sebuah rancangan gossip popular telah di’gegaskan ke sebuah hospital. 
Khabarnya, sebelum selebriti ini di’kejarkan ke hospital, beliau berasa terlalu tertekan sehingga mengambil keputusan untuk minum bahan peluntur sebelum tidak sedarkan diri. 
Ahli keluarga yang kebetulan berada di’rumah bersama selebriti ini sedar akan perbuatan beliau & tidak mengambil masa lama untuk membawa selebriti ini ke hospital & terus di’gegaskan ke Unit Rawatan Rapi (ICU). 
Selebriti wanita itu kini di’khabarkan sudah di’pindahkan ke wad rawatan biasa dan akan di’benarkan keluar selewat lewatnya esok hari dengan keizinan doktor. 
Kami sangat berharap kisah yang kami terima ini tidak benar & selebriti ini boleh berfikir secara rasional sebelum mengambil sebarang keputusan yang di’luar waras fikiran. 
Banyak lagi cara untuk selesaikan sebarang masalah yang melanda.RK
Sepatutnya yang telan Clorox nie bukan si Dira nie sebaliknya orang nie?






#DEMOPTPTN DISULAMI DENGAN AKSI TERLAMPAU?

Demo PTPTN - Syiah tak solat sekali dengan Sunnah?



Dimerata laman web banyak diperkatakan bahawa si Khalid Ismath ini pengikut Syiah... Tak terjumpa pula saya penafian oleh si Khalid ini... Oleh itu saya anggapkan dakwaan itu benar. Sebagai ketua atau penggerak utama, si Khalid sewajarnya turut berada dalam saf solat asar yang diimamkan wakil Gamis. Persoalan nya adakah pengikut Syiah dilarang mengerjakan solat berjemaah bersama ahli sunnah.



Kalau begitu sikap dan riaksi seorang pemimpin yang meletakkan bahu diatas wanita dikhayalak ramai adakah ini elok dipandang oleh masyarakat?Pada ketika itu pulak rakan-rakanya sedang solat berjamaah.Kalau dahulu semasa MKP belajar, Guru Agama yang mengajar dikampung pasti akan memukul beliau dan pasangannya kerana berkelakuan kurang sopan.Zaman MKP dulu mana ada guru yang mengajar dikampung yang tidak garang dan yang pasti rotan pastinya ada digegaman tanganya setiap masa. Sekarang jika hendak menghukum anak murid tidak boleh merotan natijahnya pastinya disaman atau dilaporkan kepada pihak berkuasa oleh ibubapa pelajar dan dengan sikap yang sebegilah yang mendorong kepada perilaku diatas.Sama jugaklah dengan apa mahasiswa nie perjuangkan mansuhkan PTPTN bukanlah golongan dari majoriti mahasiswa akan tetapi demi kepentingan politik
Anwar Dan sekutunya didalam PKR dan DAP......Khabar angin menyatakan mahasiswa telah dijanjikan dengan bayaran untuk berkhemah di Dataran Merdeka. Mahasiswa akan diberikan wang sogokan dari PKR sebanyak 1ribu ringgit akan tetapi telah ditipu oleh pihak penganjur  hanya seratus ringgit dapat kepada mahasiswa ini.Betulkah apa yang telah dikhabarkan????




Komen didalam blog jinggo-fotopages.blogspot.com ini telah menarik perhatian MKP bahawa pasangan ini telah berkahwin akan tetapi bukti tidak disertakan malah laman blog yang beliau baca tidak disertakan.Apa kejadah nie nak menipu pun berpada-pada mungkin sis all nie membuat penafian yang membuat tuli.Nampak sangat kebodohan sis all dan pemimpin mahasewel nie letak otak dan pertimbangan di kepala lutut.Buat apa la hampa nie belajaq tinggi-tinggi akan tetapi sikap menunjukkan tahap moral paling rendah apabila berada dikhalayak ramai da paling menyedihkan ketika rakan yang lain sedang solat berjamaah.Nak letak atas bahu atau apa saja lantak pi la dekat hampa akan tetapi pi la dekat dalam bilik.Lagi sempoi pada tue pun tak siapa kisah..............


- Posted using BlogPress from my iPad

AKAUN MAYBANK BOB KUMAN DISEKAT



Mewakili Bob Kuman, saya mengucapkan terima kasih kepada semua pembaca blog ini dan rakan Facebook kerana sudi membantu insan dilanda musibah.

Baca kisah lengkap penderitaan artis itu, klik di sini.

Melalui pengalaman lalu, saya percaya, berikutan banyak transaksi berlaku, Maybank telah menyekat akaun Bob buat sementara waktu untuk tujuan keselamatan.

Saya telah menelefon Bob sebelum jam 12 tengah malam tadi dan dia akan menghubungi institusi kewangan terbabit awal pagi ini untuk memohon akaun terbabit diaktifkan kembali. Sebaik akaun itu aktif semula, saya akan memaklumkan kepada semua pembaca melalui blog ini.

Rakan saya, Razali bertindak menjawab pelbagai panggilan dan menjawab banyak soalan orang ramai berkata.

"Bro, orang tadi telefon dan bertanya, awak dari cawangan PAS mana?," ujarnya. 

"Katakan kepada dia, kita bukan membantu orang berasaskan kepartian. Bob, kawan," balas saya.

Kami berdua kemudian tersenyum.

HEBAHKAN

Komen MKP ;walaupun kita tahu Bob nie pernah bersama PAS memberi ceramah di Pahang akan tetapi diatas sesama Islam dan sesama manusia apa salahnya kita mebantu kepada bob yang memerlukan bantuan dari kita semua.....MKP nak tanya PAS jugak mana depa punya pemimpin disaat begini?

Sunday, April 15

ALFATIHAH KEPADA PEMUDA BN PERAK. @Azwanbro


Pergerakan Pemuda Barisan Nasional Perak melahirkan rasa dukacitanya terhadap insiden kemalangan
jalanraya yang meragut nyawa ahlinya Maffuz Meor Abdullah Sani. Pengerusinya Khairul Azwan Harun turut merakamkan ucapan takziah kepada ahli keluarga Maffuz.


Maffuz yang berasal dari Lenggong meninggal setelah terlibat dalam satu kemalangan jalanraya di Lebuhraya Utara Selatan dekat Kuala Kangsar ketika dalam perjalanan pulang selepas menghadiri program Pemuda Pilih BN di kediaman Menteri Besar petang semalam. Majlis anjuran Pemuda BN Negeri itu menyaksikan lebih 10,000 pemuda dan puteri seluruh Perak.

"Allahyarham adalah seorang yang aktif dan komited di dlm setiap program2 kemasyrakatan. Pemuda negeri akan menghulurkan bantuan dan kerjasama bagi merngankan beban keluarga allahyarham.

Saya juga ingin menyampaikan salam takziah daripada MB Perak dan Ketua Pemuda BN Khairy Jamaluddin di atas insiden ini. Sesunguhnya takdir ini tidak akan mematahkan semangat pemuda untuk meneruskan perjuangan barisan nasional.

Pemuda BN mengiktiraf segala jasa dan bakti allhyarham dan menganggap beliau adalah seorang wira pemuda perak. Semoga rohnya dicucuri rahmat," katanya


Ustaz Azhar Idrus BOGELKAN NURUL IZZAH?




Nurul Izzah nie dah kena londaeh dengan perbuatannya sendiri,apa nak buat benda nie dah heboh satu malaya.Semalam ada rakan seperjuangan bertanya adakah benar MKP dah melihat video berkenaan.Jawapanya YA.Tunggu ajelah nanti MKP siarkan dalam blog ini......tapi sebelum tue kita tengok apa yang Ustad Azhar Idrus katakan mengenai PTPTN.Izaah ini adalah kantoi anda yang pertama kerana berjaya menghasut pelajar yang kurang cerdik dan akai depa nie letak kat lutut".........Kenapa MKP highlight video nie kerana Ustad Azhar Idrus nie ramai pengikutnya dan ramai pengikut tak salah MKP siarkan walaupun tak berapa suka nak siarkan akan tetapi ini bagus untuk anak muda yang kurang sedaq dan boleh membuka fikiran mereka dalam isu demo semalam.




PEMUDA BN MENGAMUK LAGI APA HAL YEOP? @HishamuddinH20 @ZambryAbdkadir @Azwanbro


BN Pilihan Orang Muda membentuk satu ketumbukan yang besar dan hebat dikalangan anak muda di Perak di Perasmian Jentera BN Pilihan Orang Muda di Kediaman Rasmi Menteri Besar Perak.

Beberapa pemimpin dan ketua sayap parti juga kelihatan membentuk satu ketumbukan gelombang biru anak mudi sebentar tadi. Kelihatan Naib Presiden UMNO Malaysia, DS Hishammmudin diiringi Menteri Besar Perak DS Zambry Abdul Kadir, Ketua Pegerakan Pemuda UMNO Malaysia, saudara Khairy Jamaluddin, Ketua Puteri UMNO Malaysia, Dato’ Rosnah Shirlin dan beberapa pemimpin tertinggi parti kompenen Barisan Nasional termasuk MCA dan MIC.Beberapa foto sempat dirakamkan:-
-
image
image
image
image
image
-

Saturday, April 14

VIDEO DEMO MAHASEWEL KURANG AJAQ?

Terbayang kalau macam nie cantiknya izzah.Tak guna jugak cantaik pada paras rupa akan tetapi perangai macam setan menjadi salah satu perancang kepada demo petang tadi,Berikut MKP ambil dari Jinggo-fotopages.


Demo mansuh PTPTN tak dapat sambutan


Kira-kira 300 mahasiswa berkumpul dan kemudiannya berarak menuju ke pusat membeli belah Sogo sebagai tunjuk perasaan bagi menuntut pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dimansuhkan.

Mereka mula berkumpul di perkarangan Masjid Jamek sekitar jam 2 petang.

Perhimpunan diketuai aktivis mahasiswa Adam Adli Abdul Halim dan pemimpin Solidariti Mahasiswa Malaysia itu turut disertai NGO Gabungan Anak Muda Pantai Timur.

Turut kelihatan pemimpin pembangkang, Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar, Ahli Parlimen Batu, Tian Chua dan Ahli Parlimen Sungai Siput, Dr D Jeyakumar.

SMM sebelum ini menyasarkan 5,000 mahasiswa dan 'mangsa' hutang pinjaman PTPTN turun menyertai himpunan itu.


GAMBAQ TERKINI DEMO MAHASEWEL.....

Punya celaka mahasawel nie gambaq macam hindu mampos depa buat pulak kali nie,,yang pelik tue budaya sapa punya ajaran depa nie bawa.....Dalam budaya Melayu tak pernah ajaq buat macam benda nie umpama menghina Agama Hindu dan Budha.....Belajaq tinggi-tinggi tapi akai letak kat bawah tapak kaki.

Barua nie manjadi dalang dalam Demo nie......Mahasiswa yang mai dari utara Tian Chua yang sponser..Siap bas kena tahan td depa habaq dalam twitter...

Awat Adam Adli ne dok dalam khemah takut kena tampaq lagi sekali ke?

Macam kera tak dapat pisang pulak dah MKP tengok puak mahasewel nie....



MANA DIA MAHASEWEL MUSIBAT NAK BUAT DEMO? #debatptptn


Suasana Dataran Merdeka Yang Dikatakan Dihadiri Oleh Puluhan Ribu Mahasiswa Yang Anti Pada PTPTN.Apapun Kepada Lembu Anwar Yaitu Adam Adli And The Geng,Budak-Budak Lain Dok Study Dan Siapkan Tugasan Kat Kolej.Bukan Macam You Yang SiaL Dan Perosak Harapan Keluarga.Agak-Agak Bagaimana Ekkk... Perasaan Family Dia Bila Berhadapan Orang Kampong Yea.Kesian...!!!
Oleh: Mj Atam Atam


Sial betul ! Malu aku tersalah lapor tadi. Rupanya diaorang ni berarak dari tempat lain. Banyak kereta bunyi hon barangkali menyampah dengan tindakan diaorang menyusahkan orang ramai di jalanan. Jumlah?? Tak sampai pun 5,000 . Ada lah beberapa ratus..BDM

MALAYSIAKINI PENIPU LAGI,PROPAGANDA KENA HACK?


Malaysiakini menipu bahawa kena hack portal rasmi putaqbelit belaan DAP nie mungkin telah kekurangan isu atau sengaja bermain persepsi ini supaya lebih banyak pembaca lepas semuanya dibaik pulih.Maloyakini pernah berbuat sedemikian sebelum Pilihanraya Negeri Sarawak pada 12 April 2011.Ternyata taktik ini berjaya memperdaya dan tipu helah yang amat licik.Senang aje apabila nak buat benda nie.Buktinya letakkan aje link blog atau laman yang telah ada virus tersebut pada pautan dilaman blog anda dan lihat ini akan terjadi seperti gambaq diatas........

MKP Ayat Sempoi ; terima kasih meloyakini berjaya menipu pembaca setia anda,kepada pengiklan blog harami nie minta balik duit anda daripada DAP.

Friday, April 13

BBM UNTUK iOS DAN ANDROID....


BBM untuk Android dan iOS telah diperkatakan sejak daripada tahun lepas, dan kini ia dilaporkan yang mana Research In Motion, syarikat disebalik BlackBerry mensasarkan untuk melancarkan BBM untuk Android dan iOS pada tahun ini. Aplikasi permesejan popular daripada BlackBerry ini dijangka akan disertakan bersama-sama dengan aplikasi Mobile Fusion untuk iOS dan Android.

Walaubagaimanapun, buat masa ini, tarikh pasti pelancarannya masih tidak diketahui lagi. Melalui paparan skrin yang kelihatan, ia menunjukkan yang mana aplikasi yang dijalankan dilabelkan sebagai BBM untuk Android 0.8.87. Melalui paparan skrin tersebut juga, ia kelihatan yang mana ujian untuk iPhone turut dilakukan pada masa yang sama.

Buat masa ini, seperti biasa, RIM masih tidak mengeluarkan sebarang kenyataan rasmi berkaitan dengannya. Namun persoalannya, dengan sokongan pelbagai aplikasi seperti What’s App, ChatON dan sebagainya, adakah para pengguna akan menggunakan BBM pada peranti mereka sekiranya ia benar-benar dilancarkan kelak?amanz 

KOMEN MKP : Bagus jugaklah bila benda nie dah ada , senang untuk pengguna yang lain,kini terpaksa untuk tidak menukar blackberry kepada gadget yang lain oleh kerana BBM.

RAFIZI BAKAL TERKENCING DALAM SELUAQ?



Rafizi nie ingat dengan membuat cabaran terhadap Ketua Pemuda UMNO Khairi Jamaluddin berkenaan isu pinjaman siswa melalui Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) nie KJ akan menolak cabaran tersebut.Tapi dah kantoi!!!! cabaran diterima.MKP nak tengok sapa yang bakal terkencing dalam seluaq lepas nie....Anak ikan tambatan Zuraidah Mak Lampir umpama ayam Jantan berkokok pandai tapi pengisian mesti sadis punya.Debat dalam isu yang dilihat menjadi taruhan untuk mendapatkan sokongan anak muda menjelang pilihan raya.

5 May 2012 hari yang bakal ditunggu oleh mahasiwa dan mahasiswi mengenai debat ini.Khairy mempersetujui demikian dalam satu tulisannya di laman Twitter hari ini setelah dicabar pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli berdasarkan pendirian kedua-dua mereka dalam isu PTPTN.

Rafizi berkata, debat berkenaan adalah berdasarkan pendirian dan juga hasil sesi perbincangan PKR dan juga rundingan Pemuda Umno dengan pihak berkepentingan, Rabu lalu

kerajaan akan kehilangan hasil sebanyak RM 43 billion untuk tujuan menghapuskan pinjaman PTPTN. Untuk membiayai sepenuhnya pengajian di semua Insititusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) dan mengambil alih lebih 500 buah Institusi Pengajian Tinggi Swasta (IPTS) bagi merealisasikan janji perkhidmatan percuma akan memakan belanja sehingga RM 100 billion!!

Jumlah ini adalah berdasarkan kepada lebih 90,000 orang pelajar yang sedang menuntut di IPTS seluruh negara (mengikut statistic 2011) yang juga merupakan ke 11 tertinggi di dunia dan hakikat bahawa kerajaan akan menanggung baki 10% daripada keseluruhan pembiayaan pendidikkan bagi semua pelajar IPTA (kerajaan sekarang menanggung 90% daripada keseluruhan kos pembelajaran pelajar IPTA).

Bagi menampung subsidi bahan api pula, kerajaan telah membelanjakan sebanyak RM 18 billion untuk subsidi harga bahan api tersebut pada 2011. Anwar masih tidak mengumumkan berapa nilai penurunan harga minyak jika Pakatan Rakyat mengambil alih tapi beruang jangka sekitar RM 0.10 – RM 0.30 seliter. Penurunan ini akan menambah subsidi kerajaan untuk bahan api sahaja sehingga RM 22 billion setahun.

Manakala bagi menampung kenaikan royalti minyak untuk Sabah dan Sarawak sebanyak 15% lagi (menjadikan 20%) dan bayaran royalti kepada negeri Terengganu dan Kelantan, kosnya dijangka akan mencecah sehingga RM 20 billion. Unjuran ini dibuat berdasarkan nilai 5% royalti minyak yang dibayar kepada Sabah, Sarawak dan Terengganu (termasuk bayaran wang ehsan kepada Kelantan) pada 2011 yang sudah mencecah sehingga RM 10 billion.

Bagi mengambil alih konsesi tol bagi merealisasikan janji tol percuma pula, kerajaan perlu membayar sebanyak RM 20 billion berdasarkan nilai semasa syarikat pengendali Projek Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) yang terdedah semasa pengambil alihan syarikat tersebut oleh Kumpulan UEM dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

Jumlah ini tidak termasuk dengan syarikat-syarikat konsesi lain yang telah mencatatkan keuntungan (buku Jingga menyatakan Pakatan Rakyat akan mengambil alih semua syarikat konsesi yang telah mencapai keuntungan sahaja).

Sekarang tibalah bahagian yang menarik, penjumlahan. Pendidikan percuma dan penghapusan hutang PTPTN dianggar akan menelan hasil negara sebanyak RM 143 billion (minimum), subsidi minyak dan peningkatan bayaran royalti, RM 42 billion dan tol percuma RM 20 billion.

Semua sekali menjadikan kos untuk menampung 3 janji Pakatan Rakyat ini sahaja sebanyak RM 205 billion!! Ini belum lagi bercakap tentang subsidi lain dan segala perbelanjaan pembangunan dan pengurusan negara yang dianggarkan antara RM 80 – RM 100 billion setahun.

Persoalannya sekarang, setakat mana kemampuan kewangan negara untuk menampung semua janji tersebut? Agak menghairankan bagaimana Pakatan Rakyat yang tidak mempunyai maklumat lengkap mengenai kewangan negara boleh merencanakan perbelanjaan kewangan yang sebegitu besar untuk rakyat Malaysia.

Pakatan Rakyat tidak mampu, tapi dari anggaran yang disebutkan di atas, jelasnya Pakatan Rakyat perlukan lebih dari air liur semata-mata untuk memastikan semua janji tersebut berjaya dilaksanakan. Dan rakyat Malaysia mengharapkan semua ini dibentangkan dengan jelas kepada rakyat agar apa yang berlaku di Selangor sekarang tidak menimpa rakyat Malaysia selepas PRU13 berakhir.

Dan jangan lupa, ini hanyalah 3 daripada deretan janji Pakatan Rakyat dalam buku Jingga sekarang dan versi baru yang sedang dikemaskini sekarang.

GAMBAR TERKINI RITA RUDANI ?


SETELAH empat bulan ditinggalkan tanpa mendapat sebarang nafkah, akhirnya pelakon popular Rita Rudaini Mokhtar terpaksa menerima hakikat bahawa dia akan diceraikan oleh suaminya iaitu Aidil Zafuan Abdul Radzak, 25.

Lebih perit, dia menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) daripada suami yang sudah memfailkan penceraian mereka sehari sebelum dia menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke-36.

Biarpun terpaksa menelan hakikat yang dia bakal diceraikan oleh suaminya pada bila-bila masa, ternyata pelakon yang pernah popular menerusi filem Mami Jarum itu masih mampu kelihatan tenang.

Malah, sewaktu meraikan majlis ulang tahunnya yang diadakan di Hotel Royale Chulan, Kuala Lumpur baru-baru ini, Rita masih mampu tersenyum dan kelihatan ceria melayan para tetamu yang hadir.

Semasa diberi peluang untuk menyampaikan ucapan di hadapan tetamu sempena majlis ulang tahunnya itu, pelakon berkenaan memberitahu ia merupakan kali pertama dia meraikannya secara besar-besaran.

"Sebenarnya bukan senang untuk saya mengumpulkan ahli keluarga, rakan-rakan, pihak media dan peminat dan saya rasa sudah tiba masanya untuk saya bersama anda semua bersama-sama meraikan hari ulang tahun kelahiran saya.



"Apa sahaja dugaan dan cabaran yang melanda terhadap diri saya sekarang, paling penting saya masih mempunyai kedua-dua orang anak yang menjadi kekuatan untuk saya meneruskan kehidupan," ujarnya.

Menurut Rita, selama ini dia tidak pernah meraikan sambutan ulang tahunnya dalam sebuah majlis yang besar serta menganggap ia merupakan hadiah yang paling bermakna buat diri saya.

"Lagipun tujuan saya menganjurkan majlis ini adalah untuk meraikannya bersama rakan-rakan dan peminat yang telah banyak menyokong semenjak saya terbabit dalam industri seni.

"Saya juga sangat berterima kasih dengan beberapa orang pengarah yang banyak memberi tawaran berlakon serta rakan media yang masih memberi peluang kepada saya, meskipun sebelum ini saya pernah dipulau oleh mereka," ujarnya yang kelihatan cukup jelita dengan kuntuman bunga mawar yang didandan kemas di kepalanya.

Dilihat tenang pada mulanya ketika menjawab setiap soalan daripada para wartawan yang hadir, akhirnya Rita yang mengakui sukar untuk mengalirkan air mata tidak dapat menahan sebak apabila diasak dengan persoalan tentang sensasi rumah tangganya yang tidak pernah surut sehingga akhirnya berpenghujung dengan sebuah penceraian.


Rita: Sebenarnya saya memang sudah jangka perkara ini akan berlaku dan tidak terkejut apabila Aidil menghantar SMS kepada saya dan memberitahu dia sudah menfailkan penceraian.

Sebelum ini kami berdua hampir bercerai, tetapi perkahwinan kami dapat diselamatkan. Kini, saya sudah tawar hati dengannya dan reda sekiranya suami mahu berpisah dengan saya.

Setelah apa yang berlaku, adakah anda menyesal mendirikan rumah tangga dengan Aidil?

Bagi saya tiada istilah menyesal kerana saya percaya segala yang berlaku ini sudah ditentukan oleh Allah. Lagipun saya berkahwin dengannya semata-mata kerana cinta dan bukan kerana duit atau harta. Sehingga saya sanggup menanggung risiko untuk bernikah dengannya di Songkla, Thailand dan kemudian dipulau pula oleh rakan-rakan media. Kemudian saya korbankan kerjaya untuk memberi tumpuan kepada keluarga dan saya lakukan ini semata-mata kerana cinta dan sayang terhadap suami.

Jadi, anda kecewa dengan sikap suami?

Sudah tentu saya kecewa kerana sebagai isteri sudah tentu saya memerlukan seorang suami yang berfikiran matang dan menjadi pelindung kepada keluarga. Bukan terus menghilangkan diri sekiranya menghadapi sebarang masalah. Lebih-lebih lagi dia lari meninggalkan saya dan anak-anak tanpa sesen pun. Dulu, saya boleh bersabar dengan sikapnya kerana saya seorang diri, tapi kali ini saya tidak boleh bersabar kerana dua anak saya turut terbabit dengan masalah kami. Saya rasa dia macam dayus bila tinggalkan kami begitu sahaja.

Mungkin masalah ini berpunca daripada faktor usia Aidil yang terlalu muda dan jurang usia kalian?

Ini bukan soal orang tua atau lelaki muda. Ini soal bagaimana kita boleh menggunakan akal kita dengan bijak. Ada juga orang tua tapi tak berakal dan sebaliknya.

Sekiranya pihak Aidil mahu membuat tuntutan hak penjagaan anak, apa yang akan anda lakukan?

Ingin saya tegaskan yang saya akan lawan dengan apa cara sekalipun dan saya akan pastikan anak-anak akan terus bersama saya. Setelah apa yang berlaku ini biarlah mereka membesar di bawah tanggungjawab saya, namun saya tidak akan menghalang sekiranya suami ingin bertemu mereka. Jika dia berani, dia lawanlah sebab kalau dia boleh lari tinggalkan kami anak-beranak, macam mana kalau dia mengambil hak jagaan anak-anak dan kemudian bila ada masalah, adakah dia akan meninggalkan mereka seperti sebelum ini?

Bagaimana pula hubungan dengan ibu dan bapa mertua?

Sewaktu masalah rumah tangga kami selesai dahulu, hubungan saya dengan keluarga mertua semakin baik. Malah, saya ada bertemu dengan ibu dan bapa mertua dan mereka juga melayan saya dengan baik. Mengenai keluarga saya pula mereka sememangnya tidak masuk campur dalam hal ehwal rumah tangga saya. Cuma mereka ada juga memberi sedikit nasihat agar masalah yang saya hadapi ini dapat diselesaikan.

Apakah perancangan anda selepas bercerai nanti?

Saya akan kembali aktif berlakon semula kerana mahu mencari rezeki untuk membesarkan kedua-dua anak saya iaitu Airit Rayyan Rizqin, 3, dan Airit Rafqa Arjuna, 1. Walau apapun yang terjadi, saya mahu kedua-dua anak saya membesar di bawah jagaan saya. Sepanjang saya berhadapan dengan pelbagai masalah, hanya anak-anak yang menjadi kekuatan dalam diri saya. Lagipun saya yang sentiasa bersama mereka kerana suami sering sibuk dan selalu tidak ada masa bersama keluarga.KOSMO

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive